McLaren Artura GT4
A McLaren még azon kevés autógyártók közé tartozik, akik valamennyire szem előtt tartják, hogy a tömegcsökkentés egy autó esetében a gyorsaság és az élvezetes autózás egyik fő ismérve. A brit gyártók közül ma már sokan ezt elfelejtették, de ebbe most nem mennék bele. A lényeg, hogy a wokingi márka a múlt hétvégén Goodwood-ban bemutatta a legújabb versenyautóját, amelyet az Artura alapjaira építettek.
A McLaren Artura utcai változata a hibrid hajtáslánccal is mindössze 1395 kg-ot nyom szárazon. A típusból épített GT4-es versenygép még ettől is könnyebb 130 kg-mal, ugyanis a szabályok szerint a kategóriában nem lehet hibrid hajtásláncot használni. Így maradt a háromliteres V6-os motor, amely 577 lóereje bőven versenyképessé teszik ezt az autót a pályákon.
A hajtásláncból azonban nem csak az elektromos motort és az akkucsomagot száműzték, de a nyolcfokozatú automatikus váltóművet is lecserélték egy hétfokozatú szekvenciálisra. A fokozatok rövidebbek, mint az utcai változatban. Továbbá egy mechanikusan részlegesen önzáró differenciálművet is beiktattak.
Ami a külsőt illeti, egy komoly aerodinamikai csomag segít az útra préselni az autót. Ez sokkal több leszorítóerőt termel, mint az 570S GT4, amelyet az új Artura GT4 vált fel. A hátsó szárnyat hét fokozatban lehet állítani. A gép vélhetően méltó ellenfele lesz a többi GT4-es versenygépnek, mint például az újonnan bemutatott BMW M4 GT4-nek is. Az ára pedig egészen kedvező, 200 ezer angol font, ami alig 10 ezer fonttal drágább, mint az utcai változat.
Képek, forrás: McLaren