Harmadik generációjához érkezett a Volvo középkategóriás szedánja, az S60, amely a márka egyik húzómodellje. A svédek újdonsága a márka történetében az első autó, amelyet az USA-ban gyártanak, méghozzá az újonnan létrehozott dél-karolinai üzemben. Az új gyárban évi 60 ezer autó fog készülni, de ha szükséges, akkor a kapacitás akár 100 ezer darabra is növelhető.
A legújabb Volvo S60 remekül illeszkedik a márka jelenlegi arculatába, amely kellően markáns, de nem tolakodó. Az orr rész a nagyobb testvért idézi, ugyanúgy Thor kalapácsát idézi a LED fényszóró optikája. A tervezők némileg talán élesebbre is húzták a vonalakat, sőt nekem úgy tűnik, hogy a hátsó lámpát is sikerült jobban eltalálni, mint az S90 esetében.
A műszaki alapok a már jól ismert SPA platformon nyugszanak, az autó pedig műszakilag szinte teljesen azonos a V60 kombival, azzal a nagy különbséggel, hogy ez az autó lesz a Volvo kínálatában az első, amelyhez egyáltalán nem lesz dízelmotor, a vásárlók csak négyhengeres benzines és azok hibrid változatai közül választhatnak. A jelenlegi belépő szint a T5 lesz, amelynek 250 lóereje az első kereket fogja hajtani, a T6 ettől némileg erősebb, 316 lóerős és opcióként összkerékhajtás is rendelhető hozzá.
A hibridek sorát a T6 Twin Engine nyitja, ennek a változatnak a duplaturbós és kompresszoros benzines motor és az elektromotor összteljesítménye 340 lóerő és az elektromotor a hátsó kereket hajtja, mint ahogyan a T8 változatban, amely 400 lóerőre képest. A csúcs a Polestar Engineering változat lesz, amely a T8-as hajtásláncot még 15 lóerővel megfejeli, továbbá erősebb fékeket, felfüggesztést és nagyobb kerekeket kap. Később egy 190 lóerős változatot is terveznek, amelyhez vélhetősen szintén a nyolcfokozatú ZF-féle automatikus váltóművet fogják társítani.
A beltérben a többi Volvo modellhez képest talán már semmi meglepetés nem érheti a vásárlókat, gyakorlatilag a V60-nal mutat ez is nagy rokonságot. A középkonzolon a hangsúly a 9 colos átmérőjű Sensus Connect infotainment rendszer érintőképernyőjén van. A rendszer Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis, de ez manapság már nem meglepő. A 4G LTE Wi-Fi hotspotnak köszönhetően pedig teljes a folyamatos online kapcsolat. A vezetőt ebben a típusban számos asszisztens és láthatatlan titkárnő fogja segíteni, például keresztirányú forgalom figyelése elöl és hátul, automatikus vészfék, Pilot Assist, amely 130 km/h-ig amolyan fél önvezető módban kormányoz, lassít, gyorsít.
Az új Volvo S60 az előzetes információk szerint az év utolsó negyedévében lesz elérhető a szalonokban, az alapár 35 800 dollár lesz.
Képek, háttérinfók: Volvo