Maranello új lova a Tributo

Négy évvel ezelőtt a Genfi Autószalonon mutatta be a maranellói istálló a belépőszintű berlinettáját, a 488 GTB akkor a 458 Italia típust váltotta. Most itt van az utód, amely első ránézésre alig különbözik az elődjétől, mégis egy új autóról van szó. Járjuk kicsit körbe az új Ferrarit, amely az F8 Tributo névre hallgat.

Első ránézésre azt mondanám, hogy a 488 erős faceliftjét látom, de valójában ez már a márka új designnyelvét demonstrálja. Amikor anno a 458 orrát megláttam, kissé nehéz volt megszokni a felfelé húzott fényszórókat, aztán ezt némileg sikerült finomítaniuk az utódon, de most megint olyan furán néz ki. Olyan, mintha a korábbi lámpafészekbe faragtak volna egy kisebb lámpát, annak érdekében, hogy a felső részen helyet hagyjanak a két légbeömlőnek, amelyen keresztül az első fékeket hűtik. 

ferrari-f8-tributo.jpg

A hátsó részen hangsúlyos elem a diffúzor, valamint a lámpák fölött ívesen elhúzódó spoiler, amely jelentős leszorítóerőt termel. A dupla hátsó körlámpák egyébként a régi idők Ferrari berlinettáit idézik, mint például a 308 GTB. Az autó talán leglátványosabb eleme a többszörös díjnyertes V8-as motor, amely a Lexan hátsó üvegen át engedi láttatni magát. 

ferrari-f8-tributo_3.jpg

A motor egyébként 720 lóerőt produkál, amely már Ferrari Pista szintű teljesítmény, és immáron ez az alap változat jellemzője. A jövőbeli szúrósabb modellek ettől vagy erősebbek, vagy könnyebbek lesznek, vagy hibridek. A 488 GTB-hez képest egyébként ez 50 lóerős növekedést jelent, az autó tömege pedig 10%-kal kisebb, egészen pontosan 1 330 kg. Ezekkel a paraméterekkel 2,9 másodperc alatt futja a százat az F8 Tributo, a vége pedig 340 km/h. 

ferrari-f8-tributo_4.jpg

A beltérben a műszerfal, az ajtópanelek és a kardánbox teljesen át lett tervezve, újdonság az utas előtti 7″-os érintőkijelző. A pilótát már a legújabb Human Machine Interface (HMI) infotainment rendszer segíti. Továbbá az autó a Pistából is örökölt pár technikai hókuszpókuszt.

ferrari-f8-tributo_5.jpg

Összességében nagyon erős és nagyon gyors autót hoztak össze, de a formatervet gyengének érzem. Amióta házon belül terveznek, és nem Pininfarina rajzolja a Ferrarikat, olyan mintha csak egy nagy útkeresésben lennének, de valahogy nem akar összejönni.

Képek, információk: Ferrari

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share