Az új Lamborghini már V8-as

Lamborghini Temerario

Az egyik kedvenc olasz autómárkám szűkös sportautókínálata teljesen megújult. Tavasszal mutatták be az Aventador utódját, amely szerencsére megtartotta a V12-es motor. Áprilisban búcsúzott a Huracán, amelynek a fináléja parádésra sikeredett. Az utódra azonban nem kellett sokat várni, hiszen Pebble Beach-en most mutatták be a legújabb kicsi Lamborghinit, amely a Temerario nevet kapta. Az új modellel a neves gyártó visszatér a V8-as motorokhoz is, mint ahogyan a ’70-es és a ’80-as években is tette a kisebb típusainál.

Az előd búcsújával a szívó V10-es motortól is elköszöntünk, de szerencsére az utód nem okoz csalódást. A négyliteres V8-as szív teljesen saját fejlesztésű és a márka életében ez az első biturbós motor, amely akár a 10.000 fordulatszámot is eléri. Ahogyan a Revuelto esetében, úgy itt sem kerülték el a hibrid megoldást, a hajtásláncban három elektromotor helyezkedik el. Az egyik villanymotort a V8-as motor és a hétfokozatú duplakuplungos automatikus váltómű között helyezték el, ez 150 lóerőt teljesít. A másik két motor az első tengelyt hajtja, egyenként 82 lóerő teljesítménnyel. A villanymotorokat egy 3,8 kWh kapacitású akkucsomag táplálja árammal. A teljes rendszerteljesítmény 920 lóerő, ezzel a Temerario 2,7 másodperc alatt képes 100 km/h-ra gyorsulni, a csúcsebessége pedig 343 km/h.

A Lamborghini Temerario formaterve talán az eddigi legletisztultabb, amit a márkától az elmúlt 20 évben láthattunk. A Huracánhoz képest jóval visszafogottabb vonalak jellemzik. A márka védjegyének számító jellegzetes hexagonális alakzat is csak itt-ott köszön vissza rajta, de ezek éppen eléggé hangsúlyosak ahhoz, hogy semmi mással össze se lehessen keverni, ilyen pl. a nappali menetfény alakja, a lámpákban lévő LED-ek foglalata, a hátsó lámpák, vagy a tanksapka fedele. A hátsó traktus némileg több látvánnyal szolgál, mint az autó többi része, a fent elhelyezett kipufogóvég, vagy a diffúzor eléggé vonzza a szemet. Aki egy kis extrára vágyik, az megrendelheti hozzá a Temerario Alleggerita csomagot, amely egy optikai és aerodinamikai kiegészítőket tartalmazó készlet. Az elemek teljes egészében karbonból készülnek, így néhány kilót meg lehet spórolni az autó tömegén. A vázszerkezet és a karosszéria teljes egészében alumíniumból készül.

A beltérben a márkától megszokott magas minőséget képviselő anyaghasználat és formavilág köszön vissza. A műszerfal a kor divatját követve egy digitális kijelző, a középkonzolon is trónol egy vertikális elhelyezésű. Továbbá az utas előtt is egy csíkszerű kijelzőn jelenítik meg a főbb menetdinamikai adatokat. Ez utóbbi vélhetően a Ferrariról vették át, ott láttunk már ilyet. Az árát még nem közölték, de egyesek 400-500 ezer dollár körül tippelnek. Az új modell gyártását az idei év végén kezdik meg. Mi pedig kíváncsian várjuk belőle a roadster és más egyéb változatokat, pl. a pályaverziókat.

Forrás: képek: Lamborghini

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share