Reggeli rozsda: a Mikulás udvara

Hohohohoooo itt van újra december 6. és Mikulás bácsi megjött a vancello.hu-ra is. Reggeli rozsda rovatunk ma rendhagyó módon betekintést enged minden kedves olvasónknak a Mikulás udvarába. Persze senki ne gondolja azt, hogy majd különféle turbós szánkókat és a legújabb Michelin téli patkóval szerelt autopilot funkcióval felszerelt rénszarvasokat fogjuk bemutatni, pláne nem krampuszlányokat! Na jó, annyit elöljáróban, hogy a történet része egy szamár, illetve még véletlenül sem Lapföld a színhely. 

Egy Stirch Acht jelezte, hogy ez itt a Mikulás birodalma.

Valahol Franciaország mélyén, Provance régióban a Grasse és Fayance Tourettes között található Gerard Gombert kis birtoka, aki kinézetre olyan mint a Mikulás. “La Gombe” a beceneve autóőrült barátunknak, aki itt él az öt kutyájával, a szamarával és úgy 50-60 autó, illetve motorronccsal. A különös öregúr birodalmát könnyű kiszúrni, hiszen a bejáratnál egy valaha aranyszínben pompázó Mercedes-Benz Strich Acht parkol úgy 1970 óta.

Az udvara, illetve az egész kertje Santa Claus “La Gombe”-nak olyan, mint egy nyitott autótörténeti kiállítás, vagy inkább mint egy autótemető, főleg a francia autóipar kincsei bújnak meg a fűben és a fák alatt, illetve a rozsda alatt, találni ott többféle Peugeot 504-et Pininfarina kasznival, Citroën és Renault típusokat is szép számmal. DS-ből például négy is fekszik a fűben a szabad ég alatt.  De ne szaladjunk ennyire előre, honnan is a “La Gombe” becenév. Nos, a Mikulás kinézetű öregúr valaha rallye versenyző volt, üzemeltetett egy jól menő garázst is és olyan különleges Ferrari, illetve Lamborghini típusokkal furikázta a túlméretezett napszemüvegeket viselő legszebb nizzai nőket, hogy azt még maga a jó öreg lapföldi Mikulás is megirigyelné, hát még a krampuszok. 

“La Gombe”, avagy a benzinvérű Mikulás.

Visszatérve az autókhoz, a gyűjteményben akad még Lotus Elan és Espirit, néhány BMW, de az igazán finom darabok nem ezek, hanem mondjuk a Shelby Cobra típussal könnyedén összetéveszthető 1958-as AC Bristol, vagy a ritkaságszámba menő V8-as Alfa Romeo Montreal. 

Persze a francia autóipar remekműveiből is akad itt szép számmal, R8 és R12 Gordinik, illetve Alpineok, A106, A108, A110, de van köztük egy A210 Prototype is, amelyikkel háromszor is rajthoz álltak Le Mans-ban!

A legjobb a Mikulás különleges udvarában, hogy itt mindenki talál magának kedvére való ajándékot, “La Gombe” kertjében én is ráakadtam a saját kedvencemre. Hiszen bármennyire is különleges egy Alpine, bármennyire is ritka egy AC, de amikor ott eszi a rozsda a kert közepén a Lamborghini Miura S-t, akkor bizony a kedves öreg apó lenyúlt a puttony legaljába és előhúzta belőle a legördögibb krampuszlányt…

“La Gombe” sajnos a tavasz folyamán távozott az égi országútra, azonban a gyűjteménye nem lesz az enyészeté, az Osenat aukciós ház a múlt hónapban árverésre bocsátotta a teljes gyűjteményt, autókat, motorokat, kiegészítőket, mindent amit egy benzinvérű Mikulás puttonyába csak el tudtok képzelni.

Képek: osenat.fr

Total
0
Megosztások
5 hozzászolás
  1. Arra van magyarazat, miert rohasztotta szet ezeket ilyen modszeresen?

  2. Millió ilyen van, ld. chasing classic cars, és ezer más vegyünk roncsot és pimpeljük fel sorozat.
    Egyszerűen meg tudták venni, mikor kevés embert érdekeltek az ilyen ritka öreg autók ott, sokat kerestek, dolgoztak, gyűjtőszenvedély bejött, még ezt, még azt.
    Később megváltozott az életlehetőség, munkanálküliség, esetleg csak simán öregség, tartsuk meg, pénzt ér, egyre többet. De már nincs hol tartani, nembaj, bírja.Teltek múltak az évek, egészségi állapot megromlott, kezdeti kisebb javítás tervek kudarcba fulladtak, a kivett motorok már mindörökre félredobva hevernek. A szabadon álló vasaknál romlás pedig egy exponenciálisan gyorsuló folyamat..
    Az ember egy szívós lény, betegen, alig mozgásképesen, félvakon lehet élni 1-2 évtizedet, ezalatt a valaha értékes csodás járműpark kilincsig sűllyed az avarba.
    Ami mostani beteg világunk eszméletlen furcsasága, sokaszor abszulut értékben hétköznapi tárgyakra átváltva, most, igy, egy halom rozsdaként 10* többet érnek még mindig ezek összesen, mint mondjuk 30 éve a 80as évek végén mondjuk.
    Rengeteg ilyen van ám idehaza is, ott rohad a bármi, még érdeklődő is lenne, az öreg nem adja.

  3. Szia!
    Csak a pontosság kedvéért jegyezném meg, hogy a Benz Strich Acht névre hallgat, szemben a Stirch Achttal. Különben ez a megnevezés a német kultúrkörben elfogadott, nálunk inkább állólámpásként ismerik. Kiejteni is könnyebb…

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share