Bizonyára sokan eljátszottak már a gondolattal, hogy milyenek lesznek napjaink új autói, ha (egyáltalán) megérik a veterán kort. Talán túl élénk a fantáziám, de készítettem az egyik ismert brit magazin borítójából egy címlapot a jövőből. Az évszámot 2047-re lőttem be, hiszen napjaink autói addigra már éppen 30 év felett lesznek, az akkori emberek éppen úgy fognak rájuk tekinteni, mint mi most egy E30-as BMW-re, vagy egy Fiat Regatára.
Persze csak annyira kell komolyan venni ezt az egészet, mint a 60-as évek jövőbeli repülő csészealj-autóit, egyedül Michael Schumacher gyógyulása az, amit igazán szeretnék, hogy megvalósuljon (azért a Giulia sikerének is örülnék).
Veterános újság 2047-ből!
4 hozzászolás
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Ezt ti csináltátok? Átkozottul jó ötlet, minden elismerésem! Marha jó gondolat-kisérlet.
Egy apróságra azért szeretném felhívni a figyelmet: a mai oldtimerklasszikusok a maguk idejében sem voltak tömegautók. Persze van egyfajta báj abban, hogy valaki nem hagyja veszni az utolsó Kadetteket vagy Golf I-eseket az egykor legyártott sokszázezerből, amennyire látom a fő motiváció a régi fiatalkori vágyálom beteljesítése.
Azért ha az ember kinéz pár nyugati oldtimer-rendezvényre (direkt nem linkelek saját posztot) sokkoló az a töménytelen hedonizmus ami ezeket az oldtimer találkozókat jellemzi. Nagyon kevés „tömegautót” látok, a nem egzotikus autókat olyan modellek képviselik, mint a a Delta EVO, Alfa GTV vagy a Audi Quattro, esetleg E30 vagy Porsche 924, de szigorúan valami eredeti állapotra restaurált és egzotikus kiszerelésű példány (pl M3, vagy rallye kit).
Ráadásul épp Páriszban láttam hogy néhűny tradicionális luxusmárka mennyi munkát fordít a historical parts divisionjére…
Amúgy eredeti, igényes és klasszikus formák most is születnek (pl az E90 szerintem klasszikus lesz 25 év múlva), és bár van egy furcsa várakozás a tartóssággal kapcsolatban, a gyártási módszer sokat javultak (pl rozsdavédelem).
Úgy tűnik, van pár évjárat amikor érdemes megkapargatni a hordó alját, egy a mélyponton jól megválasztott kocsi befektetésnek sem utolsó…
Egy 90 körüli V8as vagy V12-es R129 SL, Merci pár évvel későbbi NSX, Maserati 3200 igazi kincs lesz pár év múlva.
@Ződ2000: igen, saját tákolmány.
Sajnos az ember már csak ilyen gyarló, hogy a poszterautókra áldoz pl. egy jó Citroën CX, Fiat 127, vagy Ford Escort Mk3 helyett, de ha megnézed, mennyibe kerül most egy régi 500-as Fiat, és hogy népautó mivolta ellenére mennyire ritka, akkor abból kiindulva valóban érdemes a népautók közül is szemezgetni. Én is rendre ingadozok a népautó és a gyártásakor is ritkább, különlegesebb modellek között. A Jelenlegi, forgalmi szerint épp 30 éves Thema egy köztes állapotnak fogható fel, a 30 és 32 éves Ladáim meg népautók.
Harminc év múlva nem tudom, hogy mit vennék. Főleg az olasz vonal mozgat meg, de a maiakból… Az új 500-as Fiat nagyon tetszik most is.
@vancello: A Thema 8.32 ? 🙂
@Ződ2000: Nem, Lampredi twin cam, egy Ferrarit nem bírnék napira. 😀