A fekete autóiról híres tuning stúdió, a Brabus mára már annyira kinőtte magát, hogy akár a Ruf-hoz hasonlóan őket is lehetne nyugodtan külön autógyártónak nevezni. A bottropi varázsműhelyben nem restelltek sohasem felhúzni az Adidas Superstar cipőhöz a Boss öltönyt, persze a cipő sem ütött ki nagyon, hiszen az is szinte mindig teljesen fekete. A Mercedes-Benz álomgyár a stuttgarti márka legkisebb modelljétől kezdve egészen a legnagyobbig kínál különféle optikai kiegészítőket és természetesen változatos teljesítménycsomagokat immáron bő 40 éve. A Brabus történetét mostanság egy sötét árnyék burkolta be, a cég alapítója, Bodo Buschmann pár nappal ezelőtt az örök égi utakra tért, az ő emlékére tekintünk most vissza a cég történetére.
Régi szép idők, 190E díszítősorral.
Az ifjú Buschmann a húszas éveiben a jogi és gazdasági tanulmányai alatt a saját Mercedesét szerette volna egyedivé tenni, azonban a korabeli tunerek kínálata nem találkozott az ő elképzeléseivel, ezért úgy döntött, hogy a szülei autószalonja mögötti udvarban megalapítja a saját tuningműhelyét. 1977 őszén jegyezték be a BRABUS GmbH-t, amelyet Bodo Buschmann és Klaus Brackman alapítottak, a kettejük családi nevének első három betűjéből jött a márkanév, a Brabus, amelynek híres B betűs logója büszkén virít a legerősebb Mercedesek orrán.
A legkisebb is számít, 130 lóerős a Brabus által átgondolt smart.
A kis műhely gyorsan kinőtte magát és Bottrop városában létesült az első üzem, a cég innentől kezdve óriási gyorsasággal fejlődött, olyannyira, hogy ma már ez a világ legnagyobb független tuning vállalata és öt fő üzemegységgel rendelkezik, ahol a különféle kiegészítők készülnek, illetve a csillagos autók esnek át egy erőteljes szteroidkúrán. Érdekesség, hogy a Startech is hozzájuk tartozik, amely az angol Jaguar és Land Rover páros autóira specializálódott.
500E, csakhogy ebben egy 7,3 literes V12-es motor dolgozik.
Az AMG-hez képest a Brabus autói nem csak megjelenésükben térnek el, hanem az üzleti filozófia is különbözik a Mercedes házi tuningmárkájától. A Brabushoz ugyanis bármelyik Mercedes-Benz, smart, vagy Maybach tulaj elviheti az autóját, hogy aztán az igényei szerint alakítsák át, ugyanakkor már új autóként is meg lehet rendelni a Mercedes kereskedésekből a kiválasztott típust a Brabus kiegészítőivel, továbbá motor, futómű, kipufogó, valamint aerodinamikai tuningcsomagjaival.
Ha kevés egy Black Series SL, vagy tovább kell csiszolni egy SLR McLarent, akkor csakis a Brabus jöhet szóba, a C63 AMG-től négyszer drágább Bullitról nem is beszélve.
Az elmúlt négy évtized során számos irányban fejlődött és terjeszkedett a Brabus, a cég egyedileg tervez és alakít át yachtokat, privát repülőket, ugyanakkor a fő vonal mindig is az autókhoz kötötte őket, ma már hivatalos Mercedes-Benz szerviz is tartozik hozzájuk, valamint a Brabus Classic által a csillagos márka klasszikus autóinak a felújításával is foglalkoznak, ugyanakkor a tervezőrészlegük számos autóipari cégnek nyújt különféle szolgáltatásokat szerte a világon.
„Soha nem a pénzért, hanem a szenvedélyért dolgoztam.”
Prof. h.c. Bodo Buschmann igazi benzinvérű álmodozó volt, aki volt olyan szerencsés, hogy az álmait meg is valósítsa. A Brabus által örökre beírta magát az autós nagy enciklopédiába, amelyben a márka története további fejezetekkel bővül. Bodo Buschmann 2018. április 26-án, 62 éves korában tért az égi Autobahnra, ahol talán most is egy Rocket 900-nak próbálgatja az 1 500 Nm-nyi forgatónyomatékát.
Fotók, háttérinfó: Brabus