Nézőverés és káosz a Szilveszter Rally-n?

Az évzáró Szilveszter Rally-n újabb mélypontra érkezett az MNASZ tevékenysége, a hazai ralisport szétverését illetően. Ezúttal a szétverést szó szerint kell érteni, ugyanis a rendezvényen egy, a rallye világában teljesen megszokott gesztus miatt ütött meg egy biztonsági ember egy nézőt. Az egyik szemtanú le is írta az esemény Facebook oldalán a történeteket, majd kérésemre telefonon szóban is megerősítette mindezt.

bodnargergo2016.jpg2016-ban rácsok mögül szurkolhattak a nézők…
Kép: Bodnár Gergő Photography

bodnargergo2015.jpg2015-ben még a megszokott módon lehetett szurkolni. Kép: Bodnár Gergő Photography

„Többen ámulatba estünk a benzinkútnál, mikor egy autó félre állt, pár néző kinyitotta a kordont és segített félretolni az autót. A sportbíró nem szólt semmit. A két izomagyú biztonsági ember odament és a srácot ketrecharcos módon, szó szerint parasztlengővel kiütötte. A srác, mikor a rendőrök megjöttek, még akkor is a földön ült.”

„Nem hiszem, hogy egy ilyen versenyen a pénzünkért azt kell nézni, hogy ilyen futballpályán edződött gyökér veri a nézőket. Szerintem a rallyn elfogadott, hogy a néző segít a bajba jutottakon – megjegyzem a pályára nem mentek fel, de kinyitották a kordont!”

„Remélem ezt a versenyt az MNASZ-nek nem sikerül tönkre tenni, habár azt láttam a nézőszámból, jó irányba haladnak.”

Megkérdeztük a bántalmazott nézőt is, aki megerősítette, hogy csak a kordont húzták szét, hogy a versenyautót kitolhassák. Erre a versenyző kérte meg a nézőket, hiszen az autó nem volt biztonságos helyen a pályán. Amikor a biztonságiak elkezdtek üvöltözni az egyik autót kitoló személlyel, ő rájuk szólt, hogy ne üvöltsenek vele, mert az apjuk lehetne, erre válaszul kapta az ütést.
Az ügynek még várható folytatása, remélhetőleg elnyeri büntetését az elkövető. Sajnos sem a rendező, sem a szövetség nem adott ki ezzel kapcsolatban semmilyen közleményt a közfelháborodás ellenére (ki a felelős ezért?), így az ő álláspontjukat nem tudom ismertetni.

Az eddig közkedvelt óévbúcsúztató komoly botrányt kavart a rallye rajongóinak körében. Először a 2000 Ft-os belépőjegy akasztotta ki a nézőket, amiért cserébe aztán azok, akik mégis kilátogattak, a hazai rallye világától teljesen idegen módon, rácsok mögül nézhették a „versenyt”.
A publikumot a lelátókra is felterelték, ahol egymást taposva nézhették az előttük álló hátát, de itt legalább lehetett készíteni olyan felvételt, amin rengeteg a néző… Érdemes elolvasni a verseny Facebook oldalán a hozzászólásokat, amiből tökéletesen kirajzolódik a valódi hangulat. (LINK)

sz1.jpgKép: Nyilas-Róka Sportvideó

A versenyzőknek is volt okuk az elégedetlenségre, több párosnak is vissza akarták vonni a rajtengedélyét a gépkönyv hiánya miatt – noha a kiírásban szerepelt, hogy gépkönyv nélkül is lehet indulni. Végül kötélnek álltak és a közúti szakaszon történő felvezetés mellett elrajtolhattak.

Az eseményen navigátorként vett részt Jámbor Péter, a fejetlenséget ő is csak megerősíteni tudta:

Az idei volt az első szilveszter rally, amin részt vettünk. Amilyen jó volt a hangulat, olyan rossz volt a szervezés. A verseny első napján elkezdtük felírni a pályát, de az itinerben nem volt feltüntetve, hogy merre találjuk az első időellenőrzőt. Kis keringőzés után megtaláltuk, majd felírtuk a belső kört.
Átmentünk a ring külsőre, de már a benzinkút előtt állt a sor, mert a ring bejáratnál írták a pályafelíró lapot. Mivel a felvezetéses csoportban versenyeztünk, így siettünk a versenyirodára fél 3-ra, hogy megkapjuk a rajtidőnket. Enyhe késéssel 15:11-kor megérkeztek a rajtidők… Az első nullásnak 15:17-re volt rajtideje. Korrekt!

Az időellenőrzőben várakozva sem maradt el a kabaré hangulat: hatalmas kapkodás, össze-vissza osztogatott menetlevelek. Mivel a mezőny előtt mentünk, így nem vártunk még 3 órát a hidegben a csütörtöki rajtlistára. Azt az infót kaptuk, hogy hamarosan fent lesz az interneten. Fél 12 körül sikerült megtudnunk az egyik ralis oldalra kirakott rajtlistàból, hogy a versenykiírásban szereplő fél 8 helyett, 6:53-ra van rajtidőnk. Emellett elég zavaró volt, hogy a ring belsőn a szétrombolt gumikat és szalmabálákat senki nem rakta a helyére.

A nézők kordonok mögé tuszkolása és a pályabírók magatartása pedig egyenesen undorító! Nem panaszkodni szeretnék és azt is tudom, hogy a szervező mellett az autósport szövetség is nagy részben felelős a silány rendezésért, de egy biztos: sokkal többet vártunk ettől a rendezvénytől és egy jó darabig biztos, hogy sem versenyzőként (és ha jövőre is így bánnak a nézőkkel) sem nézőként nem fogunk részt venni rajta.

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség, “a biztonság az első” jelszóval gyakorlatilag megsemmisítette a hazai amatőr autóversenyzést, amikor eltúlzott biztonsági előírásokat hoztak, ráadásul úgy, hogy az intézkedéseket semmi nem indokolta, hiszen az amatőr versenyautók is biztonságosak voltak. Azóta versenyautók tömkelege várja porosodva a jobb időket, és az értelmesebb szabályozást. Talán ezt a túlbuzgó hozzáállást átvihetnék a szervezésre (a szövetség illetékesei és a rendező is), hogy a maradék versenyző se pártoljon el tőlük. Vagy már nem is fontos a néző, aki a reklámokat látja, valamint a versenyző, aki a nevezési díjat fizeti?
Alkalmas-e egy ilyen életképtelen, vélhetően belső feszültségekkel teli szövetség, a veszélyes üzemnek számító rallye versenyek feletti felügyeletre?

FRISSÍTVE (2017.01.10. 13:55)

Az MNASZ vizsgálatot rendelt el az atrocitásokkal kapcsolatban.

Link: http://www.mnasz.hu/uploads/documents/18/st_2017_01_06.pdf

Total
0
Shares
1 hozzászolás
  1. Siralmas a helyzet.
    Nekem egy trabi és egy 205-s peugeot pihen garäzsban azota, miota volt az az ominozus halälos kimenetelü tököli reptéri baleset.
    Pedig mi még rendeztünk is versenyt.. Sajna azt sem lehet mär..

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések

0-400

A hipersportautók kategóriája egy igen különleges klubja az autók világának, itt olyan nagyágyúk játszanak, mint a Bugatti, a…
Total
0
Share