Minden autórajongót köszöntünk, hagyományainkhoz híven az idei, szám szerint a 86. Le Mans-i futam mind a 24 óráját élőben követjük végig itt, valamint a facebook oldalunkon is! Tartsatok velünk!
16:00 – Gratulálunk az összetett győzelemben a Toyotának, az LMP2 kategóriában a G-Drive Racing csapatnak, a GTE Pro kategóriában a Porsche GT Team-nek, valamint a GTE Am kategóriában a Dempsey-Proton Racing csapatnak. Köszönjük, hogy velünk együtt követtétek a 86. Le Mans-i 24 órás futamot! Jövőre ugyanitt!
15:00 – Vége! Gratulálunk a Toyota Gazoo Racing csapatának a kettős győzelemhez, Fernando Alonsónak pedig az első Le Mans-i győzelméhez. 31 év után végre összejött a Toyotának, aki ezzel a második japán márka, aki meghódította Le Mans-t. Az első még 1991-ben a Mazda volt.
14:51 – A #90 Aston Martin Vantage visszatért a versenybe.
14:45 – Az utolsó negyedóra.
14:32 – A #8 Toyota az utolsó boxkiállását kezdte meg, tankolás és gyors átnézés, majd megkezdi az idei futam utolsó fél óráját az élen.
14:28 – Jenson Button az Indianapolisnál eldobta #11 BR Engineering BR1- AER versenyautót, a 41. helyen autóznak. Az Eurasia Motorsport #44 Ligier gépe a boxban váltóhiba miatt, ez sem az ő versenyük.
14:26 – Az utolsó órában vagyunk, amelybe a négy kategória éllovasai az alábbi sorrendben ugrottak bele.
13:54 – A TF Sports #90 Aston Martin Vantage kipördült és javításra szorul.
12:42 – Pilótacsere az élen haladó #Toyota TS050 Hybrid versenyautóban, Fernando Alonso Kazuki Nakajima részére adta át a volánt.
12:30 – A #48 IDEC Sport Racing (Lafargue/Chatin/Rojas) autóval versenyző csapat is feladta a küzdelmet az LMP2 kategóriában. Közben a #85 Keating Motorsports Ferrarit berakták a kavicságyba a Mulsanne szakaszon, Ben Keating volt a volánnál.
11:45 – Lopez megforgatta egy kicsit #7 Toyotát, de szerencséjére nem történt komoly baj, 2 órára eső érkezését jósolják a pálya főlé.
11:36 – Alonso az élen a #8 Toyotával. Vajon megnyeri élete első Le Mans-i futamát a spanyol?
11:32 – Jean-Eric Vergne #26 G-Drive Racing: „Minden jól megy eddig, remélem így is folytatódik, nem úgy mint tavaly, amikor is sokat kellett aludnom.” Az autójukkal jelenleg vezetik az LMP2-es kategóriát.
11:10 – Az LM GTE Pro kategória élén izgalmasabb a harc a helyekért. Frédéric Makowiecki a #91 Porschéban a második helyen, a nyakán Andy Priaulx a #67 számú Fordban. De a #68 Ford is közel van, az élen továbbra is a #92 Porsche.
10:50 – Vége a lassú zónának, és pár életkép a boxutcából.
10:44 – Paul di Resta a Porsche kanyaroknál megütötte a #22 United Autosports Ligier autóját, a kár súlyosnak tűnik, úgy tűnik, hogy az ő versenyüknek itt vége. Közben a #23 Ligier kint van a boxban, nem tervezett kiállás, a részletek később jönnek. A #92 Porschéban pilótacsere, Laurens Vanthoor váltotta Michael Christensent. Továbbra is lassú zóna.
09:45 – A biztonsági autó kiment, a lassú zóna még érvényben van, időközben Sébastien Buemi a #8 Toyotában megfutotta a verseny eddigi leggyorsabb körét is: 3:17:658, Fenando Alonso váltotta a volánnál.
09:31 – Továbbra is a biztonsági autó mögött köröznek a gépek, már 6 órán belül vagyunk a vége előtt.
09:15 – A #99 Proton Competion által indított Porsche megpördül az ötödik helyen a GTE Am kategóriában, közben komoly a csata a GTE Pro-ban az 5. helyért a #63 Corvette és a #69 Ford között. A #68 Ford némi sérülést szenvedett el, a biztonsági autó a pályán.
09:11 – A szélárnyék a legfontosabb eszköz ez hosszú egyenesben történő előzés elősegítésére. James Calado mesterire fejlesztette ennek a kiaknázását a #51 AF Corse Ferrariban, amikor is ennyire közel került a #92 „Pink Pig” Porschéhoz.
08:54 – Az LMP2-es kategóriát a #26 G-Drive Racing autó vezeti (Rusinov/Pizzitola,Vergne), összetettben az 5. helyen állnak.
08:32 – A #52 Ferrari áthajtásos büntetést kapott, mivel túllépte a megengedett sebességet a boxutcában. A kormánynál Toni Vilander, aki 2012-ben és 2014-ben az LM GTE Pro kategória győztese volt.
08:06 – Az Eurasia Motorsport #44 Ligier autójával megpördült Tracy Krohn a Mulsanne kanyar után, szerencsére megfogta az autót és folytatja tovább.
07:55 – A #88 Dempsey-Proton Racing által indított Porsche feladta a futamot. Közben Mathieu Vaxivière a kavicságyban a #28 TDS Racing autóval, lassú zóna.
07:42 – Mindkét Toyota stop & go büntetést kap a lassú zóna megsértése miatt.
07:24 – A #10 DragonSpeed autó teljesen eldeformálva vánszorog vissza a boxba, miközben lassú zóna.
07:22 – A #10 DragonSpeed autót épp most dobták el a Porsche kanyaroknál, sárga zászló. Kérdés, hogy ekkora csattanó után vajon képes lesz-e visszatérni a pályára az autó?
07:17 – Reggeli momentumok a Circuit de la Sarthe pályáról és környékéről.
07:10 – Fékek cseréje a boxban a Ferrari, a Ford és a Porsche autóin is a GTE Pro és Am kategóriákban. Közben lassú zóna a pályán.
06:58 – Ébredés és alvás, vannak olyan szerelők, akik az egész héten alig aludtak valamit.
06:50 – A #82 BMW M8 a BMW Team MTEK színeiben az óriási defekt után feladta a versenyt.
06:40 – A #82 BMW M8 defekt miatt állt ki a boxba, közben #84 JMW Motorsports Ferrarija megjárta a kavicságyat, de szerencsére vissza tudták tenni a pályára.
06:30 – Napfelkelte, ez egy különleges időszak a verseny életében. André Lotterer úgy mondja, hogy „ez a verseny happy hour időszaka, ekkor lehet a leggyorsabb köröket futni.” Andy Priaulx szerint „ez egy különleges privilégium, a kormány mögül látni a napfelkeltét, ez egy csodálatos élmény.” Cooper McNeil is hasonlóan nyilatkozott: „mindig is különleges szemtanújának lenni a napfelkeltének a pályán, ez azt is jelenti, hogy sikeresen túl vagy az éjszakán, viszont kell némi extra motiváció a kockás zászlóig.”
06:00 – Kilenc óra van hátra a futamból, már hajnalodik a pályán. Az éjszaka folyamán nagyjából megőrizték a pozícióikat a pilóták. Az LMP1 kategóriában a #8 Toyota áll az élen, szorosan követi a #7 számú versenyautó, harmadik helyen a Laurent/Beche/Menezes trióval a #3 Rebellion áll. Az LMP2-ben #26 G-Drive Racing autó megőrizte a vezető helyét, a második helyen a #23 Paris-Barthez Compétition áll a Ligier-vel, a harmadik a #36 Signatek Alpine Matmut. A GTE Pro kategóriában erős a küzdelem továbbra is #92 és #91 Porsche állt az első két helyen, őket a #68 Ford GT követi. A GTE Am versengés élén #77 Dempsey-Proton Racing Porsche 911 RSR, őket a #85 Keating Motorsports Ferrarija követte, majd a harmadik helyen #54 Spirit of Race 488 GTE Ferrari állt.
05:32 – A GTE Pro kategóriában a jelenleg harmadik helyen haladó #68 Ford GT versenyautó a boxban, kap üzemanyagot, kicserélik a féktárcsákat és a betéteket. A mögötte haladó #67 Ford nem sokkal van lemaradva tőle.
05:13 – A #40 rajtszámú G-Drive Racing Oreca 07 – Gibson feladta a küzdelmet.
04:40 – Feloldották a lassú zónát, a DC Racing autója vissza tudott térni a pályára.
04:37 – Lassú zóna a Karting kanyarnál, a #37 Jackie Chan DC Racing autóval megpördült Weiron Tan.
04:12 – A Clearwater Racing #61 Ferrari 488 GTE megpördült a Mulsanne kanyarnál Motoaki Ishikawa-val a volánja mögött. Közben Alonso 42 másodpercre faragta a különbséget az előtte haladó Toyotával szemben és átadta a volánt Kazuki Nakajima részére.
03:58 – A pálya hőmérséklete 15 C¤, amely ideális ilyenkor a motoroknak. Az élen továbbra is a két Toyota harcol egymással, a távolság jelenleg 50 másodperc. Fernando Alonso a #8 Toyota TS050 Hybrid versenyautóban agresszíven támadja az előtte haladó José Maria Lopezt.
03:30 – A #3 Rebbelion a garázsban, némi füst szállt fel az autóból.
03:03 – Túl a verseny felén, a kategóriákban az állás az alábbi.
02:50 – Roberto Gonzalez a kavicságyban kötött ki a #31 Oreca versenygéppel a Mulasanne egyenes utáni második sikánban. Sárga zászló.
02:28 – A #6 számú Ginetta G60-LT-P1 – Mecachrome autóval elektronika problémák vannak, közben a #25 Ligier autót is behúzták a garázsba.
02:05 – A #25 Ligier Algarve Pro Racing autó Park Pettersonnal a volán mögött elhagyta a pályát a Mulsanne szakasznál, szerencsésen visszatért és kimegy a boxba. A #88 Porsche összetalálkozott a #70 Ferrarival.
1:33 – Szombat esti láz! Akár így is nevezhetjük azt, ha valaki élőben követi a Le Mans-i 24 órás futam minden momentumát.
01:28 – Csere a #1 Rebellion Racing jelenleg 4. helyen álló autójában, André Lotterert Bruno Senna váltja.
01:22 – A #81 BMW M8 áthajtásos büntetést kapott. Az éjszaka egyelőre eseménytelenül telik, minden versenyző rója köröket és igyekszik tartani a pozícióját.
01:18 – Élőben a #1 Rebellion Racing versenyautójából. Érdemes nézni és hallgatni is.
00:54 – Arcok az éjszakában, Le Mans nem csak gépet, de embert is próbáló kihívás.
00:30 – A #93 Porsche 911 RSR újra a pályán, 25 percbe került egy elektromos alkatrész cseréje.
00:25 – A #8 Toyota kapott egy 60 másodperces stop & go büntetés a lassú zóna megsértése miatt. Közben a #17 SMP Racing autó végleg feladta.
23:53 – Fények és árnyékok játéka a pályán.
23:35 – A #35 SMP versenyautó döglődik, ez már nem megy be a saját lábán a boxba.
23:15 – 8 órával a rajt után az alábbiak szerint áll a futam.
23:06 – A #8 Toyotában Sébastien Buemi váltotta Kazuki Nakajimat, a két LMP1-es Toyota között 10 másodperc a különbség.
23:02 – A #35 SMP Racing Dallara P217 – Gibson a Porsche kanyarnál kisodródott, feladta a küzdelmet.
22:47 – Az élen továbbra is a #7 Toyota áll Kamui Kobayashi vezetésével, mögötte a #8 Toyota, amelyet most Kazuki Nakajima vezet, a különbség 9,175 másodperc. Az LMP2 kategóriában a #26 G-Drive Racing halad az élen, jelenleg Jean-Eric Vergne a pilóta, a második a #36 Signatek Alpine, amelyet Nicolas Lapierre hajt. A GTE Pro kategóriában továbbra is éles a verseny, ott a Porsche GT Team két versenyautója küzd most az elsőségét #92, #91 sorrendben jelenleg. Az amatőröknél a #77 számú Dempsey – Proton Racing Porsche, mögötte a #84 JMW Motorsport Ferrari.
22:20 – Leszállt az éj a Circuit de la Sarthe versenypályára, most kezdődnek az igazán izgalmas órák.
22:02 – Paul Dalla Lana a #98 Aston Martin Vantage versenyautót odacsapta a Mulsanne kanyarnál. Lassú zóna.
21:45 – A #4 ENSO CLM P1/01 Nismo feladta a küzdelmet az LMP1 kategóriában, a korábbi ütközésből nem tudták megmenteni az autót.
21:13 – Jonathan Adam, a #97 Aston Martin Vantage AMR pilótája nyilatkozik az alábbi interjúban.
21:00 – A #32 Ligier JS P217 elhagyta egy pillanatra a pályát, Juan Pablo Montoya nagyon nyomja neki.
20:43 – Lassan leszáll az éj Le Mans-ban, továbbra is a GTE Pro mezőnyében a legszorosabb a verseny, az élen a két Toyota.
20:36 – Életképek a boxutcából.
20:07 – A #11 BR Engineering BR1 – AER versenyautónak egy motorszenzorja hibásodott meg, ezért álltak pár órát a boxban. Az éllovas Toyotától 47 körrel vannak lemaradva, a 2009-es F1-es világbajnok, Jenson Button ül épp a kormány mögött és azon küzd, hogy ismét az elsők közé verekedje magát. Semmi sem lehetetlen!
20:02 – A #71 AF Corse Ferrarit betolták a boxba, valami komolyabb hiba lehet, nagyon szoros a verseny a GTE Pro kategóriában.
19:56 – Az élen versengő Fernando Alonso a #8 Toyotában agresszíven lohol az első helyen álló #7 Toyota után, a távolság mindösszesen 0,233 másodperc, Alonso sikeresen előz.
19:52 – A GTE Pro élboly kint a boxban.
19:48 – Zöld zászló, ismét teljes sebességre kapcsolnak a versenyzők.
19:18 – Baleset a Porsche kanyaroknál a #4 a Bykolles Racing Team LMP1-es autóját Dominik Kraihamer összetörte, az ő versenyüknek vége. Biztonsági autó ismét a pályán.
19:15 – Az #52 AF Corse Ferrari Giovanizzivel a volánja mögött megelőzte a #67 Ford Chip Ganassi Team UK autóját.
19:12 – Túl a biztonsági autós fázison. 4 órával a verseny után a kategóriákban az alábbiak szerint alakul a verseny.
18:44 – A pálya hőmérséklete 23,3 C¤, ez a biztonsági autós szakasz most nem tesz jót a gumiknak, visszahűlnek.
18:38 – Biztonsági autó a pályán. A #38 Jackie Chan DC Racing LMP2-es autó az összetett 22. helyen haladva bal első defektet kapott és vánszorog a boxba.
18:34 – A #11 SMP Racing BR Engineering BR1 – AER a boxban van már bő egy órája műszaki hiba miatt. Jenson Button eléggé csalódottnak tűnik az elvesztegetett idő miatt.
18:21 – Ez történt a #86 Porshéval.
17:37 – A #7 számú Toyota TS050 Hybrid is a boxban, Mike Conwayt váltotta le a volánnál Jose Maria Lopez. Az LMP2-ben a #26 G-Drive Racing autó vezet, a GTE Pro kategóriában nagy a csata #91 Porsche GT Team (Lietz, Bruni, Makowiecki) és a #68 Ford Chip Ganassi Team USA autója között, aki szintén egy Porsche (#92) követ. Az amatőröknél a #77 Dempsey Proton Racing által indított 911 RSR az élen, mögötte a #84 JMW Motorsport féle Ferrari 488 GTE.
17:30 – A #8 számú Toyotában pilótacsere Sébastien Buemit váltotta fel Fernando Alonso, 12,3 másodpercre vannak lemaradva a #7 számú autótól.
17:28 – Egy kis visszatekintés a délután 3 órai rajtra.
17:22 – A #6 Ginetta G60 az LMP1-ben a 8. helyen lassan halad. Vajon mi történhetett az autóval?
17:15 – A lassú zónát feloldották az Indianapolisnál, tovább folytatódik a futam a szokásos tempójában.
17:12 – Továbbra is slow zone.
16:45 – Az GTE AM kategóriában versenyző #86 Gulf Porsche kisodródott és a gumifalba ütközött, sárga zászló, lassú zóna.
16:38 – Az első büntetés a #6 Ginetta G60 autót illeti.
16:30 – #51 AF Corse Ferrari defekt a 37. helyen.
16:18 – A #31 DragonSpeed autó elhagyta a jobb első kerekét az Indianapoli és Arnage pályaszakaszon, kiment a boxba.
16:13 – Az első óra után a négy kategóriában az alábbi az eredmény az első három helyen.
15:57 – Túl az első pilótacserén, a #92 Porsche 911 RSR-ben Michael Christensent váltja Kévin Estre. Az autó rózsaszín fényezése az 1971-es Porsche 917-es versenyautót idézi, híres „Pink Pig-et.”
15:52 – A #85 rajtszámú Ferrari egy kicsit meglátogatta a kavicságyat, az élen a #8 számú Toyota.
15:27 – A #1 Rebellion, amelyet André Lotterer vezet, megjárta a boxot és megvolt az orrkúp cseréje a rajtot követő incidenst követően.
15:12 – A rajt és az első ütközés pillanatai.
15:09 – Az egyik Jackie Chan DC Racing autó #37 lassulni kezdett, a csapat idén négy autóval van jelen a versenyen.
15:03 – A #10 DragonSpeed versenyautó és a #1 Rebellion ütközött a Dunlop kanyarnál, enyhe eső várható.
15:00 – Elrajtolt a mezőny, rögtön egy kis baleset az első kanyarban!
14:59 – Rajt előtti készülődés.
14:48 – Nadal a rajtceremóniához közeledve.
14:34 – a pálya 16,1 Celsius fok hőmérsékletű, 71%-os páratartalom, jelenleg enyhe szél. 60 db autó állt fel a rajtrácsra, az első sorból a két Toyota Gazoo Racing LMP1-es gép indul, illetve számos újdonság is van a mezőnyben, mint például az új Aston Martin Vantage AMR, illetve a BMW M8 GTE, amelyek a GTE Pro és Am kategóriákban indulnak.