Mediterrán esték és egy jó gin tonic

Morgan Midsummer

Lassan beköszönt a nyár, a nappalok egyre hosszabbá és melegebbé válnak. A fülledt nyári estéken mindig különleges dolog, ha egy lehajtható tetejű járgánnyal szeljük az utakat a vízpartok körül. Legyen szó a spanyol riviéráról, Nizza és Monaco környékéről, vagy az olasz tengerparti városokról. Egy biztos, hogy egy különleges kabrióval vagy roadsterrel mi is különleges szereplői lehetünk a mediterrán estéknek. Mi lehet még egy kiváló kiegészítője egy ilyen időszaknak? Ohhh igen, a frissítő gin tonic. A hatalmas high ball pohárban, ahogy a jég csilingel, miközben az aromás brit párlat keveredik a frissítóen fanyar tonic hullámaival. Mondjuk egy jó Hendricks és egy J.Gasco egyvelege pár szelet ubokra és némi fűszer kombinációjával. Ülsz a bárpultnál és közben gyönyörködsz a lemenő nap sugarai által megvilágított autódban. Majd a csajod hazavezet. A járgányod is olyan, mint az ital, amit kortyolgatsz, egy brit különlegesség az itáliai ízvilággal keverve. Íme a Morgan Midsummer, ahogyan a Pininfarina mixeli.

Az angol garazsisták mindig is törekedtek a könnyed és sportos modellek megalkotására, legyen szó mondjuk a Lotusról, a Triumph-ról, vagy éppen a máig manufakturális módszereket alkalmazó Morgan márkáról. Utóbbi ráadásul még mindig klasszikus formájú sportautókat készít, illetve a háromkerekű kis lélekvesztőjét. A Morgan abszolút a régi időkben ragad le, amikor még számított a kézművesség értéke, a tartósság és az esztétikum. Ma már ezt az autóipar 90%-ban elfelejtette és drága pénzért önti a poshadó moslékot a vájúba, amelyet az igénytelen malaccá sorvadt user bűzlő szájjal zabál. De szerencsére még vannak műértők, akiknek megvan az igénye az egyediségre. Nekik készült a garazsisták legújabb alkotása, amelyen az olasz Pininfarina stúdió keze nyoma is látható.

Az alapokat a Plus Six modell adja, amelyből az itáliai mesterek egy rég a feledés homályába merült karosszériaformát alkottak, egy vérbeli barchettát. A tető teljes hiánya, minimális szélvédő és aprócska ajtók, semmi felesleges sallang, ami elrontaná a forma folytonosságát, amely a ’30-as és ’40-es évek stílusát idézik. A csodás alumínium kocsiszekrényt több mint 250 munkaóra ráfordításával alkotják meg a lelkes angol szakemberek.

De nem csak a karosszéria miatt különleges ez az autó, hanem a szemmel látható asztalosmunka miatt is. Az autó ezen elemeit leginkább a fából készült hajók inspirálták. A készítők a nagyon tartós és ellenálló teakfából készítették az ajtópanelek felső részét, a műszerfal felső burkolatát, a vállvonal takaróelemeit és a beltér egyéb fa díszítőelemeit is. Ezeket ráadásul nem egy fadarabból állították elő, hanem nagyon vékony, maximum 0,6 mm vastag rétegeket lamináltak össze, amelyet szabadon formázhattak, és a rétegek miatt nagyon erős elemeket alkottak. Az ajtókon lévő elemek például 120 rétegből állnak, de a műszerfalat burkoló felső rész 126 rétegű. A Midsummer összesen kilenc ilyen teakfa elemet tartalmaz, amelyek elkészítése bő 30 órát vesz igénybe, és autónként hozzávetőlegesen 83 négyzetméternyi teakfafelületet jelent.

A csodás automobil neve kettős jelentéssel bír. Midsummer, angolról lefordítva nyárközép. A legoptimálisabb idő egy barchetta maximális élvezetéhez. Ugyanakkor a Midsummer Hill-re is utal, amely a Malvern Hills dombvonulat része. Erről nyugatra tekintve látható a Moreton Jeffries nevű falucska, amely a márka alapítójának, HFS ‘Harry’ Moragan-nek a születési helye. Keletre pillantva Malvern College látható, ahol az első Morgan járművek készültek, illetve a Pickersleigh Road, amely 1914 óta a márka otthona.

Ha már dombok és hegyek, akkor van még itt egy érdekesség, ami a Morgan és a Pininfarina együttműködésében egy közös pont. HFS ‘Harry’ Morgan és Battista ‘Pinin’ Farina is a 19. század végén született 12 év különbséggel (1881 és 1893). Morgan Stoke Lacy-ből származott, a Marvern Hills árnyékában született, míg Farina Torinó keleti részén, Cortanze településen látta meg a napvilágot az Alpok árnyékában. Mindkettőjük maradandót alkotott az autóiparban.

De visszatérve az autóra, a legtökéletesebb mixológiával elkészített gin tonicba is belerepülhet egy nem kívánatos légy. Sajnos ez a Midsummer esetében is így van. A Plus Six műszaki alapjait tekintve az autó orrában a BMW „S58” kódjelű motorját találjuk. A háromliteres sorhatos turbós szív 335 lóerővel mozgatja ezt a járgányt is a nyolcfokozatú duplakuplungos ZF váltóművön keresztül. Ezzel a hajtáslánccal az autó 4,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, ami figyelemreméltó. Sajnos azonban a tervezők minden részletre nem ügyeltek kellően. A váltó előválasztó karja ugyanaz az ocsmányság, amiket a BMW-kben is láthatunk. Ez roppant mód nem illik a szép analóg órákkal, minőségi bőr- és fafelületekkel tarkított beltérbe. Ezt a csúfságot azért ellensúlyozzák az egyedi kerekek, amelyeken Michelin Pilot Sport 5 gumik feszülnek. Az állítható Nitron futómű kifejezetten ehhez az autóhoz készült.

A Morgan Midsummer típusból 50 példányt fognak készíteni. A gyártási periódus a nyár elején kezdődik és 2025-ig tart. Nagyjából már az összes példányt eladták, az árát ugyan nem közölte a márka, de egyes hírforrások szerint 152 ezer és 190 ezer dollár között kell érte csengetni attól függően, hogy ki milyen konfigurációt szeretne. A nagyközönség az idei Goodwood Festival of Speed autós pikniken láthatja ezt a különlegességet.

Képek, forrás: Morgan

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share