Bizonyára vannak olyanok akik mindig többet és jobbat szeretnének, valami egyedit, ami tényleg nagyon exkluzív és megismételhetetlen, legyen szó akár egy öltönyről, akár egy üveg borról, vagy akár egy autóról. A négykerekűek napjaink legjobb önkifejező eszközei, bizonyos kultúrkörökben pedig a kivagyiság nem elítélendő magatartásforma, hanem sokkal inkább a hétköznapokban is elfogadott kulturális jelenség. Tudják ezt nagyon jól a Mercedesnél is, a tehetős ügyfélkörük minden kívánságát lesik és ha elég mély a pénztárca, akkor nincs olyan, amit ne valósítanának meg. Pár évvel ezelőtt, amikor is megjelent az új S-Klasse, akkor mindenki egyszerűen csak a világ legjobb autójaként tekintettek rá, és ez azt hiszem, hogy igaz is, nem akarom most szaporítani a szót és dicsérni a legnagyobb Mercedest, maradjunk annyiban, hogy ott ahol az az autó játszik, ott nagyon a csúcsokat képviseli. A kategória ritkasága, hogy egyszerre három karosszériaváltozatban is elérhető az autó; a nyers erőt és dinamizmust eddig az AMG modellek képviselték a palettán, az abszolút pompát pedig a Maybach kivitelek, amelyek eddig csak a szedán és a coupé változatokból volt elérhető. De csak eddig, ugyanis a stuttgartiak épp ma mutatták be a cabriolet Maybach kiadását.
A teljes nevén Mercedes-Benz Maybach S650 Cabriolet a jelenlegi német kínálat legteteje és még attól egy kicsivel több. Ha röviden kellene az autót jellemezni, akkor azt mondanám, hogy olyan, mint egy jófajta kevert whisky, amit a legjobb hordókban érleltek és gondosan palackoztak, erős, de mégis selymesen lágy. A hasonlat nem véletlen, hiszen a Mercedes mérnökei az AMG vad erejét és a Maybach királyi kényelmét ötvözték ebben a csodálatos négykerekű yachtban.
Az S650 Cabriolet kívülről leginkább az áttervezett első lökhárító, a finom króm díszítések, a diszkrét Maybach logó, valamint a nagyon elegáns, egy tömbből esztergált, fényes felületű 20″-os felnik különböztetik meg az „alap” és AMG változatoktól. A legek fokozása a beltérben mutatkozik meg leginkább, a designerek a 2013-ban bemutatott Concept S-Class Coupe belterének „flowing lines”, azaz az áramló vonalak stílusát vették mintául. Belül a legfinomabb bőr, fa és fém kombinációt találni, és mindent a gondos mesterek keze dicsér.
Végezetül térjünk ki a kőkemény számadatokra is, az újdonságban az AMG fémjelezte hatliters duplaturbós V12-es erőforrás szimfóniái fogják kísérni a sofőrt méghozzá 621 lóerővel és közel 740 Nm-nyi forgatónyomatékkal. Ezzel az óriási ménesfogattal a németek új luxus yachtja 4 másodpercen belül éri el a 100 km/h sebességet, a száguldást pedig 250 km/h-ban limitálták, de egy ilyen yacht nem is arra való, hogy rohanjanak vele, hanem hogy szelíden suhanjon az aszfalt hullámain.
Aki szeretne magának egy ilyet az siessen, mert csupán 300 példányt fognak készíteni a német mesterek, mindegyiket egyedi sorszámmal ellátva. A csúcskabrióhoz a boldog tulaj háromféle fényezést rendelhet: Zircon Red, amelyhez porcelán és fekete beltér készül, Cote d’Azure Blue, amelyhez porcelán és homokbarna belsőt párosítottak, illetve Diamond White, amiben porcelán és yacht kék bőr fog a felületekre simulni. Mindegyik autóhoz jár majd egy a beltér színében passzoló táskaszett is, valamint egy certifikát, amelyet maga Dr. Dieter Zetsche fog aláírni. A végleges ára még nem ismert, de vélhetően negyedmillió dollár körül fog alakulni. Luxusból kell ennél több? Azt hiszem nem.