Mindig azt hittem, hogy ha az abszolút álomautóm áll majd a garázsomban, többé nem nézem majd vágyakozva a régi gépek hirdetéseit. Tévedtem. Ahogyan az ember házasként is észreveszi a szép nőket, úgy az álomgép birtokosaként is felkapja a fejét egy-egy szívnek kedves négykerekűre. Talán így van ez rendjén, hiszen benzingőzös lelkemben sok abszolút második helyezett van az abszolút első mögött. Az egyik ilyen a FiatDino Coupé.
Mintha nekem álmodták volna meg, és mindig mondom, hogyha nyertem a lottón, senki nem fogja észrevenni az életvitelemen, de azért lesznek apró jelek. Így biztosan egy ilyen örökifjú szépséget is eldugnék a garázsomban, hogy aztán időnként álbajuszban, napszemüvegben és indokolatlan ballonkabátban a kormányához üljek.
Kár, hogy nem lottózom, így jelenleg 29 millió okom van, hogy ne vásároljam meg ezt a kék szépséget, ugyanis forintban ennyit kóstál. Így most tisztelettel át is adom a lehetőséget annak, aki megengedheti magának.
A Fiat Dino történetét minden rendes benzinvérű ismeri, így azt most nem részletezném. Ha valaki mégsem hallott volna felőle, a teste a Bertone berkein belül született és a kedvenc formatervezőm, Giorgietto Giugiaro keze munkája, míg a motor Ferrari-eredetű V6-os benne, amit a Formula 2-es homologizáció miatt engedett a Commendatore holmi Fiat karosszériába csomagolni.
A konkrét autó 1968 áprilisában került első tulajdonosához. El tudom képzelni,mekkora öröm lehetett átvenni ezt a meseszép autót, majd bejárni vele Ragusa környékét azon a tavaszon.
A Dino a következő év nyarán Rómába költözött, és ott is töltötte az elmúlt 55 évet, még az eredeti fekete, római rendszámai is megvannak.
Az autó innen került a Verona melletti Schio-ba, ahol a Giro Classico műhelyében darabokra szedték és restaurálták. A Fiathoz az eredeti iratai mellett természetesen a munkafolyamatok dokumenteciója is jár.
Ha a közeljövőben egy bajuszos-napszemüveges-ballonkabátos fickót látnátok az országban egy ugyanilyen autóval mászkálni, akkor mégis vettem egy lottót – és szerencsém is volt. A forma, a Ferrari-szív 180 lova, az ötsebességes váltó, meg a négy tárcsafék elég erős csábítás a szerencsejátékra.