A 89. Le Mans-i 24 órás – 2021

A bejegyzés folyamatosan frissül!

Köszönjük, hogy velünk tartottatok az elmúlt 24 órában! Jövőre ugyanitt!

16:10

A többi kategória győztesei. LMP2-ben a #31 Team WRT (Frijns/Habsburg/Milesi), az alkategóriában a #21 Dragonspeed (Hedman/Hangley/Montoya), a GTE Pro-ban az #51 AF Corse (Pier Guidi/Calado/Ledogar), a GTE Am-ben a #83 AF Corse (Perrodo/Nielsen/Rovera). Gratulálunk!

16:00

Vége! A #7 Toyota és a Koboyashi/Conway/Lopez trió a győztes. Gratulálunk mindenkinek!

15:59

Az LMP2-ben micsoda dráma végén! A #41 WRT megállt, második a Jota és az eddig második WRT állt az élre a kategóriában.

15:45

Egy utolsó képválogatás.

15:34

A Hypercar kategória harmadik helyén futó Alpine is kijött utoljára a boxba. A #41 WRT is az utolsó kiállásán volt, a kínai Ye hozhatja be az autót a célba. Nakajimaa #8 Toyotában is utoljára jött ki. Már mindenki a végére készül.

15:27

Az LMP2 élén még lehet izgalmas a befejezés, Tom Blomqvist a Jotában erősenjön föl amásodik WRT autóra, így elúszhat a Team WRT kettős győzelme. Közben kijön a #7 vezető Toyota is az utolsó boxra, Kobayashi a volánnál, most van a legnagyobb esélyük a győzelemre.

15:21

Az innovatív #84 Association SRT41 autónak is ez az utolsó kiállása, nagy tisztelet neki, hogy a két kerekesszékes pilótával, Takoma Aukival és Nigel Baillyvel, valamint Matthieu Lahayevel avolán mögött végigcsinálták a 24 órát.

15:13

A #91 Porsche elkészült, nem vesztették el a negyedik helyet. Közben a #63 Corvette végzett az utolsó boxkiállásával.

15:07

Frédéric Makowieczki elhagyta a #91 Porsche diffúzorát, amint az utolsó sikánon átrongyolt, fékhiba. Ha sokáig tart a javítás, akkor az #52 AF Corse Ferrari feljöhet a GTE Pro negyedik helyére. Még az eső okozhat meglepetéseket, ha ideér.

15:03

Az utolsó órában vagyunk.

14:25

A #8 Toyota kint, de vajon miért? Sok mindent nem csináltak vele.

14:22

Az LMP2 élén haladó két WRT autó még küzdhet egyet a végéig.

14:17

A #21 Dragonspeed lelassult, fehér zászló. A 23. órában járunk. A Pro Am alkategória vezetése így veszélybe került, a #70 Realteam Racing autójával kell küzdeniük.

13:51

Az idei Le Mans legnagyobb története a 75 éves Dominique Bastiené, a #88 Dempsey – Proton Porschénak most adta át a volánját, ezzel befejezte Le Mans-i pályafutását.

13:30

A TF Sport Aston Martinja (#95) eléggé veszélyeset pördült. A Team WRT második helyen futó autójával volt némi gond a boxban, az emelő kicsit megtréfálta a szerelőket.

13:08

A #388 Rinaldi Racing Ferrarija a csúnya ütközés után feladta a küzdelmet, közben az LMP2-ben futó #83 Risi Competizione is bedobta a törölközőt. Így már sokkal kevesebb autó fog célba érni, mint tavaly. Az utolsó órára eső várható, ami még okozhat meglepetéseket.

13:00

Nézzük, hogyan is állunk három órával a vége előtt. Összetettben és a Hypercar kategória élén a #7 Toyota, ha ez így marad, akkor a Conway/Kobayashi/Lopez triónak ez lenne az első Le Mans-i győzelme. Az LMP2-t jelenleg stabilan vezeti a #31 Team WRT, az autót vezető Frijns/Habsburg/Milesi sem nyert még itt, ráadásul az első két versenyzőnek ez az első versenye ezen a pályán. A GTE Pro élén az #51 AF Corse Ferrarival haladó Pier Guidi/Calado/Ledogar hármas közül az első kettő 2019-ben már nyertek. Az amatőrök között a jelenleg vezető #33 Aston Martint kergető Keating/Pereira/Fraga trióból Keating és Pereira már nyert együtt 2019-ben, de utána kizárták őket, Fraga pedig új jövevény. Azonban ebben a kategóriában még esélyes lehet a #83 Ferrari is, amelyben Perrodo/Nielsen/Rovera ül. Közülük Rovera az újon, de a másik két versenyző már volt korábban a kategória dobogóján.

12:37

Jose Maria Lopez kissé agresszívre vette a #7 Toyotában ezt az előzést az egyik LMP2-es autóval szemben. Nem az utolsó órákban kellene lenullázni az autót az élről.

12:23

Az első Mulsanne sikánnál a GTE Am-ben versenyző #388 Rinaldi Racing Ferrari megsérült, ezért van lassú zóna. Bent van a boxban, most sokat kell vele dolgozni.

12:18

305 kör után a vezető #7 Toyota újból megjárta a boxot, a 26. kiállás zökkenőmentes volt. A GTE Am-ben 20 másodperces hátrányból üldözi Ben Keating az Aston Martin volánja mögött az élen haladó Francois Perrodót, aki az AF Corse Ferrarit vezeti.

12:12

Az utolsó négy órába léptünk. A GTE Pro kategóriában Nick Tandy a #64 Corvetteben megfutotta a kategória leggyorsabb körét – 3:48:024. A pályabírók időközben a pálya egyes részeit állították helyre, ezért volt a sárga zászló.

11:10

Az #51 Ferrarit a defekt eléggé leamortizálta, de azóta megcsinálták és újra a GTE Pro kategória élén megy. Van der Garde közben nagyot mentett #44 autóban.

11:02

A GTE Pro kategória harmadik helyéért ádáz harc megy Makowiecki (#91) és Estre (#91) között. A GTE Am osztályt vezető #83 AF Corse Ferrari is megjárta a boxot, Francois Perrodo vette át a volánt, még így is bőven az TF Sport Aston Martinja előtt járnak.

10:55

A Toyotánál hétkörös etapok vannak, most visszafogottan kell menniük és tartani a pozícióikat. A #388 Ferrari közben összeakadt egy másik autóval, és emiatt a kavicságyban landolt, sárga zászló. A GTE Pro mezőny élén továbbra is szoros a csata, az #51 Ferrari az élen 23 másodpercnyi előnnyel a Corvettel szemben. Időközben az Alpine is kijött a boxba, Negráo átadja a helyét Vaxiviere részére. Továbbra is a harmadik helyen megy az Alpine.

10:31

Az LMP2 élén haladó #31 Team WRT autónál készülnek a pilótacserére, az osztrák Ferdinand Habsburg (igen, rokonok) készülődik a garázsban. Közben kiderült, hogy a #7 Toyotánál is gond van az üzemanyagtöltéssel.

10:16

Így ébredt Le Mans.

10:05

A #8 Toyota most jól halad, az információk alapján a tankolással és a váltóművel is probléma volt. Közben az LMP2 kategóriában a Jota bő 40 másodperccel halad a Panis Racing autója előtt, amelyet most az amatőr James Allen vezet és másodperceket kap Sean Gelealtól.

09:52

Az arany óra fotói.

09:47

Defekt az #52 Ferrarinál, most visszavánszorog a boxba. Sárga zászló.

09:43

A #8 Toyota lelassul, valami baj van, lassan halad az autó, újraindult, most megint tud haladni. Közben Kubica kiállt a #41 WRT-vel és átadta a helyét Ye Yifei-nek. A GTE Pro kategóriát vezető #51 AF Corse Ferrariban is pilótacsere volt, Cóme Ledogar ült be.

09:29

A #8 Toyota sűrűn jár ki a boxba, állítólag az üzemanyagtöltéssel van probléma Buemiék autójával. Így eléggé le fognak maradni az élen haladó #7-es képest.

09:28

Nézzük az eddig kiesőket. Az LMP2-ben a #24 Richard Mille Racing Team női különítménye adta fel a küzdelmet az éjszaka. A #22 G-Drive autó és a#32 United Autosports sem jártak sikerrel. A GTE Pro mezőnyben a #72 HUB Auto Racing Porsche, a GTE Am kategóriában az #57 Kessel Racing Ferrari, a #66 JMW Motorsport autója, az #55 Spirit of Race, a #47 Cetilar Racing, a #98 Aston Martin Racing autó, amit csúnyán összetörtek, és az #56 Team Project 1 Porsche.

09:03

Negráó az Alpine és Olivier Pla a Glickenhaus volánja mögött küzd a Hypercar kategória harmadik helyéért. Ez most egy kicsit izgalmassá teszi a futamot. Egyébként mindenki a saját versenytempójában halad.

08:42

A lassú zóna vége, Chris Vanthoor Porschéjét eltették az útból. Nyugiban folyik most a futam.

08:36

Éjszakai és hajnali életképek a boxból, illetve a pályáról.

08:28

Az Alpine és a Glickenhaus csatája az éjszakából.

08:23

A #8 Toyota jön a boxba, Nakajima átadja a helyét Buemi részére. Közben a GTE Pro mezőny élén álló #51 AF Corse autó és #63 Corvette között 19 másodperc a különbség. A köd feloszlani látszik.

08:05

Érdekes módon a pálya egyes részeire ráült a ködfátyol. Közben a Hypercar kategóriában menő Alpine is megjárta a boxot.

07:59

Közben a #8 Toyota is megjárta a boxot, Nakajima vezeti továbbra is az autót. Az LMP2 és a GTE Pro második helyen autózó versenyzői is kiálltak a boxba. A #41 Team WRT autóban Deletrazt Robert Kubica váltotta. A #63 Corvetteben marad továbbra is Garcia, aki előtt továbbra is vezet Calado a Ferrariban. Közben nagy fordulat az LMP2 harmadik helyéért vívott harcban. A boxban helyet cserélt a Panis és a Jota autója.

07:20

Az imént megjárta a boxot az LMP2-t vezető #31 Team WRT autó, illetve a #7 Toyota is kijött az élről, Mike Conway váltja Lopezt, aki majdnem hibázott. Az LMP2 kategória harmadik helyéért időközben ádáz csata alakult ki, a #65 Panis Racing autó Will Stevens-szel támadja a Jota versenyautóját.

07:11

Aki lemarad volna, íme az 5. és a 6. óra videós összefoglalója.

06:59

Jön fel a nap Le Mans-ban. Így állunk most a kategóriákban. Az élen a #7 Toyota, jelenleg Lopez vezeti, utánuk a #8 egység, majd a #36 Alpine. Az LMP2-ben a két Team WRT autó vezet, Robin Frijns van elöl, harmadik a #28 Jota, ami korábban vezette a kategóriát. A GTE Pro autók között az #51 AF Corse még mindig az élen, utánuk a #63 Corvette. A másik AF Corse Ferrari a boxban volt, nagy gondban voltak, fék és futómű csere, de megoldották. A GTE Pro-ban jelenleg #92 Porsche a harmadik. Az amatőröknél a #83 AF Corse Ferrari vezet, Francois Perredo a volánnál, utána a TF Sport Aston Martinja halad, majd a harmadik a #80 Iron Lynx Ferrari.

04:38

Éjszakai életképek a boxutcából.

04:02

Túl vagyunk az idei futam felén.

03:38

Azért idén is a GTE Pro kategória egy igen szoros mezőnyt hozott össze. Az #51 és az #52 AF Corse Ferrari között ott van a présben a #63 Corvette. Jorday Taylort alig fél percre követi Sam Bird.

03:12

A #79 Weathertech Porsche befejezi az idei Le Mans-t. Közben megtörtént a #8 Toyota soron következő boxlátogatása is.

02:28

Cooper MacNeil a #79 Weathertech Porschét csapja oda, vissza megy a boxba, lesz mit összerakni, ha egyáltalán össze lehet. Közben a #7 Toyota is a boxba ért, Conway átadja a helyét Kobayashinak.

02:10

Éjszakai pillanatok a pályáról képekben.

01:40

Úgy tűnik, hogy a GTE Pro kategóriában az #51-es Ferrari uralja a mezőnyt: most 16 másodperc az előnyük a Corvette-tel szemben. Az #55 Spirit of Race Ferrarinak vélhetően ennyi volt, még 53 autó van versenyben.

01:20

A Le Mans-i éjszaka varázsa egy kis videón.

01:03

Frits van Eerd újra a kavicságyban #29 Racing Team Nederland autóval, egy Ferrarival akadt össze. Közben visszarakták a pályára, de csak lassan jön.

01:00

Üljünk be egy percre a #92 Porsche 911 RSR-be.

00:48

Közel 9 óra után így állnak a kategóriák. A Hypercar mezőnyben a #8 Toyota vezet jelenleg Kazuki Nakajima vezetésével, a második a #7 Toyota, amelyetmost Mike Conway hajt. Őket követi #708 Glickenhaus Olivier Plaval a volán mögött. Az LMP2 kategóriában az első két helyen a Team WRT autói állnak (#31 és #41), Robin Fruns vezet jelenleg, utána Kubica nyomjaa gázt. A harmadik a United Autosports USA #22 autója, jelenleg Filipe Albuquerque vezeti. A GTE Pro osztályban az #51 AF Corse Ferrari 488 GTE Evo az élen James Kalado vezetésével. Őt követi Antonio Garcia a #63 Corvetteben, a harmadik a most Kevin Estre által hajtott #92 Porsche. Az amatőröknél Felipe Fraga vezeti a kategóriát a #33 TF Sport Aston Martinnal, a második helyen Alessio Rovera halad a #83 AF Corse Ferrariban, a harmadik Matteo Cressoni a #80 Iron Lynx Ferrariban.

00:37

Néhány fotó az éjszaka előtti órákból.

00:01

A G-Drive #25 autóját Rui Andrade lenullázta, a vasárnapba értünk. Az autóból már nem lesz semmi, biztonsági autók bent.

23:14

#1 Richard Mille Racing Team autója búcsúzott a versenytől, a Hypercar kategóriában az #36 Alpine kicsúszott a harmadik helyről, ott áll a kavicságyban és az újraindítással küszködik. Hiába, Le Mans nem könnyű pálya.

22:59

A #47 Cetilar Racng Ferrari versenyautó Roberto Lacorte vezetése alatt kapott egy nagy pofont a gumifaltól.

22:25

A #33 Aston Martin és az #56 Porsche csúnyán összetalálkozott. Az Aston ráadásul a GTE Am kategóriában a harmadik helyen haladt. A biztonsági autó már bent.

22:01

Flörsch ütközése az autóból nézve.

21:43

Az élen álló #7 Toyota kint a boxban, Kobayashi kiszáll és átadja a volánt Jose Maria Lopeznek.

21:39

Matej Knopka alatt ismét kipörgött a #ARC Bratislava az LMP2 kategóriában.

21:28

Az elmúlt időszak izgalma videón.

21:16

Sophia Flörsch az #1 Richard Mille Racing Team autójával igen rossz áll, telibe is verte a #74 Racing Team India Eurasia autója. Közben már szép vizes a pálya. Biztonsági autó a pályán. Sötét, eső, baleset, lesz itt izgalom.

21:08

A GTE Am kategóriában futó #71 Inception Racing Ferrari 488 és a GTE Pro-ban versenyző #52 AF Corse Ferrari szépen összeakadt. Az egyik Jota bent a boxban, és újra esni kezdett az eső.

21:03

A #24 PR1 Motorsport Mathiasen autója rossz helyen áll, sárga zóna. Az autót majd vissza kell vinni a boxba, hogy újból versenyképessé tegyék.

20:15

A #49 High Class Racingnek szép mentése volt.

19:57

A verseny első két órájának összefoglalója.

19:51

A #44 ARC Bratislava kipördült, lassan lemegy a nap és egy újabb óra telik el. A GTE Am élén nagy csata megy.

19:15

A #98 Aston Martin a gumifalba állt az Indianapolis előtti szakaszon, órási sebességgel csapódott be. A biztonsági autó bent a pályán, úton az orvosi autó is.

18:58

Minden évben egy legendát kérnek fel grand marshal-nak, az idén Derek Bell kapta ezt a szerepet.

18:42

A #38 Jota a kavicságyban, előtte egy Porsche is kiszaladt. A Jota vezette az LMP2 kategógriát, így most Robert Kubica a #41 Team WRT-vel átvette a kategória vezetését.

18:35

Lassú zóna és eső a pálya egyik részén. Mike Conway újra a boxban a #7 Toyotával, illetve egyre többen követik, kerékcserék főleg.

18:25

A #36 Alpine versenygépnél megtörtént a pilótacsere, André Negráó a pályán, aki Lapierre-t váltotta. Az LMP2 kategóriában a #23 United Autosports az élen. A GTE Pro elején az #52 Ferrari halad, az Am osztályban #46 Porsche a Team Project 1 színeiben.

17:51

Pár fotó a verseny kezdetéről.

17:35

Megkezdődtek a második boxkiállások, a két Toyota és Glickenhaus kint, illetve az Alpina is.

16:56

Lassan egy órával a rajt után úgy néz ki a mezőny eleje, hogy #7 Toyota vezet, utána második az LMP2-es #38 Jota, amelyet most Da Costa vezet, majd a #8 Toyota következik. A GTE Pro élén #64 Corvette, utána az #53 AF Corse Ferrari, majd a Wheatertech Racing #79 Porschéja. A GTE Am elején a #83 AF Corse autó, utána a Cetilar Racing #47 Ferrari 488-as gépe fut, a harmadik Dempsey Proton Racing #88 Porschéja. Egy óra múlva esőre lehet számítani.

16:40

Egy kis érdekesség. Ma először futott F1-es versenyautó a pályán. Az Alpine volánja mögött Fernando Alonso.

16:32

A #2 Alpine megpördül, még szerencsére semmi baj, de visszaesett a negyedik helyre. A vizes pályán nem könnyű az úton tartani a gépeket. Szinte mindenki csúszkál. A GTE Pro kategóriában a #64 és #63 Corvettek az élen, utánuk #51 és #52 Ferrarik. Az új Corvettek számára egyébként ez az első Le Mans-i verseny, tavaly nem tudtak itt indulni.

16:13

A felvezető autó kijött, indul a futam és itt is van az első baleset. A #8-as Toyota és az egyik Glickenhaus. Sárga zászló. A második helyen a #2 számú Alpine a Hypercar kategóriában. A #8 számú Toyota egy kicsit félre állt.

16:00

Felvezető autóval elindult az idei futam. Egyelőre még egy formációs kört mennek, de az óra már ketyeg. Az eső miatt izgalmakra lehet számítani.

15:53

John Elkann, a Ferrari elnöke a trikolor zászlóval elindította a felvezető kört. A Ferrari vezért nem véletlenül van itt, jövőre a Ferrari visszatér a hypercar kategóriába. A #20 rajtszámú High Class Racing autó ott maradt az indulásnál. Az emelő nem engedte le a hátát, innen át kell verekednie magát az GT autókon. Esőben indul a futam.

Az idén szerencsére ismételten megrendezik a híres-neves Le Mans-i 24 órás futamot. A verseny történetében az idén harmadjára augusztusban vágnak neki a pilóták az embert és gépet egyaránt próbára tevő Circuit de La Sarthe pályának. Korábban csak 1930-ban és 1958-ban rendezték a nyár utolsó hónapjában ezt a versenyt.

Az idén 62 autó vág neki a megmérettetésnek, ami a verseny eddigi történetében új rekord, ez a szám eggyel több, mint a 2019-es nevezési lista. A mezőnyben a Porschékből lesz a legtöbb, összesen 12 darab 911 RSR-19 indul. A pilóták közül a legtöbben Nagy Britanniából származnak, összesen 31 fő.

A legnagyobb újdonság, hogy az idén az eddig LMP1 kategóriaként csúcsosztályt Le Mans Hypercar kategóriára keresztelték át. Az idén itt két Toyota, két Glickenhaus és egy Alpine versenyautó indul. Az LMP2 kategória az idei legnépesebb, a 25 járgány zömében Oreca, de akad köztük néhány Aurus és egy Ligier is.

A GTE Pro kategória nyolc autót vonultat fel idén, két Ferrari 488, két Corvette C8.R és négy Porsche mérkőzik meg. A GTE amatőr kategóriában 23 versenygép áll fel a rajtrácsra; Astron Martinok, Ferrarik és Porschék feszülnek majd egymásnak. Egy innovatív autó is lesz a mezőnyben, az Oreca 07-Gibson-t az Association SRT41 színeiben indul. Az idei futamon két teljesen női különítmény is rajthoz áll: az LMP2 kategóriában a Richard Mille Racing Team színeiben Tatiana Calderón, Sophia Flörsch és Beitske Visser lesznek a pilóták, a GTE Am-ben pedig az Iron Lynx égisze alatt induló #85-ös Ferrari volánja mögött láthatjuk a Sarah Bovy, Rahel Frey, Michelle Gatting triót.

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share