Pandora szelencéje

James Cameron kultikus filmjének, az Avatarnak a folytatását már nagyon várják a rajongók. A filmtechnikailag is egyedülálló, tíz évvel ezelőtt megjelent alkotásnak készül a folytatása, amelynek néhány részletét az idei CES-en már megvillantották. Véletlenek ugye nincsenek, ennek apropóján a Mercedes-Benz is a nagy fogyasztóelektronikai showra időzítette a legújabb koncepcióautójának a bemutatóját. A Mercedes-Benz Vision AVTR (Avatar, értitek) egy nagyon egyedi és különleges megjelenésű jármű, amely egy távoli jövőt villant fel.

mercedes-vision-avtr-concept_4.jpg

Aki látta az első filmet, az nyilván emlékszik arra, hogy micsoda szimbiózisban éltek a Pandora világát benépesítő Na’vik a természettel. Ugyanezen elvek mentén tervezték meg a Mercedes mérnökei ezt a futurisztikus négykerekűt is, csak itt az ember-gép-környezet hármas kapcsolódására helyezték a hangsúlyt. 

Első pillantásra is látható, hogy a Vision AVTR-nek, amely egészen pontosan az Advanced Vehicle Transformation rövidítése, semmi köze nincs a manapság látható autókhoz, de még a Mercedes stílusjegyek is csak minimális szinten fedezhetőek fel rajta. Olyan, mint egy nagy és áramvonalas buborék, amely világító kerekeken gurul, és akármerre nézünk, mindenhol csak LED-ek garmadáját látjuk.

Az összkép is nagyon látványos, de a részletek is igen érdekesek. A négyüléses járműbe a két teljesen üveg (vagy plexi) és ollószerűen nyíló ajtókon keresztül lehet behuppanni a teljesen ergonomikus kialakítású kagyló fotelekbe. A beltér kialakítása szinte teljesen körbeöleli az utasokat. Kormánynak hűlt helye, ellentétben gondos kialakítású középkonzol, amely kijelzők és érintőfelületek tömkelegét tartalmazza. A valaha kardánboxnak nevezett elem egy nagy központi érzékelő, amelyre a sofőrnek rá kell tennie a kezét az autó felélesztéséhez. Ez az érzékelő ráadásul a sofőr pulzusát is leméri, és többek között ennek megfelelően is változtatja a hangulatfényeket. 

Az autó építése során a környezetbarát megoldásokat is hivatottak voltak előtérbe helyezni. Így például az ülések a „Dinamica” elnevezésű műbőr borítással vannak ellátva, amelyet újrahasznosított műanyagból és textilekből készítettek. Ugyanakkor a padló burkolásához a „Karoon” nevű fenntartható módon, az Amazonas vidékéről származó liánokból előállított anyagot használták. 

A Vision AVTR talán leglátványosabb külső részlete a hátán lévő 33 apró aerodinamikai elem. Ezek önállóan és szinkronban is képesek változtatni a pozíciójukat. A dinamikus és gazdaságos haladást elősegítve a légellenállás csökkentésében van főszerepük. 

mercedes-vision-avtr-concept.jpg

A design tekintetében ez a koncepció maximálisan jól illeszkedne Pandora világába, de nem csak a formaterv miatt. A hajtáslánc is tartogat újdonságokat, nem meglepő módon elektromos a járgány. Mind a négy kereket külön villanymotor hajtja, amelyek táplálásáról egy 110 kWh kapacitású akkucsomag gondoskodik. Az akkuk grafén felhasználásával, 100%-ban újrahasznosítható módon készülnek. 15 perc alatt lehet feltölteni a teljes cellakészletet, és teljes töltéssel akár 700 km-es hatótáv is elérhető.

Ha a formai megoldásokkal nem is feltétlenül fogunk találkozni a közel jövő Mercedes-Benz modelljein, azonban a benne rejlő technika akár már a holnap autóiban is elérhető lehet. Egy dolgot le mernék fogadni, a film folytatásában tuti helyet kap ez az autó, és ettől jobb reklám nem is kell majd neki.

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share