Nagy nap ez a mai az orosz autók kedvelőinek, hiszen mától hivatalosan is forgalomba kerül itthon és Európa szerte az új Lada Vesta. A Ladának már bő 50 éves múltja van, idehaza pedig jelentős kultusza, elég ha csak a rally versenyekre gondolunk, vagy a ’80-as évek hazai utcaképeire, ahol hemzsegtek a kerek és kockalámpás AutoVAZ gyártmányok.
Mutatós autó az új Vesta
Tegnap a hivatalos bemutatón jártunk, illetve Janika beugrott a csornai Lada szalonba is, hogy szemügyre vegye az újdonságot. A hivatalos sajtóbemutatót Molnár Panna, a Lada Hungary Kft. Marketing és PR igazgatója nyitotta meg, majd beszédet tartott Kirill Osadchy, az AutoVAZ export igazgatója. Kiemelte, hogy az európai importőrök közül a Lada Hungary az első, valamint a magyar piac az összeladások tekintetében a második Oroszország után.
A magyar piac fontos a Ladának
2016-ban nagyon jó évet zártak, 55 ezer Vesta kelt el az orosz piacon, ezzel tavaly a TOP4 eladott autók között szerepelt, de az idei év elejére már a TOP3-ba került a Lada új arca. Ezt követően Markó Zoltán, projekt igazgató és Pataki András vevőszolgálati igazgató beszélt a hazai értékesítés elmúlt egy évéről. A kezdeti kilenc szalonból álló hazai értékesítési hálózat mára már 20 tagúra bővült, 2016-ban 1 200 új Ladát adtak át a hazai vevőknek.
A KÉPRE KATTINTVA GALÉRIA NYÍLIK!
Majd pár élő bejelentkezést követően rendőri felvezetés mellett megérkezett az új Lada Vesta. Stílusosan egy kocka rendőrautó vezette fel a pódiumra a Vestát, és a törvény vas szigorával csapott le Badár Sándor, aki kellő komolysággal faggatta a Lada vezetőjét az újdonságról.
Stílusos felvezetés, és szellemes poénok
A Vesta kívülről nagyon mutatós autó benyomását kelti, ami nem véletlen, hiszen a formatervért Steve Mattin volt a felelős, aki korábban Volvo és Mercedes modelleket is tervezett. A Vesta a Lada márka történetében új dimenziókat nyit, az autón egyértelműen látszik és érződik, hogy ezt már teljes egészében az európai ízlésnek megfelelően tervezték a Renault-Nissan égisze alatt. Ugyan nemzetközi autóipari konszernen belül fejlesztették, főként Renault alapokon nyugszik, de egy dolog változatlan, a motorja továbbra is vérbeli orosz konstrukció. Az X design elnevezésű formanyelv nem csak a Vesta, hanem a márka teljes jövőbeli palettájának a meghatározó ismertetőjele lesz.
A KÉPRE KATTINTVA GALÉRIA NYÍLIK!
Méreteit tekintve a C szegmens új szereplője, ahová kedvező árával és gazdag felszereltségével jó esélyekkel indul a legjobb ár/érték arányú típus címéért. A hazai piacon már megrendelhető az új Vesta, induló ára 2 999 000 Ft, amely a Standard változat, ezen kívül lesz Comfort, Lux és Lux AMT, utóbbihoz ötfokozatú robotizált váltót társítanak. Idehaza csak az 1.6 literes motorral lehet megvásárolni az új Vestát, amely 105 lóerőre képes. A Vestákhoz a többi modellhez hasonlóan három év kilométer korlátozás nélküli garancia és országos Lada Asszisztencia is jár, előbbi igény esetén öt évre is bővíthető. A hazai bevezetés első időszakában elérhető lesz egy 200 példányban limitált széria is, amely a PIONEER nevet kapta, ehhez további két év garancia is jár.
Hamarosan teszteljük!
Egy rövid időre beültünk az autóba is, kellemes benyomást szereztünk, jól összerakottnak tűnik az utastér, a műszerfal jól áttekinthető, a középkonzolon egy színes kijelző trónol, amely a multimédia funkciókon kívül a navigációt is magában foglalja, ez utóbbi teljesen orosz fejlesztés és természetesen teljes magyarországi térképpel is el van látva.
Nem néz ki rosszul az új Lada, de a rendőr 2107-es jobban bejön. Várom a tesztet is, kíváncsi vagyok rá.
„indul a motor , 2107, benne két gringó” .