Ma 45 éves a Zsiguli!

Éppen 45 évvel ezelőtt, 1970. április 19-én gördült le a szalagról az első BA3-2101-es. Ezt megünnepelve kiválogattam néhány képet a kezdetekről. Jó szórakozást kívánok hozzájuk! (Az utolsó “klasszik” Ladáról ide kattintva olvashatsz.) С днем рождения!


Az első.


Ezt nevezik zöldmezős beruházásnak. Vagyis hómezősnek.


1967 januárjában indult meg az építkezés.


Három év alatt felhúztak egy gyárvárost.


Felső és alsó kép: épül a gyár egyik jelképe: az irodaház.


Próbaúton a Fiat 124 R, a VAZ-2101 olasz fejlesztésű és gyártású prototípusa.


Togliatti minden negyedik polgára a Lada gyárban dolgozott.


Itt még csak a próbagyártás folyik.


Már a szériagyártás zajlik a képeken. Lettem volna itt tesztsofőr…


A világ legnagyobb autógyára volt akkoriban.


A gyár ontotta magából a hátulhajtós csodákat, nem tudtak eleget készíteni.


A háttérben a 2106 a gyártósoron.


Frissen festett karosszériák libegnek az összeszerelő állások felé.


Sorakozó szívek, avagy a motorszerelde.


Neki biztos nem vágta el a kezét a lökhárító. A gumik Pirelli-licenc formájában születtek.


Lada-tenger. Tudnék választani. Háttérben a gyár saját hőerőműve.


Az öntöde és a karosszériák gyártása egy képen.

17,5 millió “klasszik” Lada után állt le a gyártás 2012-ben.

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share