Talán nem árulok el azzal nagy titkot, hogy kedvelem az egyedi autókat, azokat a gépeket, amelyeket már már művészi szinten, az egyediség és a szépség jegyében alkottak. Ezeknek a különleges járgányoknak a közös jellemzőjük, hogy általában egy, vagy csak nagyon kevés példány készült belőlük, ebből fakadóan az áruk is igen magas, és csak nagyon ritkán cserélnek gazdát. Nyilván egy másik tényező lehet az árban, ha az adott autónak különleges múltja és története van, de a most következő olasz csoda nem emiatt egyedi és méregdrága.
A Ferrari 599 GTZ Nibbio Zagato, ahogy a nevéből is adódik a neves olasz karosszériaépítő manufaktúránál a Zagatónál készült még tavaly. Annyira exkluzív, hogy csak kilenc példányt készítettek egyedi megrendelés alapján. Ezek közül is azonban a képen látható változat még ezek közül is a legkülönlegesebb, hiszen ebben hatfokozatú manuális váltóművet találunk.
Ránézésre senki meg nem mondaná, hogy ez az autó valaha egy 599 GTB Fiorano volt, amely szerintem egyébként az elmúlt évek egyik legcsodálatosabb Ferrari gran turismójaként sikerült. Talán csak a fényszórók optikája emlékezet arra, hogy valójában milyen autó is rejlik a lemezek alatt, de ezt is csak az avatott szemek veszik észre.
A lemezeket teljesen egyedileg, kézzel alakították ki a Zagato mesterei, szemből az autó egy kissé emlékeztet az ős Testa Rossa típusra, ezt az utánérzést a méretes hűtőrács és a mellette elhelyezett két kisebb beömlő kelti. Természetesen ezen a modellen sem maradhatott el a Zagato védjegyévé vált dupla buboréktető alkalmazása, amely harmonikusan illeszkedik a kocsiszekrény formájához, az eltérő fényezés pedig kellően kontrasztos hatást kelt a sötét kék színnel.
A tervezők művészi aprólékossággal alkották meg a Nibbio farrészét is, mintha csak egy szép vonalvezetésű csónak lenne, hullámzó hátsó üveg és lemezek találkozása. Az i-re a pontot az egyedi hátsó lámpák teszik fel, amelyek fehér üveg (műanyag inkább) burkolata mögött LED-ek játsszák a fényjátékot.
A beltérben a külsővel harmonizáló szintén kék színkombináció az uralkodó, egy sötétebb és egy világosabb árnyalatot kaptak a bőrfelületek. A sportülések egyediek, a fejrészben a márka logója került kialakításra. A beltérben a leglátványosabb elem a teljesen fémből készült nyitott váltókulissza és a váltókar. Az olasz stúdió a műszaki tartalmat érintetlenül hagyta, tehát az orrban lévő V12-es szív továbbra is kicsivel 600 lóerő fölött teljesít, amely bőven elegendő a 300 km/h fölötti csúcssebességhez.
Az egyedi megjelenéshez egyedi név is tartozik. Sokan talán nem tudják, de a Ferrari logóban lévő ágaskodó ló a históriások szerint a valóságban is létező csődör volt, amelyet Nibbionak neveztek. Az ő vérvonalából később számos versenyló is származott. A Ferrari 599 GTZ Nibbio Zagato is vélhetően büszkén viseli ezt a nevet, csak úgy, mint az árcéduláját, amelyen jelenleg 1 495 000 dollár szerepel. Az egyedi olasz csodagép jelenleg a Dubaiban található Tomini Classics szalonban keresi új gazdáját.