Off-road Lamborghini sportautó

Lamborghini Huracán Sterrato

Nem újdonság az egyik kedvenc autómárkámtól, hogy olyan járgányt készít, aminek az elsődleges felhasználási célja az, hogy úttalan utakon csapassanak vele. Aki ismeri a márka autóit, annak azonnal beugrik az LM002-es szörnyeteg a ’80-as évekből, amelybe a Countach V12-es motorját építették. Amikor anno jártam a múzeumban és ott ki volt állítva egy, akkor mellette eléggé nevetségesnek tűnt az Urus, pedig azon a platformon még az a legvállalhatóbb hűtőszekrény, aminek szerencsére Lambo designja van. Azonban most bemutattak valami olyat, amit nehezen tudnál elképzelni a szántásban, mégis létezik. Lamborghini Huracán Sterrato, a terepre való sportgép.

Valahol talán kicsi irónikus is, hogy a márka utolsó, még teljesen tisztán belsőégésű motorral hajtott típusából készítenek egy off-road változatot, de ezért is szeretjük az olaszokat. Nem szórakoztak sokat, fogták a Huracán Evo változatát és felemelték a hasmagasságát, vastagon körbe rakták spoilerekkel, ráadásul még két kiegészítő fényt is faragtak az orrára. Nem csak magasabb, de némileg szélesebb is lett, természetesen összkerékhajtás van alatta.

A terepképességeket a 19″-os felniken feszülő, kizárólag ehhez a típushoz fejlesztett Bridgestone Dueler AT002 gumiabroncsok javítják. Ugyan még mindig alacsony profilú gumikról beszélünk, de némileg nagyobb oldalfaluk van, mint a megszokott sportgumiknak.

Az erő a már jól ismert 5,2 literes V10-es motorból jön. A 602 lóerő a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltón át mind a négy kereket hatja. 3,4 másodperc alatt éri el a 100 km/h tempót, és bár ez a leglassabb Huracán, hiszen csak 260 km/h a vége, de lássuk be, hogy nagyon más felhasználási körülmények közé szánják, mint a többi testvérét. Mondjuk még így állva hagyná az Autobahnon a sok limitált német prémiumot.

A Huracán Sterrato alján a hajtáslánc főbb elemeit alumínium páncélzat védi, valamint szemmel láthatóan is áthelyeztek néhány légbeömlőt. De ettől még nem érdemes vele a vízben gázolni. A beltérben aVerde Sterrato Alcantara burkolatok az uralkodóak, illetve a műszerfalon van pár off-road műszer is, mint például a dőlésmérő, vagy a kormányszög visszajelző. Illetve az érintőkijelző grafikáját is újratervezték, előtérbe helyezve a terepezést.

Az Ad Personam program keretében szinte végtelen módon variálhatják az ügyfelek a saját Sterratójukat. 350 féle külső és 65 beltéri színárnyalat közül lehet választani. Azonban az elérhető példányok száma már véges lesz, a gyár 1499 darabot fog gyártani 2023 februárjától kezdődően. Az ára még nem ismert, de vélhetően nem lesz olcsó. A magunk részéről örülünk annak, hogy ilyen őrületes járgányt hoztak össze az olaszok. Simán el tudom képzelni, ahogy hóban, sárban, homokdűnéken csapatják vele.

Forrás, képek: Lamborghini

A cikk elkészítése kb. 1 órát vett igyénybe.

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share