100 éve fut a szekér

Miközben a vancello.hu a 10. jubileumát ünnepli, a postafiókunkban landolt egy levél, amely arról számolt be, hogy velünk egy napon, de 100 évvel ezelőtt született meg minden kishaszonjármű és pickup őse, a Ford TT-modell. Ezen véletlen egybeesés miatt pár sorban és néhány képpel mi is megemlékezünk a Transit dédnagyapjáról. Az 1 tonnás kishaszonjármű esetében a vásárlók egyéni igényeikhez igazíthatták a platós felépítményt, így a postai küldeményektől az üzemanyagig bármit szállíthattak az autóval. A jármű először az USA-ban mutatkozott be, de később az angliai Manchasterben is sokat gyártottak belőle.

tednusbnwxon3i4oruhi.jpg

A TT-modell hosszabb és erősebb volt a T-modellnél, és utasterében a vezető mellett még egy utasnak is jutott hely. Az orrát és a motorját szintén a híres Ford személyautóból származott.  Azok a vásárlók, akik kényelmesebb rugózásra vágytak, a tömör gumiabroncsok helyett hátra már modern, felfújható gumikat is rendelhettek, ez akkoriban valóban extrának számított.

abzkw1s2zv7pvdpe2dbw.jpg

1928-ig 1,3 millió példányt sikerült értékesíteniük minden kishaszon őséből, amelyet a 1,5 tonnás AA-modell váltott fel, amelyet 1933-ban a BB-modell követett. 1935-ben mutatta be a Ford a V8-as motorral szerelt Model 50 pickupot, amely 4 milliós eladási rekorddal alapozta meg a kék ovál máig legsikeresebb típusát, az F-seriest, amely mindmáig piacvezető Észak-Amerikában a saját szegmensében, és egyben a világ második legnépszerűbb autója is. 

ford-pickup-truck-100th-anniversary.jpg

És hogy hová vezetett mindez az óvilágban? Napjainkban a Ford kínálja Európa legkelendőbb haszongépjármű-palettáját, amelyen olyan modellek szerepelnek, mint a Transit, a Transit Custom, a Transit Connect, a Transit Courier és a Ranger pickup. 

“Elképesztő belegondolni, hogy bár a mai haszongépjárművek fényévekre vannak a TT-Modelltől, voltaképpen ma is ugyanazt a munkát végzik, amire ősüket 100 évvel ezelőtt tervezték: sokoldalú szolgáltatásaikkal mozgásban tartják az üzletet,” vélekedik Papp Zoltán, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója.

Képek, háttérinfók: Ford és Ford Magyarország

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share