Bukócső és tolóajtó

Betonkemény futómű, slick abroncsok, erős motor, bukócső és tolóajtó.

Micsoda, tolóajtó? Egy versenyautón? Igen, ilyen is volt!

1995-ben a Peugeot-nál úgy gondolták, erős reklámértékkel bírna, ha a Spa-i 24 órás versenyen a Peugeot 806-ot, vagyis egy családi buszt indítanának el. A bizarr gondolatot tett követte, a nem mindennapi feladatot pedig a később raliban is világbajnokká váló Kronos csapatára bízták.

A Kronosnál aztán a Peugeot 306 Maxi és a 406 Supertourisme alkatrészeinek felhasználásával megkezdték az átépítést. Az üléssorok helyére bukóketrec, a gyári futómű helyére versenyfutómű és óriási fékek, a motortérbe pedig egy 280 lóerős, kétliteres szörny került.

Az autó végül technikai okok miatt nem ért célba a versenyen, de a versenyzők elmondása szerint mindig tapsolva fogadták őket, mert a magas építésű autó a kanyarokban gyakran két kerékre billent.

A furcsa versenygép most a gipimotor.com oldalán eladó, ha valaki kedvet kapott volna hozzá.

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share