Tavaszi Rajzás

Huszonegymillió-ötszázhuszonkilencezer-négyszázhatvannégy példány, mégis ahány darab, annyi egyéniség. A Bogár nem változtat meg Téged, Te változtatod meg Őt. A magad kedvére átalakítod, vagy gyári állapotúra restaurálod, de mindenképp egyedit alkotsz.


A két legszebb egy képen. A 356-os CaSh kedvence lett ezen a találkozón, míg a Bogár az enyém. Jól megfigyelhető a két autó közötti hasonlóság.

Egy Bogárban sosem vagy egyedül. Veled utazik az egész XX. század. Akkora időszakot ölel át a története, amekkorát egyetlen másik autóé sem.

Ferdinand Porsche csak mosolyogna az MQB padlólemezen, amivel a VW feltalálta a spanyolviaszt. A Bogár alapjaira a II. világháborúban szállítójárművet (Kübelwagen), és kétéltűt is (Schwimmwagen) építettek. A háború után aztán épült belőle busz, kisteherautó, monoposto versenyautó, sportkocsi, és még ki tudja, milyen változat. Igaz, akkoriban még nem adtak neki high-tech-überszuper nevet, simán csak alváznak hívták.


Ezer arc.

Gyerekkoromban azt hittem, a Bogár amerikai autó, hiszen minden filmben ott volt a háttérben, sőt, még főszereplőként is megjelent. Ki ne ismerné Herbie-t? Aztán később észrevettem, hogy bárhol is játszódik a film, egy biztosan ott áll a háttérben, vagy hömpölyög a forgalomban. A mexikói gyerekek biztos hazainak gondolják, meg a brazilok is. A Bogár mindenkié, és sehol sem tájidegen.


A háttérben egy távoli rokon, Valerie őt csípte a legjobban.

A Bogárnak nem az alkotói, hanem a vásárlók adták a nevet, előtte simán Typ 1-nek nevezték. Ma már a Wikipedián külön oldal szól arról, melyik országban hogyan mondják azt, hogy Bogár.

A hétvégén megnéztük a Tavaszi Rajzás nevű rendezvényt.

A galéria, nagy képekkel. Vigyázat! Nyomokban Porschét is tartalmazhat!

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share