Tíz éve már annak, hogy a Lamborghini felváltotta az egykori Gallardót a sokkal acélosabb és vagányabb Huracán típussal. A márka “kicsi” sportautója az idén befejezi a pályafutását, hogy hamarosan átadja a helyét az utódjának, amelyről egyelőre annyit tudni, hogy két hengerrel kisebb lesz a motorja és valamiféle hibrid hajtáslánccal érkezik. Bizony, a Huracán búcsújával úgy tűnik, hogy széria szívó V10-es motorokkal szerelt autóktól is el kell köszönnünk. De nézzük meg, hogy milyen is lett a Huracán STJ.
Az utolsó széria parádésra sikerült, Super Trofeo Jota, röviden STJ. Aki ismeri a márka múltját, az tudja jól, hogy a Jota mindig is a legdurvább járgányokat jelölte. Az alapokat az STO adta, amelyen tekertek egy jelentős fokozatot. Az 5,2 literes V10-es motor 631 lóereje és 417 Nm forgatónyomatéka kizárólag a hátsó kereket hajtja a hétfokozatú duplakuplungos váltóművön keresztül.
A mérnökök a műszaki tartalmat a lehető legmagasabb szintre emelték. Négy fokozatban állítható futómű a versenyautóból, 20″ átmérőjű felnik, amelyek központi anyával rögzülnek, ezeken pedig egyedi Bridgestone Potenza Race gumiabroncsok feszülnek. Az első lökhárító sarkain új aerodinamikai elemeket találunk, illetve a fix hátsó szárny dőlésszögén is változtattak. A tesztpilóták a Huracán STJ-t a Nardo pályán gyötörték, az STO legjobb köridejéhez képest egy másodpercet faragtak.
A sant agatai sportautógyár kétféle színben kínálja ezt a különlegességet. Az egyik a képeken is látható kék árnyalat, a fekete tetővel és a piros, illetve fehér díszítőelemekkel, a másik egy szürke árnyalat ugyanezen kombinációban. Mindössze tíz példány készül az STJ változatból, mindegyiknek a műszerfalán egy karbon tábla fogja tartalmazni a sorszámát. A különlegesség ára pedig már nem is lényeges, hiszen mindegyik gazdára talált.
Forrás, képek: Lamborghini