Az én gyerekkorom meghatározó része volt a Lego, a jeles ünnepekkor mindig kaptam a szüleimtől egy-egy általam választott, vagy vágyva vágyott készletet. Lassacskán már bő 20 éve annak, hogy utoljára összeraktam valamit a kis kockákból. Emlékszem annak idején nagyon sokféle témában jelen volt a dán játékgyártó, és olyan jókat lehetett szórakozni a különféle elemek kombinálásával, tényleg csak a gyermeteg képzelőerő szabhatott gátat az építkezésnek. Már kisgyerekként is nagyon szerettem különféle járműveket, főként kamionokat és autókat építeni, én még az a fajta gyerek voltam, aki szeretett legózni és nem a tabletet nyomkodtam napestig.
Teltek múltak az évek, a Lego kikopott az életemből, mondhatni olyannyira, hogy ma már azt sem tudom milyen témákban kínálnak szetteket a mai gyerekeknek, illetve azt sem tudom, hogy manapság menőnek számít-e a gyerkőcök körében az, ha legózhatnak. Mindenesetre az utóbbi években feltűnt, hogy a dánok mintha nem is kifejezetten a gyerekeknek készítenének néhány igazán látványos készletet, hanem sokkal inkább a felnőtt gyerekeknek, apukáknak, akik mondjuk imádják a különféle járműveket, de leginkább az autókat. Ha jól emlékszem tavaly jelent meg a Technic szériában a Porsche 911 GT3 RS, ami amellett, hogy igen látványos kiadás lett, igen aprólékosra is sikerült, hiszen 2 704 elemből kellett összeépíteni a narancs színű Porschét. Mindezt sikerült most túl szárnyalniuk, ugyanis az egyébként is legeket ostromló és exkluzív Bugatti Chiron hipersportautót ültették át a Lego kockák világába.
A méreteit tekintve egy 1:8 méretarányú Lego modellt alkottak a dán tervezők, ami gigantikus az aprócska építőkockák világában. A Lego Technic Bugatti Chiron 56 centiméter hosszú, 25 centi széles és 14 cm a magassága, összesen 3 599 elemből épül fel, szóval már az összerakása sem kevés időt emészt fel. A maratoni összeszerelés végén pedig lesz egy igazán menő Lego Technik autó, ami nem csak gurulni tud. Egyrészt a W16 hengeres motorban járnak a dugattyúk, működik a nyolcfokozatú váltómű, működik a felfüggesztés, ráadásul egy spéci kulccsal még az óriási hátsó szárnyat is lehet mozgatni.
Mint minden más Legóhoz, a Bugatti Chiron készlethez is jár egy részletes összeszerelési leírás, ami durván kétszer akkora, mint a 911-es Porschénak. Nyilván nem lehetett egy egyszerű feladat azt sem megrajzolni és megszerkeszteni lépésről lépésre, még ha vélhetően nagyon sokat segített nekik a modern technika is.
A Lego Technic Bugatti Chiron a sorban a 42023 számú készlet, amely bár igen borsos áron kelleti magát, hiszen 350 dollárba kerül, ami durván 100 e Ft körüli hazai árcédulát jelenthet. Mindenesetre még így is sokkal elérhetőbb, mint egy valódi Chiron a maga 3,5 millió eurós alapárával. Ahogyan a valódi autó, úgy a legó változata is egyedileg sorszámozott. Én meg újra kedvet kaptam legózni.
Képek, háttérinfók: Lego
Valahol azt írta róla valami féleszű, hogy „élethű modell”… 😀
Egyébként biztos jó szórakozás lehet annak, aki türelmes.
üdv
az index2-ről találtam ide, de javitani kellett fenn a cimsorban a inket, mert igy nézett ki az eleje:
%20http//vancello.blog.hu/2018/06/04/lego_chiron
ki kellene valahogy javitani