Feltámad a TVR

Az 1947-ben Blackpoolban alapított kis sportautómanufaktúra, amely Trevor Wilkinson nevéből kapta a TVR nevet a világot már számos különleges és extrém sportautóval lepte meg, gondolok itt olyan típusokra, mint a Tuscan, a Chimera, vagy a Griffith, de az olyan őrületes szörnyre is, mint a Tuscan Speed 12, amelyet már a tesztelések során életveszélyesnek nyilvánítottak. Bár az autók őrületesek voltak, azonban olykor az összeszereléssel akadtak gondok, ráadásul nem minden esetben követték a modern elvárásokat, így a TVR nagy bukdácsolásának az lett a vége, hogy már 10 éve nem gyártanak autót. Most azonban visszatérnek, méghozzá Gordon Murray tervező és a Cosworth segítségével. A márkát a legutóbbi orosz befektetőtől megszerezte a TVR Automotive Ltd, az új cég tíz éves tervének első autóját pedig tegnap leplezték le a Goodwood Revivalon, íme megérkezett az új Griffith.

tvr_grifith_goodwood_08092017_524.jpg

Az új TVR Griffith ismételten a vegytiszta angol sportautók közé fog tartozni, amelyekből valljuk be őszintén, ma már nem sok van. Az autó formája a korábbi TVR modellekhez képest némileg visszafogottabb, azonban kellően feltűnő, hiszen semmi máshoz nem lehet hasonlítani és a Griffith nem is akar máshoz idomulni. A klasszikus elrendezésű forma: hosszú orr, hátra tolt kabin és rövid far a klasszikus sportautókat idézi. A leglátványosabb külső elem talán az első kerekek mögül előbukkanó kipufogó, ahonnét a V8-as motor mennydörgése kitör a világba. 

A karbon és alumínium lemezek által testet öltött forma, – amelyet a Murray által kitalált iStream konstrukciós rendszerben alkottak meg -, alatt ne keressen senki turbót, összkerékhajtást, gombnyomásra aktiválódó drift módot, vagy hasonló hókuszpókuszt, az új Griffith nyersen adja azt, amit az autózás színtiszta élményének nevezünk, amikor nyomod a gáz, gyorsulsz és érzed, hogy tiéd a világ, mert szabad vagy és falod a kanyarokat. A géptető alatt a Ford Coyote ötliteres V8-as motorja található, amelyet a Griffith vett kezelésbe, 500 lóerőt préseltek ki a blokkból, ez bőven elegendő az 1250 kg tömegű sportautó mozgatásához. 100 km/h-ra négy másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 322 km/h-ra, ami bőven megállja a helyét a német vagy olasz konkurensekkel szemben is. A motorhoz hatfokozatú manuális váltót fűztek, ami a hátsó kerekekre viszi át ezt az irdatlan erőt, hogy aztán a pilóta a jobb lábával dirigáljon az autónak. 

Az építési módnak köszönhetően a Griffith nem csak könnyű, például a Jaguar F-type-hoz képest 300 kg-mal könnyebb, hanem az 50:50-os tömegelosztást is megvalósították, így ez is hozzájárul a maximális vezetési élmény eléréséhez. Ugyan elektronikai segédletek nincsenek az autóban, minden a pilótán múlik, azonban egy elektromos kormányműn keresztül lehet terelgetni az új TVR sportautót a szerpentineken, ez azért nagy előrelépés az elődökhöz képest. 

tvr_grifith_goodwood_08092017_579.jpg

A beltérben a minimalizmusra törekedtek a tervezők, a kerek kapcsolók ismerősek lehetnek a korábbi modellekből, az óracsoport azonban már egy modern digitális kijelző, a középkonzolon pedig az autóhoz tervezett infotainment kapott helyet, továbbá amit lehetett, azt bőrrel vontak be. Az első példányokat a jövő év végén vehetik át a jövőbeli tulajdonosok, egyedi fényezéssel, felnivel és karbon csomaggal érkezik a Launch Edition. Az új TVR Griffith egyébként a márka új üzemében, Ebbw Vale Enterprise Zone-ban fog készülni, amely South Walesben található. 

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share