Talán helyesebb lenne azt mondani, hogy ülj be a Trezorba, a Párizsi Autószalont távolról szemlélve eddig két autón akadt meg a szemem úgy igazán, az egyikük bizalomgerjesztően a trezor nevet viseli, ráadásul a franciáktól érkezik. Kicsit furcsa érzés egy kontextusban említeni a franci autót és a bizalmat, de a trezor szó valahogy mégis csak a megbízhatóságot, a védelmet és az erőt sugallja. Elviccelődve a szóval és összekeverve a betűket, hívhatnák akár Zetornak is, de szerencsére nem valami kormot okádó szörnyről van szó, hanem egy igen látványos gran turismo koncepcióról.
Elegáns és letisztult vonalvezetés hexagonokkal megszórva
A Renault-Nissan feje, Carlos Ghosn a cég 118 éves történetének újabb mérföldköveként tekint erre az autóra, amely előrevetíti a jövő Renault autóinak formatervét. El kell ismerni, hogy a formaterv valóban jól sikerült, harmonikus és letisztult, nem olyan, mint a márka napjainkban alkalmazott formatervei. Igen látványos elem a canopy-stílusban nyíló utastérfedél és szélvédő kombináció, utóbbinak külön jól áll a vöröses árnyalat.
Még a Continental abroncsokon is ott vannak a hatszögek
Az autóba a Formula E-ből származó hajtásrendszer került, tehát teljesen elektromos rendszer mozgatja a közel 1,6 tonnás zömében karbonszálas testet, amelyen több helyen szintén látványosságként hangsúlyoznak egy hexagonális mintázatot, még a gumikon is visszaköszön ez a geometriai mintázat. A 350 lóerős teljesítmény 200 km/h-ig tudja repíteni ezt a valóban látványos koncepciót. Egy feltöltéssel 300 km távolság tehető meg, két órányi töltéssel pedig 80%-ra húzható fel az akkumulátorcsomag. Ezek az adatok bár nem túl vaskosak, de azért a design kárpótol mindent, és ha szériában sosem fog ilyet gyártani a Renault, azért jó látni, hogy tudnak még szépet, egyedit alkotni.
A Trezor helyett lehetett volna Hexagon is a neve
Az autó orrán egyébként a hexagonok aktív aerodinamikai elemek, ha szükséges, akkor kinyílnak, bár ez inkább csak designfogásnak tűnik, de villantani azért jó. Mindenképpen meg kell említeni, hogy a Trezor önvezető módban, – mert hogy divatosan ezt is tudja -, a műszerfalba húzza vissza az egész kormányt, a Renault szerint ez a megoldás a szériaautóikban 2020-ban jelenhet meg először.
A kormánykerék el is tud bújni