A Maserati új sportautója

Maserati MC20

Enzo Ferrarit mindig is bosszantotta, hogy a saját versenyistállójának és autógyárának városában, Modenában a Maserati fivérek is autót merészeltek gyártani. Mi több versenyautókat készítettek, amelyekkel a Ferrarik hosszú évekig nem tudtak megbirkózni. A szigonyos márka a későbbiek során a pazar gran turismóiról vált ismertté, azonban a kínálatban olykor-olykor feltűnt néhány kivételes sportautó is. Gondolok most itt a Bora és a Merak típusokra, de a ’90-es évek egyetlen utcai Barchetta modellje, vagy a Ferrari Enzo alapjaira épített MC12, amellyel még a versenypályákat is megjárták. 16 évvel az MC12 után a Maserati egy új sportautóval lepte meg a rajongóit és természetesen a tehetős vásárlóközönségét. Az MC20 nem csak egy új járgány, hanem a Maserati jövőbeli kínálatának formai jegyeit és műszaki megoldásait is előrevetíti.

A kompakt méretű sportautó a Dallara szakembereivel közösen kifejlesztett monocoquera és csővázas szerkezetre épül. Az alapokat úgy fejlesztették ki, hogy kupé és spider karosszériát is lehessen ráépíteni, valamint fogadni tudja a hagyományos és az elektromos hajtásláncot is. A Maserati formatervezői 2000 órát töltöttek el a Dallara szélcsatornájában, hogy megalkossák az MC20 szoborszerű aerodinamikus formáját. 

Az orr részen hangsúlyos az új méretes szigony embléma, amely az egyszerű rácsos maszkban kapott helyet. Az első LED fényzórók éles vonalak által határoltak, amelyek felhúzódnak a sárvédőkre. A hátsó részt a széles LED lámpák uralják, valamint hangsúlyos a két kerek kipufogóvég is, amelyen keresztül az új V6-os motor duruzsol a külvilágnak. A külső elemeknél is hangsúlyosak a nyers karbonfelületek, az első splitter, a küszöbök és a hátsó diffúzor. Nekem legjobban a pillangóajtók tetszenek, amelyek előre és felfelé nyílnak. A külső hat egyedi színben pompázhat: Bianco Audace, Giallo Genio, Rosso Vincente, Blu Infinito, Nero Enigma, and Grigio Mistero. Részemről a képeken is látható fehér szín viszi a prímet (Bianco Audace). 

A motor neve: Nettuno

A Maserati MC20 egy teljesen újfejlesztésű V6-os biturbó motort kap, amely a Nettuno nevet kapta. Ugyan teljesen házon belüli fejlesztésnek tekintik, de azért itt-ott rokon a Ferrari F154 és az Alfa Romeo 691T kódjelű motorjaival. Igaz utóbbival csak a gyújtási sorrend azonos (1-6-3-4-2-5), előbbivel megyegyezik többek között a hengerek furata és lökete (88 és 82 mm), a főtengely és az olajszűrő házának a kialakítása. Mindenesetre a háromliteres motorban van pár érdekes megoldás, többek között az F1-ben is alkalmazott előkamrás gyújtásnak köszönhetően húztak ki belőle 621 lóerőt és 720 Nm-nyi nyomatékot. Hengerenként két gyújtógyertyát, illetve közvetlen és indirekt befecskendezést egyaránt alkalmaztak a mérnökök a motor megalkotásakor. A közeljövőben érkező új Maserati modellekben bizonyára viszontlátjuk majd az új szívet. 

A Maserati MC20 beltere nemesen egyszerű, a felületeket karbon és Alcantara borítja, amelyet kék varrás díszít. A műszerfal egy LCD kijelző, amelyen a szükséges információk jelennek meg a pilóta számára, valamint a középkonzolon egy szélesvásznú infotainment kijelző található. A kormány mögötti fülekkel lehet dirigálni a nyolcfokozatú duplakuplungos váltóműnek, illetve a középkonzolon lévő nagy fém tekerőgömbbal lehet a különféle vezetési módok közül választani: Wet, GT, Sport, Corsa és ESC Off, ez utóbbi a kilinncsel előre és kérem az új gumiszettett beállítás. A különféle módok a kormányműre, a gázreakcióra és a futómű beállításaira vannak hatással. 

Forrás: Maserati

Total
0
Shares
Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share