85. Le Mans 24 órás – 2017

Minden érdeklődőt köszöntünk, az elkövetkezendő 24 órát itt, illetve a Facebook oldalunkon követjük végig, öveket becsatolni!

5942ea629d82f.jpg

 

15:20 – Gratulálunk a Porsche csapatnak az összesített eredményéhez, valamint az Aston Martin Racingnek a GTE Pro kategóriában elért fantasztikus elsőségéhez! Köszönjük, hogy velünk együtt követtétek a 85. Le Mans-i 24 órás futamot! 

15:00 – Itt a vége, a Porsche megnyerte az összetett versenyt, a GTE Pro kategóriában pedig az Aston Martin remekelt egy bravúros előzéssel! 

14:54 – Feszült a GTE Pro élén a verseny, mindenki az Aston Martin és Corvette csatát figyeli.

dcmn5gew0aagy8a.jpg 

14:46 – A #67-es Ford feljött a harmadik helyre a GTE Pro kategóriában, még mindig szoros a Corvette és az Aston Martin közötti csata. 

14:33 – Az utolsó fél órán belül vagyunk, összetettben a P1-es Porsche vezet, a GTE Pro kategóriában a Corvette áll az élen. Időközben már előkészítették a pódiumot a győztesek fogadására.

dcmnoy1xyai9wrq.jpg

14:20 – A #35-ös Signatech Alpine kijön a boxba, most csúsztak le a dobogóról, de még nincs vége.

14:17 – A #91-es Porsche még odaérhet a dobogóra a GTE Pro kategóriában.

dcmj7h5w0aa8u4n.jpg 

14:13 – A GTE Pro kategória élén nagy meccs lesz a Corvette és az Aston Martin között, szinte egymás hátán jöttek ki a boxból. 

14:00 – Beléptünk az utolsó órába, az LMP1-es Porsche vezeti a futamot, utána P2-es autók következnek, a GTE Pro kategóriában #97-es Aston Martin az élen, az amatőröknél a JMW Ferrari. 

13:53 – A P1-es Porsche átvette az összetettben történő vezetést a Porsche kanyarban. 

13:36 – Sébastien Buemi megfutotta a verseny leggyorsabb körét a #8-as Toyotában: 3:18.604

13:32 – A #2-es számú Porsche 1 perc 21.6-ra van a P2-es #38-as számú Oreca autótól. 

13:19 – A délelőtti események összefoglalója 10 és 12 óra között.

 

13:00 – Az utolsó két óra következik. Vajon lesz-e még meglepetés a pályán?

dcmplfoxoaauybo.jpg

12:50 – Az összetettben vezető P2-es Jackie Chan DC Racing versenyautót nyomás alá helyezte a #2-es számú Porsche, amely vélhetően utol is fogja érni.  

12:40 – Három órával a vége előtt így néztek ki a dobogós helyek.

 

12:34 – Öt autó van még körön belül a GTE Pro kategóriában, a harmadik helyért megy nagy csata a #97-es Aston Martin és a #63-as Corvette között, a kategóriát jelenleg a Porsche vezeti Patrick Pilet-vel a #91-es autóban.

12:31 – Tekintsünk egy kicsit vissza a mai Le Mans-i napfelkeltére a Toyota kameráján keresztül.

 

12:20 – A #36-os Signatek Alpine a P2-ben időközben szépen feljött a második helyre, két körrel vannak a #38-as Jackie Chan DC Racing autója mögött.

12:16 – “Szótlan vagyok, ez egy őrült verseny” – André Lotterer

12:09 – A P2-es kategóriában versenyző #23-as Ligier is feladta a versenyt. A GTE amatőrök között a #84-es JMW Ferrari vezet.

12:04 – Az #1-es számú Porsche feladta.

11:50 – A #97-es Aston Daniel Serra-val átvette a vezető helyet az #53-as Corvettetől, amelyet jelenleg Magnussen hajt. Érdekes lesz figyelni a GTE Pro kategóriát a végéig.

11:37 – Ez történt reggel 8 és 10 óra között, az utolsó négy órában vagyunk.

11:15 – Viszonylagos nyugalom után a versenyben vezető #1-es Porsche lelassult Lotterer alatt, egy darabig 28 km/h-val vonszolta magát, most a pálya szélén áll, próbálkozik vele, hogy elinduljon. Az előnye 13 kör… 

09:29 – Üljünk be egy körre a vezető Porschéba.

 

09:18 – A #45-ös Ligier nem éppen jó helyen pördült be a Ford chicanenál, de ment tovább, közben a #31-es Rebellion még mindig a garázsban. 

09:07 – Le Mans-ban a napfelkelte is szép, főleg ha az ember épp a győzelem felé autózik.

pbwutecb.jpg 

9:00 – Ha valaki most kapcsolódna be: éjjel 11 és ma hajnali 6 között ez történt a la Sarthe versenypályán.

08:55 – A start után 17 órával így nézett ki a dobogó a négy kategóriában. Időközben a GTE Pro-ban a #91-es Porsche vette át a vezetést.

 

08:44 – Közben volt egy pilótacsere az élen álló Porschéban Neel Jani Nick Tandy-nek adta át a kormányt.

08:40 – Az LMP2-ben második helyen futó #13-as Rebellionnal is voltak gondok reggel.

 

08:32 – A #95-ös Aston Martin visszacsúszott a 8. helyre a GTE Pro kategóriában, nagyon szoros a verseny, az #51-es AF Corse Ferrari még mindig a garázsban. 

08:25 – A #95-ös Aston Martint Richie Stanaway a Mulsanne kanyar után az Arnage-nál odavágta a falhoz, tovább tud menni, irány a box, a Pro kategóriában a vezetést átvette a #63-as Corvette. 

08:05 – A #2-es Porschéban Bernhard Bamberrel cserél helyet a volánnál. 

08:04 – Egy gyors boxkiállás lassított pillanatai.

 

07:56 – Az #51-es Ferrari a #90-es Astonnal ütközött, vizsgálják az esetet, közben a Ferrari kijött a boxba. 

07:48 – Így zajlik az élet a Porsche boxban.

dclc7z3xuaapk-e.jpg

07:41 – A GTE Pro kategóriában erős a verseny az első helyért, a #91-es Porsche, a #63-as Corvette, és az #51-es Ferrari küzd egymással. Közben a #22-es G-Drive Oreca a kavicságyban az Indianapolis szakaszon, lassú zóna. 

07:29 – Éjszakai képválogatás 

07:23 – 3:50.950, a #97-es Aston Martin újabb rekordja, gyorsabb mint a kvalifikáción, a GTE amatőröknél 3:53.320 idővel Rob Bell #90-es Astonban szintén megfutja a legjobb időt.

07:09 – 3:51:127, a Daniel Serra a #97-es Aston Martinban megfutotta minden idők legjobb GTE körét.

07:00 – Még 8 óra van hátra a 85. Le Mans-i 24 órás futamból, gyors áttekintés: P1-ben jelenleg Neel Janival az #1-es számú Porsche vezet, épp egy boxkiállásban vannak benne, őket a második Porsche követi 17 kör különbséggel, a P1-ben a harmadik az utolsó megmaradt Toyota, akik összesítésében a 16. helyen állnak. A P2-ben a #38-as Jackie Chan DC Racing csapat Orecája vezet, utánunk a két Vaillante Rebellion. A GTE Pro-k között a #95-ös Aston Martin az élen Marco Sorensennel a volán mögött, őket Patrick Pilet követi a #91-es Porschéval, majd a #71-es AF Corse 488 GTE, az amatőröknél jelenleg három Ferrari áll az élen (#84, #55 #99). Közben boxkiállások és itt egy összesítő.reggeli_allas.jpg

06:56 – A #34-es Ligier kerékszenzor hiba miatt már 9 perce a boxban.

06:48 – A #92-es Porsche a Ford chicane-ban történt ütközés után feladta a versenyt, így a Porsche GT Team is búcsúzik a GTE Pro kategóriától. Az P2-es kategóriában versengő #28-as TDS Oreca, amely tegnap a késő délutáni órákban kiütötte a Risi Competizione Ferrariját, szintén búcsúzott az idei Le Mans-i futamtól. 

06:41 – A #63-as Corvette a GTE Pro kategóriában igen jó köröket megy, 3:51:155-tel megfutotta a kategóriája leggyorsabb körét, így az AF Corse Ferrarira ((#51) könnyen nyomást gyakorol.

59458eeed4ffe.jpg 

06:38 – Az éjszaka folyamán a #7-es és a #9-es Toyota is feladta a versenyt a vezető helyekről a P1 kategóriában. Aki lemaradt volna, akkor itt egy videó.

06:04 – Napkelte, közben még mindig kint a biztonsági autó.

04:32 – A #99-es Aston Martinon a törött féktárcsát kell cserélni, 

03:50 – A Top 10 GTE Pro autó körön belül versenyez.

03:13 – Nicola Prost a második helyen álló #31-es Rebellionnal a boxba hajtott. “Valami eltörött” – kiabálta a rádióban.

03:00 – félidőben járunk, Az #1-es Porsche vezet – éppen Nick Tandy hajtja, második a #31-es Rebellion (Nicolas Prost), harmadik a Jackie Chan Racing #38-as autója, Ho-Pin Tung-gal a volánnál.

02:34 – Élő

02:54 – A GTE Pro kategóriában az első 3 helyen két Aston Martin, valamint egy Ferrari (ő a harmadik) hasít, alig több mint 1,5 másodperc különbséggel, közel 12 óra versenyzés után.

02:12 – Az állás 50 perccel a félidő előtt:
allas1.png

02:00 – Boxkiálláson az utolsó versenyben lévő #8-as Toyota, jelenleg az 52. helyen vannak. A Porsche #2-es autója a 17. helyen versenyez.

01:54 – Az #1-es Porsche vezet kilenc körös előnnyel a #31-es Rebellion előtt. Utóbbit éppen Nicolas Prost vezeti.

01:27 – A #9-es Toyota félreállt, kiesett a versenyből.

01:19 – Újabb dráma a Toyotánál. A #9-es Toyota defektet kapott, majd kigyulladt. Lassan, de mozgásban van. 

00:54 – miközben a #7-es Toyota szinte lépésben halad a box felé, a #2-es Porschét áthajtásos büntetéssel sújtották.

00:44 – a versenyben vezető #7-es Toyota drámaian lelassult, kivánszorog a boxba.

00:29 – Jani Neel az #1-es Porschéval megforgott a boxutca bejáratánál, de nem esett baja, versenyben maradt.

23:01 – A #8-as Toyota a Porschéhoz hasonló problémák miatt már a boxban áll szétszedve, közben a #9-es versenyautó feljött a harmadik helyre. A #64-es Corvette bal háta sérült a Porsche kanyaroknál történt kicsúszás miatt, három kerékkel tért vissza a boxba.

22:24 – Jani váltja Lotterert az #1-es Porschéban, a Toyotánál pedig Conway váltotta Sarrazint a #7-es számú autóban. Időközben a GTE Pro kategóriában a #95-ös Aston 3:51.276 leggyorsabb időt futott a kategóriájában. 

22:16 – A #98-as Aston jobb eleje törve, és defekt is van.

21:55 – A #60-as Ferrari a Mulsanne kanyarban megpördült és újra slow zone. 

21:36 – A Mulsanne egyenesben Nakajima megelőzte a #8-as Toyotával a második helyen lévő #1-es Porschét.

21:16 – Hat órával a rajt után a P1-ben a #7-es Toyota, a P2-ben a #31-es Rebellion, a GTE mindkét kategóriájában pedig az Aston Martinok vezetik a futamot. 

21:08 – Túl a verseny első negyedén, lassan jön a szürkület és leszáll az éj Le Mans-ban is.

20:56 – A délután 3 és 5 óra közötti történések összefoglalója.

20:42 – A #36-os Signatek Alpine váltóprobléma miatt fél órát állt a boxban, lassan megy le a nap.

20:33 – Szinte a teljes LMP1-es mezőny újra megjárta a boxutcát, még mindig slow zone. A #82-es Ferrari befejezte az idei versenyt.

20:06 – A #82-es Risi Competizione Ferrarit kiütötte egy LMP2-es (#28-as TDS) az első Mulsanne chicanenál.

19:55 – Az #1-es Porschéban is pilóta csere Tandy Lotterernek adta át a kormányt, közben a #9-es Toyotánál kinyílt az ajtó, de úgy tűnik, hogy megoldották a problémát. A #35-ös LMP2-es Signatek Alpineon orrcsere. 

19:38 – A #7-es Toyotában Sarrazin váltja Kobayashit, a #8-asban Nakajima cserél helyet Davidsonnal, közben lassú zóna a #47-es Villorba Corse Dalarra miatt, amelyik az Essesnél a kavicságyban ragadt, és talán a #2-es Porsche is visszajön.  

19:16 – A #67-es Ford GT-ben versenyző Harry Tincknell így lazít két etap között. 🙂

dcifn-xxkaaw2j.jpg

19:06 – A #66-os Ford vezeti jelenleg a GTE Pro kategóriát, mögötte a #97-es Aston Martin.

18:57 – Kobayashi az élen, Tandy követi a Porschéval, a harmadik Davidson szintén a Toyotában, mindhárman túl a boxkiálláson és maradnak az autóban.

18:49 – A #2-es Porschéban kardáncsere, közben a Dunlop kanyarnál egy Rebelliont fogtak meg.

18:40 – A #2-es rajtszámú Porsche a boxban, az első kerekek nem kapnak hajtást, a hibrid rendszer elektromos részével történt valami.

dcixa2zxkaepenn.jpg

18:21 – A Sorensen által vezetett #95-ös Aston defektet kapott és jön be a pitbe.

18:00 – A #43-as Riley ezt megúszta, lehetett volna csúnyább csattanás is a gyári Porschéval.

17:57 – Porsche pillanatkép.

5944fe9548ce4.jpg

17:44 – A #38-as Jackie Chan autó az Indianapolis kijáratánál a falba csattant, de talán megússza egy egyszerű orrelem cserével.

17:18 – Újabb boxkiállások, kint a két Porsche az LMP1-ből, a kategóriát a #7-es számú Toyota vezeti jelenleg Conway Mike-kal a volán mögött. Az LMP2-ben #31-es Vaillante Rebellion az élen, a GTE Pro kategóriában a #95-ös Aston Martin vezet, mögött a #91-es Porsche 911 RSR, a GTE Am kategóriában a #98-as Aston, ez az autó a #62-es Scuderia Corsa csapat 488 GTE-vel verseng az élen.

17:08 – A rajt klasszikus résztvevői a vadászrepülők.

dch9ch5waaa418o.jpg

16:38 – A #4-es rajtszámú ENSO, amelyet a Bykolles Racing Team indított az LMP1-ben is kiesett.

16:33 – Megvan az első kieső, a #88-as Proton Porsche a GTE Am kategóriából.

16:31 – #2-es rajtszámú Porsche és a #8-as Toyota a boxban, közben a GTE Pro kategóriában az Aston Martin autói vezetnek.

16:16 – A Porsche kanyarokban baleset egy Porschéval, a #26-os rajtszámú G-Drive autó is megsérült, sárga zászló.

16:11 – A GT Pro kategóriában Porsche – Ferrari csata bontakozik ki. 

16:05 – Eltelt az első óra, íme a rajt pillanatai azoknak, akik csak most kapcsolódnak be.

15:45 – lassan mindenki meglátogatja a boxot, a “26-os rajtszámú Rusinov boxbehajtását vizsgálják

15:30 – Rebellion a boxban teljesen váratlanul.

15:21 – egy LMP2-es versenyautó a kavicságyban, sárga zászló, 

15:00 óra elstartolt a 85. Le Mans-i 24 órás futam, az első sorból a két Toyota indult (LMP1)

 

 

Total
0
Shares
7 hozzászolás
  1. ettől a beszédhibás vidéki gyerektől lever a víz:)))

  2. @Vincenzo6: lehet, hogy túltoltam, de a srák összevissza beszél mindenféle faszságot.

    ja és háráp a kácsá:)))

  3. @vancello: legyen igazad, de engem kurvára idegesít a tájszólása.

    ja és nem vagyok romkocsmás bölcsész:))

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share