Kardoskút rendezői szemmel

Manapság nem egyszerű amatőr versenyeket rendezni. Sok-sok tényező az, ami megnehezíti az egyes versenyek lebonyolítását. A Dél-Alföld talán még kicsit hátrányosabb helyzetben is van, mint más olyan régió, ahol OB Rali2 versenyeket is rendeznek. De van egy csapat, és van egy szövetség aki nem adja fel, és családias amatőr versenyeket bonyolítanak le. Ez történt Kardoskúton is, augusztus elején. Karasz Róbertet kérdeztem, az AMTOSZ szakágvezetőjét,versenyigazgatóját, hogy is látja a rendező a versenyt.kkrc_41_1.jpg

(Fotó: Elekes Krisztián)

Kardoskút a Fehér-tó partján helyezkedik el a Dél-Alföld peremén. Közel ezer lélekszámú falucska. Hogy esett rá a választás versenyhelyszínnek? 

K.R.: Az igazság az, hogy ezt a helyszínt 2010-ben Jelinek Zsolti barátom találta, még az akkor alakuló Orosházi Rallyshow versenyhelyszínéül. Mivel Zsoltiék sajnos két versenyt követően többet nem rendeztek, így elgondolkodtunk 2 éve, hogy mi lenne, ha újraélesztenénk egy olyan színvonalas rendezvényt, mint a Kardoskút Racing.

kkrc_3_1.jpg

(Fotó: Elekes Krisztián)

Mióta rendeztek itt versenyeket, milyen a kapcsolat a helybéliekkel? 

K.R.: 2015-ben rendeztünk első alkalommal PowerSprint versenyt. Nem volt egyszerű, de jól sikerült. A lakossággal folyamatosan, évről-évre javul a kapcsolatunk. Idős emberek lakják javarészt Kardoskutat és így érthető volt az elején némi ellenvélemény a rendezvény iránt. De úgy gondolom, mikor ellenzőkből támogatók lesznek, valamint azok, akik verseny előtt azzal állítanak meg, hogy minek ide verseny, mert zavarja a csendet és konkrétan őket és családjukat látom kint az utcán ülni és tapsolni, szerintem elárulja mindez, hogy a benzingőz mindenkit megtud érinteni.

                   

 Akadt-e olyan nehézség ami fejtörést okozott de megoldottátok? 

K.R.: Minden verseny előtt, közben, után vannak nehézségek 🙂 de azért vagyunk rendezők, hogy megoldjuk. Természetesen Kardoskúton is vannak ilyen tényezők. A versenypálya egy része 3 ipari nagy vállalat magánút felületén zajlik. Mivel ezen cégeknek olyan tevékenységeik vannak, ami azt eredményezi, hogy sok emberrel, több műszakban dolgoznak itt, az nagy gondot és fejtörést okozott, hogy miképpen jusson be a verseny napján kétszer a műszak váltás, de sikerült megoldanunk. Remélhetőleg egy apró csúszást eltekintve ők is elégedetten zárták a napot.

kkrc_1_1.jpg

(Fotó: Elekes Krisztián)

A versenyzőknek hogy tetszik a helyszín? 

K.R.: Tapasztalatom az, hogy a technikás városi és tempós, de igen élvezhető ipari út keveréke nagyon kedvelhető pályát hoz össze mindenki számára. Sokaknak nem adatik meg a hegyi pályák feelingjének megtapasztalása, azoknak ez jó kárpótlásul szolgál. 7,5 km pálya amúgy is ritka itt lent az Alföldön 🙂

kkrc_19_1.jpg

(Fotó: Elekes Krisztián)

 Egy verseny leszervezése összetett feladat. Mennyi időbe telt a pálya kiépítése, kitől kaptatok segítséget?  

K.R.: A versenyszervezés óriási munka, csapatmunka! Több hónapig tartó előkészületekkel, engedélyeztetéssel jár. Azért már mondhatom a Tótkomlósi Autósport Egyesületet öreg rendezőnek, mert több mint 8 éve foglalkozunk versenyszervezéssel. Ennek köszönhetően sok minden rutinszerűen megy. A pálya megépítése néhány óra alatt történt meg. Itt szeretném azoknak a fiúknak a segítségét megköszönni, akik hajnaltól néhány óra alatt segítettek nekünk a kiépítésben.

kkrc_20_1.jpg

(Fotó:Elekes Krisztián)

 Hogy zajlik le maga a verseny? Tudtátok-e tartani az időtervet? 

K.R.: Minden versenyünkhöz időtervvel ellátott versenykiírást készítünk, mint minden rendező. Ehhez mérten érkeznek a versenyző csapatok. Két napos rendezvényt szoktunk kiírni, mert a szombati kötelező adminisztratív, gépátvétel, pályabejárást követően ünnepélyes rajtceremóniát és prológot szoktunk lebonyolítani a nevezőkkel. Vasárnap pedig fél 9-től indulnak a gyorsasági szakaszokAz idei versenyünkön jól sikerült tartani az időtervet a verseny vasárnapi napján, hiszen a tervezett 6 gyorsból 7 lett és egy bónusz felvezetés mögötti nézőktől való elköszönő kör is belefért. Hangsúlyozom, ez a háttérmunkán és a versenyzők hozzáállásán múlt leginkább.

kkrc_25_1.jpg

(Fotó: Elekes Krisztián)

 Mit tartasz nagyon fontosnak ahhoz, hogy jól működjön a gépezet, és mindenki elégedett legyen? 

K.R.: Alapvető biztonsági és egyéb szabályok betartása a legfontosabb ahhoz, hogy ne balesetek és egyéb események miatt álljon a verseny. A második legfontosabb a már fentebb is írt hozzáállás. Ha mindenki tudja a dolgát, mikor hol kell ott lenni és miért, akkor szerintem az alapja meg is van mindennek. És meg egy a jó hangulathoz a sok helyen hiányzó családi légkör a legfontosabb. Déli régiónkban ez már hagyomány, hogy a csapatok és minden résztvevő szinte jó barátként kezeli a másikat. 

kkrc_22_1.jpg

(Fotó: Elekes Krisztián)

Kérlek mutasd be az egyesületetek, a szervezői gárdát. Tervezitek-e további versenyek szervezését Kardoskúton? 

K.R.: A Tótkomlósi Autósport Egyesület a magja annak a szervezői gárdának akikkel évek óta bonyolítjuk le versenyeinket. Természetesen sok külső segítséget is kapunk. Vannak önzetlen segítőink, akik minden versenyre szabadidejüket nem sajnálva akár távolabb megyékből is eljönnek, ők az AMTOSZ pályabírói. Külön köszönet és tisztelet illeti őket. Minden időjárási és egyéb viszontagságban helytállnak és pontosan gyorsan, szakszerűen dolgoznak! Természetesen tervezünk még Kardoskút Racing-et. Mindenképpen már csak a 2017-es évben.

kkrc_35_1.jpg

(Fotó: Elekes Krisztián)

Tudsz-e olyan vicces történetet amit biztos sosem felejtettek el és a versennyel kapcsolatos? 

K.R.: Sok vicces dolog születik ennyi jó ember között, két nap alatt. Talán az egyik az volt, hogy a SafetyCarunk már a második visszavezetést követően technikai mentést kért egy féltengelycsukló törés miatt, a poén az volt hogy volt aki ezt előre látta és ajánlotta hogy egy autó mentőre felállva menjen a felvezetésre. A röhögés akkor tört ki igazán, mikor ezt a szervizparkban mindenki előtt elkezdtük intézni a lerobbant autónak 😀 Természetesen a rend visszaállt, miután a tartalék SafetyCar folytatta a munkát. De volt lassítóhoz felszédelgő 4 őzből álló érdeklődő csapatunk is, akiket az adott pályabíró megkért hogy, ha lehet, ma többször ne jöjjenek.

kkrc_6_1.jpg

kkrc_37_1.jpg

kkrc_38_1.jpg

 (fotó: Elekes Krisztián)

Végezetül szeretném megköszönni mindenkinek, aki segített ennek a versenynek a lebonyolításában és a szponzoraink a támogatását.

 

Kárai Exclusive Racing Car Service 

AMTOSZ 

Kardoskút Község önkormányzata és lakossága 

Tótkomlósi Evangélikus Egyházközség 

Truck Parts Impex Kft 

Békés Megyei Polgárőrszövetség

 

 Köszönöm szépen a válaszokat, és további sok sikert kívánok a munkátokhoz! És még pár fotó amit Bíró Attila készített.

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések

27.

Ma 27 éves a Ladám, legalábbis ha a nyilvántartásba vétel dátumát nézzük. Minden évben megemlékezek erről, most éppen…
Total
0
Share