Az év egyik legnagyobb autós rendezvénye a Goodwoodban minden nyáron megrendezésre kerülő Festival of Speed, amelynek idén már 25. alkalommal adott helyet Lord March birtoka. Ezen az autós összejövetelen azt hiszem, hogy mindenki, aki egy kicsit is szippantott már a benzingőzből megtalálja a saját szórakozását, akár a helyszínen, akár az élvő közvetítést figyelve. Persze, nyilvánvalóan a legtöbben a híres felfutó viadalaira kíváncsiak, azaz, hogy ki ér fel a dombtetőre a legrövidebb idő alatt, de a Goodwood Festival of Speed jóval több, mint egy szimpla „hegyi felfutó” verseny. Az idei összejövetel legjobb és legérdekesebb pillanatiból szemezgettünk.
A 2017-es Sebesség Fesztiválon három jelentős eseményt is megünnepelt az autós világ. A szervezők részéről talán a legszebb gesztus az volt, hogy az idei központi szobrot Bernie Ecclestone 50 éves motorsport pályafutása tiszteletére emelték, amelyen öt F1-es versenyautó kapott helyet, amelyek egy-egy évtizedet jelöltek Ecclestone munkásságából.
Ezen kívül a Ferrari itt is megünnepelte a fennállásának 70. évfordulóját, az olaszok számos klasszikus és mai modern autót is elhoztak Goodwoodba, a központi szobor körül pedig egy remek kis tűzijátékos megemlékezés mellett csendült fel az olasz himnusz.
A vörösökön kívül a harmadik ünnepelt a Mercedes-AMG volt, akik idén éppen félévszázadosak voltak, a patinás német házi tuningcég is elhozott pár remek autót és jó kis köröket mentek a nézők legnagyobb szórakoztatására. A középpontban természetesen ismételten az AMG GT volt, azonban ezen kívül a Mercedes elhozta a tavalyi F1-es világbajnokát, Nico Rosberget is, aki a tavalyi autójával rajzolta a nyolcasokat az aszfaltra.
Világújdonságokból is kijutott bőven, többek között itt debütált az eddigi legerősebb Porsche 911, a GT2 RS kereken 700 lóerővel mehet az utcákra a 3,8 literes boxermotorjával. A stuttgartiak újdonsága 2,8 másodperc alatt futja a százat, a vége pedig 211 mérföld/h. Teli tankkal 1470 kg-ot nyom az egész autó, ami köszönhető a titán kipufogórendszernek, a karbon vázszerkezetnek, a magnézium tetőnek, valamint néhány karbonszálas elemnek. Akinek ez sem elég, az rendelhet egy úgynevezett Weissach csomagot, amivel további 30 kg-t faragnak az autón. A VW csoport másik jelentős márkája az Audi is itt mutatta be az eddigi legerősebb nyitott sportautóját, az R8 Spyder V10 Plus mindösszesen 601 lóerővel gyötri az aszfaltot, a fejlesztésben az Audi Sport is tevékenyen részt vállalt. Stephan Winkelmann továbbá bejelentette, hogy további négy modell várható az Audi Sporttól 2020-ig.
Az angol gyártók is kitettek magukért ezen a hétvégén, a Mini bemutatta az első hibrid autóját, a Cooper S E Hybrid 225 lóerős, amelyet a márka úgy jellemez, mint az első hibrid hot hatch, A másfél literes háromhengeres motor egészíti ki egy 88 lóerős elektromotor, így jön ki a matek. Nem tudom, szokni kell még ezt a kifejezést, hogy hibrid hot hatch. A Jaguar a nagyszedánok kategóriájában fog próbálkozni az XJR 575 modellel, amely egyelőre prototípusként volt jelent Goodwoodban. Az autót a nagy német konkurensek ellen szánják, majd meglátjuk, hogy mire lesz elég az 575 lóerős V8-as kompresszoros motor. A McLaren az 570S Spider változatát mutatta be, a kis manufaktúra tavaly 3 300 autót értékesített, idén 4 000 példány a kitűzött céljuk és megerősítették, hogy a terveik között nem szerepel SUV gyártása (szerencsére). A legnagyobbat azonban az Aston Martin villantotta, bemutatták a Vulcan AMR Pro változatát, amely a „normál” szupersportautóhoz képest teljes versenycsomagot kapott. Ráadásul a 820 lóerős szörnyetegen még találtak 5 kg felesleget, így attól is megszabadították, az új csomag mind a 24 Vulcan tulajdonos számára elérhető. A patinás brit márka másik újdonsága a DB11 V8 volt, amelybe már a Mercedes-AMG négyliteres biturbó motorját építik.
A számtalan autócsodát, amelyek többsége millió eurós értéket képviselt, de legalábbis többségük a nagyon nagyon drága és egyedi kategóriát erősítette, nem kímélték a versenyzők. Ezért is jó a Festival of Speed, mert itt a 90 éves Bugattit is arra használják, amire való és az F1-es versenyautókkal is csontig égetik a gumit.
Persze a nagy sebességhajszolás során itt is becsúszik egy-egy hiba, pár autót ezen a hétvégén is eldobtak, Pat Dorans dobta el még csütörtökön a a Ford RS200-as méregzsákot, az autót szerencsére egy éjszaka alatt helyre tudták kalapálni és másnap már újból mehetett.
Összességében én jót szórakoztam az idei fesztiválon is, volt rengeteg jó gép, láthattuk Robert Kubicát újra F1-es autóban, tetszett a Subaru WRX STI hangja, ami szerintem hangügyileg vitte a showt. Jó volt látni és hallani, ahogy a sok klasszikus sport- és versenyautónak letapossák, ahogy kell. Remélem, hogy jövőre is hasonlóan szórakoztató és érdekes lesz a Festival of Speed, mint az idei volt. A végére még egy galéria.
>>> A KÉPRE KATTINTVA GALÉRIA NYÍLIK <<<
Képek: goodwood.com