Új sorozat indul itt, a vancello.hu-n. Az Őskor címet viselő írások az autógyártás előtti időkbe visznek vissza minket, hogy megnézhessük, mivel foglalkoztak az autók elterjedése előtt a járműgyártó vállalatok. A cél nem a részletekbe menő történelmi visszatekintés, inkább csak egy dolgot próbálok majd röviden kiemelni érdekességként.
Kezdjünk egy képpel!
Nem találok rá szavakat.
Pazar látvány, ugye? Nem őrültem meg, hogy egy autós blogból szép tájképes oldalt faragjak, higgyétek el, köze van a látottaknak egy későbbi járműgyártóhoz.
Szédítő magasság.
A nyitó kép a Németországban, 1886-ban elkészült neuchwansteini kastélyt ábrázolja. A kép ugyan festői, ennek ellenére nekünk most a nézőpont lesz érdekes, a fotót ugyanis a 93 méter magasan, egy vízesés felett átívelő Marienbrückéről (Mária-híd) készítették.
Egy 45 méter magas vízesés felett építették fel a hidat.
Ezt a hidat az a Cramer-Klett & Co. építette 1866-ban, ami aztán 1898-ban több más gépgyártó és acélipari vállalattal együtt M.A.N. (Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg) néven egyesült egyetlen óriássá.
Korabeli rajz a hídról.
Így kapcsolódik a teherautó és buszgyártó vállalat neve az első képen tálalt lenyűgöző kilátáshoz.
Az egyik leszármazott: MAN TGX V8.
legközelebb kicsit bővebben, ha kérhetnénk, de ez jó!
na, újabb dolog, amit nem tudtam.
köszi, vancello
@Rocko-: Szabadidő kérdése, mint mindig. Ez az, amit nem én döntök el…
@Pityubácsi: nagyon szívesen!
@vancello: persze, ez érthető, én csak annyit tennék hozzá, hogy szerecsére nincs időben korlátozó kényszer, mi pedig türelmesebbek vagyunk hogy egy nagyobb anyagot kaphassunk. 😉
@Rocko-: Sajnos én nem vagyok ilyen türelmes, most is vagy 10-15 téma hever itt a gépemen félig összeszedve. 😀
Főállásban kidolgoznék mindent rendesen, de ez nekem csak hobby, azt osztom be rá, ami van, hogy mindig legyen valami friss. Szóval ahogy neked a jobb kidolgozás tetszene, más a napi legalább egy frissítés hiánya miatt panaszkodik, a harmadik arra, hogy kevés a Lada, a negyedik meg arra, hogy sok. Mindenkinek megfelelni nem tudok, meg nem is akarok. Azért nekem is fáj, hogy mennyit bent hagyok egy-egy „gyorson”… 😉
@vancello: „Mindenkinek megfelelni nem tudok, meg nem is akarok.”
helyes, ez érthető.
„neked a jobb kidolgozás tetszene, más a napi legalább egy frissítés hiánya miatt panaszkodik”
hmm, pedig úgy vettem ki hogy a nagyobb lélegzetvételű anyagok jobban tetszenek az embereknek. de Te erre jobban rálátsz, akkor én tévedtem.
@vancello: ehhez képest sem napi frissítés, se bő anyagok, se ladák. 🙂
(csakviccvolt, ne sértődj meg, kérlek)
@Pityubácsi: 😀 😀 😀 😀