Az idei év a különleges autók rajongói számára kiemelkedő, hiszen az első félévben már számos vagány járgányról számolhattunk be nektek. Ugyanakkor egy szomorú év is, hiszen azok az autómárkák, akik még valamire való autót gyártanak, folyamatosan búcsúznak a V12-es és V8-as motorjaiktól. Most a Maserati V8-as motorral szerelt modelljeinek hattyúdala következik, íme az Ultima széria.
A háromágú szigonnyal fémjelzett autók jelenlegi generációjának V8-as szívét a Ferrari szállította. A két olasz autómárka közötti szállítási szerződés az idei évben lejár, és ezzel befejeződik egy korszak az egyik kedvenc autómárkám történetében. A Maserati 1959 óta kínál V8-as motorral szerelt autókat, az első ilyen típus az 5000 GT volt, az azóta eltelt közel 65 alatt bő 100 ezer ilyen autót készítettek.
A modenai központú autómárka e hétvégén Goodwoodban mutatta be az Ultima szériát, amely az utolsó nyolchengeres Ghibli és Levante típusok formájában lesz elérhető. Az egyik autóval ráadásul még egy rekordot is beállítanak az olaszok. A Maserati Ghibli 334 Ultima orrában a duplaturbós 3,8 literes motor 572 lóerővel repíti a szedánt, amely immáron a világ leggyorsabb szériagyártású négyajtósa. 334 km/h a végsebessége, erre utal a nevében lévő szám. 1 km/h-val gyorsabb, mint az eddigi rekorder, a Bentley Flying Spur Speed, ráadásul még a Ghibli Trofeo változatától is gyorsabb és jobban is gyorsul. Az “csak”326 km/h-ra képes és 4,3 másodperc alatt ugrik a 100-as tempóra, szemben az Ultima 3,9 másodperces értékével.
A 21″ átmérőjű kerekeken guruló sportszedán különleges Scià di Persia színben is pompázhat, amelyhez Rubino díszítőelemek tartoznak. A beltérben Ultima Pale Terracotta bőr és sötét Alcantara kombinációját alkalmazták a Maserati művészei. A középkonzolon is ott virít a 334 logó, illetve a sorszám, ugyanis ebből a változatból mindössze 103 darabot fognak készíteni.
A Levante V8 Ultima kétféle színben lesz elérhető, az egyik a Nero Assoluto és a Blu Royale. A beltérben az Ultima Pale Terracotta bőrt fekete tónusú ugyanilyen nemes anyaggal kombinálták. A középkonzolon szintén az egyedi sorszámot tartalmazó tábla kapott helyett, ebből a típusváltozatból is csak 103 fog készülni.
A Maserati kínálatában a benzinmotort ezentúl a V6-os Nettuno fogja képviselni, amely az MC20-ban, az új Gran Turismoban és a Grecale modelljükben is megtalálható. Hogy lesz-e még ezt követően ettől nagyobb motorral szerelt Maserati, nem igazán hiszem, ezért még most kell venni, amíg van.
Forrás, képek: Maserati