Bugatti Chiron Profilée
Aki szereti a különleges csokoládékat, azoknak bizonyára nem kell bemutatnom a francia cukrászmesterek praliné remekműveit. Az autóiparban is megvannak ezek a különleges bonbonok, az egyik kézműves válogatást kínáló márka a Bugatti. Már a Veyron is megélt számos különleges kiadást, ezek sorát pedig a Chiron-érában is folytatták. A típusból 500 példányos limitáció készül, és lassan modellciklusa végéhez ér. Így az év vége felé egy újabb különlegességgel lepett meg minket a francia manufaktúra, íme a Bugatti Chron Profilée, amelyből csak egyetlen egy példány készül.
Az autó tervezését még 2020 őszén kezdték meg, a ügyféligények visszajelzései alapján készítették el ezt a különleges példányt. Az autó a Pur Sport változatra épül, de a tehetős és igényes ügyfelek egy sokkal visszafogottabb megjelenésű autót szeretett volna viszontlátni. Ennek köszönhetően eltűnt a méretes hátsó szárny, helyette egy sokkal szolidabb, a karosszéria vonalvezetését jobban követő aerodinamikai elemet terveztek hozzá.
Az orr részen azonban megnövelték a légbeömlők méretét, még a patkó alakú hűtőmaszk is némileg nagyobb, mint a belépőszintű (lehet ilyen mondani egy Bugattiról?) Chiron esetében. Az első splittert is áttervezték, ez által nagyobb leszorítóerőt tudnak elérni az első tengelyen.
A Profilée egyediségét hangsúlyozza a különleges színkombinációja. Az Argent Atlantique kombinációja a sötétebb Blue Royal Carbon színárnyalattal kontrasztos és elegáns. A kerekek is az egyediséget fokozzák és csak ehhez a változathoz elérhetőek. A Le Patron színben pompázó felnik küllőinek belső része polírozott, a kerekek remekül harmonizálnak az autó alsó szekciójával.
Mechanikailag a futómű beállításain változtattak. A rugók 10%-kal merevebbek, a hátsó kerekek dőlésszögét pedig 50%-kal változtatták negatív irányba. A négyturbós W16-os szív 1479 lóerőt teljesít, ez némileg kevesebb, mint a Centodieci vagy a Super Sport 300+ 1578 lóerőnyi teljesítménye. Ha már teljesítmény, akkor röviden a menetdinamikai adatok: 0-100 km/h 2,3 másodperc, a 200-as tempó 5,5 szekundum alatt elérhető. Ez az egyik legjobban gyorsuló utcai autó, a csúcstempó 380 km/h, ami 30 km/h-val több, mint amint a Pur Sport tud. Mondjuk szerintem a határain sosem fogják feszegetni ezt az egyedi ékszerdobozt, sokkal inkább egy temperált garázs éke lesz.
Nem csak a külső, hanem a beltér is egyedi. Azt is mondhatnám, hogy ez a különleges praliné a legfinomabb selymes krémmel van megtöltve. 2500 méternyi nemes bőrt használtak fel a felületek burkolására. A Gris Rafaele és Deep Blue színkombinációban pompázó nemes felületek légi parádés foltvarró mintával készültek. A középkonzol fekete eloxált betétjén megjelenik a Profilée sziluettje, mint egy szép logó egy ízléses bonbonos doboz tetején.
A Bugatti Chiroln Profilée modellt az RM Sotheby’s a jövő év február 1-jén fogja árverésre bocsájtani. Ez lesz az utolsó lehetőség, hogy valaki egy négyturbós W16-os motorral szerelt hipersportautót vehessen magának, ugyanis a Mistral roadster és a Bolide pályagép mindegyike elkelt.
Zárszóként csak annyit mondanék, hogy a különleges járgányokat készítő márkák igazán parádéssá tették 2022. zárását. Tegnap felkerült a fára a Bertone új gépe, tegnapelőtt a Zagato újdonsága. Azonban a karácsonyfa legszebb dísze ez a Bugatti.
Forrás, képek: Bugatti
A cikk elkészítése kb. 4 órát vett igénybe.