Visszatér a Cadillac Le Mans-ba

Cadillac GTP Hypercar

Amikor a Cadillac nevét meghallom, akkor sosem az jut róla az eszembe, hogy micsoda sportautókat készített, vagy micsoda versenymúltja van. Sokkal inkább unalmas, tohonya szedánok villannak fel, egy-két kivételtől eltekintve. Talán sokan nem tudják, de az amerikai autógyárak közül elsőként a Cadillac volt az, amelyik a 24 órás Le Mans-i versenyen részt vett, ez még 1950-ben történt. Briggs Cunningham két autót is nevezett, amelyek a 10. és 11. helyen futottak be. Ezután 50 évig a pálya felé se néztek, majd volt egy újabb kérészéletű próbálkozásuk. Jövőre azonban teljes erőbedobással kívánnak visszatérni egy igen erősnek ígérkező mezőnybe.

A 2000-es évek elején a márka a Cadillac Northstar LMP versenyautószériával még szerencsét próbált az American Le Mans szériában és újra eljöttek vele Le Mans-ba is (2000-2002), de a francia pályán egy 9. helyezéstől többre nem futotta. Az ALMS-ben is csak mérsékelt sikereket tudtak elkönyvelni. Ezután a programot lelőtték, és a GM a Corvette Racing-re helyezte a hangsúlyt, érhető okokból. Ugyan 2017-ben bemutatták az új prototípus versenyautójukat, DPi-V.R-t, de azzal európai pályákon sosem próbálkoztak. Most viszont megmutatták a legújabb üdvöskéjüket, a GTP Hypercar-ral az amerikaiak célja a Le Mans-i csúcskategóriában felvenni a kesztyűt a legnagyobbakkal.

A formai jegyeket illetően az új versenygép az utcai Cadillac autók szögletes, kissé fura designvonalába próbál illeszkedni. Az orr részt a két függőleges lámpatest határozza meg. A karosszériát hosszában a méretes uszony vágja ketté, ami a szinten nem kis darab hátsó szárnyhoz csatlakozik. Ami kifejezetten tetszik, azok a hátsó lámpák. A mai modern autóiparból talán egyedül a LED technológiát tudom értékelni, ennek köszönhetően nagyon érdekes formákat lehet kialakítani.

tp

Amit a képeken látunk, az még nem a végleges versenyautó. Az aerodinamikai teszteket ugyan már befejezték, de a tényleges pályatesztek még csak a nyáron kezdődnek. Ettől függően a forma és a műszaki tartalom még változhat. Arról, hogy mi lapul a karosszéria alatt, nem sokat árultak el. Annyit tudni, hogy az 5,5 literes V8-as motorhoz, ami saját fejlesztés és nem a Corvette szíve, az LMDh kategória közös elektromos egysége kapcsolódik. Az alvázat egyébként a Dallara csapatával közösen fejlesztik.

Valószínűleg az év vége felé, vagy legkésőbb a 2023 januárjában tartandó Daytona-i futamon, ahol az első versenyét fogja futni az új Cadillac, már többet tudunk a teljesítményéről is. Annyi bizonyos, hogy az amerikaiaknak olyan kemény mezőnnyel kell megküzdeniük, amelyben ott lesz a Lamborghini, a BMW, a Peugeot, az Acura, a Ferrari és a Porsche is.

Forrás, képek: Cadillac

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share