Créative technologie

Odanézz, egy oldszmobil Mercedes! – mondta az egyik járókelő az ismerősének. Az „oldszmobil” (brrr) Mercedes azonban ebben az esetben egy veterán Citroën volt, mégpedig egy Traction Avant.

Az elegáns vonalak, a gyönyörű kilincs, a régi Ikarusokat idéző kapaszkodó az ülésen, az elegáns belső néhány percre visszarepítettek az időben valahová 1934 és 1957 közé, amíg ezeket az autókat készítették.

A KÉPRE KATTINTVA GALÉRIA NYÍLIK!

A tőle 10 méterre álló Lotus Evora annyira erőltetett volt hozzá képest, hogy azt már csak futólag fotóztam le. 
Az öreg Citroënről eszembe jutott az a pár sor, amit a vancello.hu Facebook-oldalán írtam egy kérdésre válaszolva: „Még tartós gépek voltak, tervezett avultatás és marketingmaszlag nélkül. Alkotóktól embereknek, nem pedig gyártóktól fogyasztóknak. Minden márkának és nemzetnek saját egyénisége volt, nem valami univerzális katyvasz. Nem volt fedélzeti számítógépük, de volt lelkük. Nekem ez többet ér.”

Total
0
Shares
9 hozzászolás
  1. @vancello: hát próbálom ezt a tervezett avultatás dolgot alkalmazni az oldalra.
    azért írsz szar cikkeket, hogy több olvasó legyen, nem?
    ha nem, akkor miért gondolod, hogy egy autógyár szándékosan szar autókat készítene? gondolod nekik nem érdekük az elégedett vásárló?

    (nem, nem szar. 😉 )

  2. @Rocko-: Értem a gondolatmeneted, de ne ijesztgess könyörgöm, mert itt agyalok, hogy ugyanilyen a többi cikk is, mi lehet a hiba benne. 😀
    A kérdésre válaszolva: érdekük, hogy elégedett legyen a vevő egy bizonyos ideig, de érdekük komolyabb az, hogy pár év múlva újból fogyasztani akarjon. Ezért árasztották el a világot a két évig működő nyomtatók, a letörő műanyag fogaskerekek fém helyett, no meg a 10 évesen vénséges aggastyánnak számító BMW-k. Nem tudom, szerelsz-e autót (én nem, csak ott lábatlankodok), de a Seat Cordoba, a C Corsa, vagy a Matiz összepattintós kindertojás (szinte szó szerint, félelmetes) egy 80-as, vagy kora 90-es évek autójához képest.

  3. @vancello: „de érdekük komolyabb az, hogy pár év múlva újból fogyasztani akarjon.”
    nade erről senkinek nem volt bizonyítéka, hogy tömegesen romlanak el termékek üzemszerű használat során, azért, mert így lett tervezve.
    „a letörő műanyag fogaskerekek fém helyett”
    és akkor mi van a 80-as évekbeli spiáterekkel?

  4. @Rocko-: A folyamat a 70-es években indult el, és a 90-es évek végére érte el általánosan azt a pontot, ami után már a kocsik többsége nem üti meg nálam azt a szintet, amit tartós fogyasztási cikknek nevezek. Ha bizonyíték kell, tényleg menj el valami javítóműhelybe, fogsz érdekes dolgokat látni. Számomra elég meggyőző volt, amit a saját szememmel láttam, nem itt a gépnél ülve találtam ki. 😉
    Aztán lehet, hogy butaságokat beszélek, az autók egyre tartósabbak, és 40 év múlva még a most pár éves Dacia Loganok és Suzuki Swiftek, Ford Fiesták, 5-ös BMW-k közlekednek az utcákon, míg a W124-es Mercedesek mind palacsintasütőként reinkarnálódnak addigra. Én azért meggyőződéssel hiszem, hogy a mostani kocsik a 15-20. évüket sem gyakran fogják megérni. (És erre minden álkörnyezettudatos beidomított konzumidióta fogyasztó rávágja, hogy nem is kell, hogy addig tartson.)

  5. @vancello: sajnos nem beszélsz hülyeséget. ha örökké tartanának az autók akkor nem lehetne új autót eladni. A mercedes jött rá erre a 90-és évek elején hogy a vásárlói ritkábban cserélnek autót mint más típusok vásárlói hiszen 10 évesen a merci mintha új lenne. tehát a cél az hogy vagy olcsóbb legyél mint a többi vagy higgyék el tovább tart.
    úgy meretezik az autókat, hogy az első vevő imádja, a második szeresse a harmadik nem számít, mivel úgyse markaszervizbe viszi. 10 éves mérei rohad és beszar az elektronika, 20 évesnek semmi baja.

    emellett jön egy csomó újítás hogy biztos lecsereld a régit. pl aannak aki most smart Tv-t vesz 3 év múlva elavult leSz a tévéje, aki ezt külső dobozzal oldja meg annak csak a külső doboza. 5 éve 3D Tv volt az ász most 4K, egyikhez se volt tartalom de ment a nyomás hogy cseréljék ki a Tv-t. mert magától a Tv 20-30 évet kibír.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share