Egyedi pályagép a Ferraritól

Ferrari KC23

A közelmúltban bemutatott Ferrari SF90 XX valóban egy kiváló autó Maranellóból, azonban még ezt is felülmúlja az olaszok legújabb alkotása, amely exkluzív megrendelésre készült, így csak egyetlen egy példány létezik belőle. A Ferrari KC23 a jövőből érkezett pályagép, amely számos részletében különleges.

A KC23 nem csak egy szemet gyönyörködtető járgány, hanem egyben a Ferrari jövőbeli utcai és versenyautóinak az előfutáraként is tekinthető, legalábbis, ami a formát illeti. Egyszerre testesíti meg az aerodinamika, a szépség és az agresszív megjelenés tökéletes elegyét. A formatervében keveredik a La Ferrari, a Vision Gran Turismo és némileg az idei Le Mans győztes 499P versenyautó is. Talán még némi részlet a korábbi SP38 Deborah különkiadásról is visszaköszön.

A karosszérián hangsúlyosak az aerodinamikai elemek, az első splitter, a hátsó diffúzor és a méretes szárny is. Utóbbi leszerelhető, így nem feltétlenül “rondít” bele az összhangba. Az oldalsó paneleket szervomotorok mozgatják, ezek valójában zárható légbeömlők, amelyek csak akkor nyitnak, ha szükség van rájuk. Az autó számomra két igazán megkapó részlete a felnik, amelyek teljesen egyedi tervezésűek, illetve a hátsó lámpák. Akárhogy is, de a LED-ek ilyen szempontból áldani lehet, olyan hihetetlen formákat sikerül belőlük felépíteni.

Az i-re a pontot a fényezés teszi fel. A Ferrari csak “Gold mercury”, azaz arany higanyként hivatkozik rá. Ez az alumíniumszerű szín valóban nagyon különleges, a négyrétegű fényezésbe ténylegesen folyékony fémet injektáltak. Valóban, egy Ferrari nem csak piros/vörös színben lehet igazán dögös. Szerencsére az exkluzív ügyfél nem ragaszkodott a konvenciókhoz.

A formai csodálkozás és ájuldozás után azért nézzük meg, hogy mi is van a lemezek alatt. A KC23 alapjait a Ferrari talán egyik legjobb versenyautója, a 488 GT3 Evo-ból kölcsönözték. Arról nem szól a fáma, hogy a 2020-ban bemutatott versenyautó 3,9 literes duplaturbós V8-as motorját módosították-e. Annyi biztos, hogy az 600 lóerőt és 700 Nm nyomatékot teljesített.

A beltér megőrizte a versenyautóból ismert kialakítást, annyi különbséggel, hogy ebben a járgányban két kagylóülést helyeztek el. A kormánykeréken önmagában 16 kapcsoló található. Szóval itt érteni is kell, hogy mi micsoda. A Ferrari mérnökei a KC23-at három éven keresztül fejlesztették, azt hiszem, hogy a végeredmény lenyűgöző lett, egy újabb ikonnal gazdagodott az autós világ és a Ferrari történelemkönyve is.

Forrás, képek: Ferrari

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share