A divat, a többnek látszani akarás, és a magamutogatás érdekes (és veszélyes) eredményt hoz az autók átalakításában, ha megfelelő mennyiségű ostobasággal párosul.
1. Ültetett Zsiguli, széles felni, kopott gumi.
Az esetek többségében a rugófűrészelés és a nagy felnik megvásárlása után már nem futja a megfelelő profilmélységű és állapotú gumira. „Majd óvatosabban megyek” – jön az önámító válasz. Aha, persze.
2. Túl nagy kerék.
Nem baj, ha beleér a sárvédőívbe, vagy bármi másba berugózáskor, vagy kanyarodáskor. Egy a lényeg: nagy, drágának tűnő, és harsány legyen. Többnyire ehhez a kompozícióhoz is hozzátartozik a kukázott, simára futott gumi (meg az M’N’C’ hifiből bömbölő agytipró zaj).
3. Ültetés, bármi áron.
A divat sok 18-20 éves kisgyereket ragadott magával, és az apu/anyu által vett autó tuningolására már nem mindig futja a a kakaós csigára kapott kétszázasokból.
Ilyenkor jönnek a haverok, és kezdődhet az „igényes” átalakítás.
Van olyan ismerősöm, aki annyira nem akart kilógni a hason csúszó-mászó társaságból, hogy képes lett volna elfűrészelni az autója rugóit.
4. Czifra nyomorúság.
Gewindére telik, és sokkal fontosabb, mint mondjuk a vállas féktárcsa, vagy az agyhalott karosszéria. A biztonságnál mindig előbbre való, hogy mit szólnak a „szakértő” haverok.
Az autó birtoklása és átalakítása felelősséggel jár, mindig sok pénzbe kerül, és nem árt, ha hozzáértő végzi. Az első „tuning” pedig mindig a jó SZÉRIA fék, SZÉRIA futómű, JÓ kasztni és JÓ gumi kell, hogy legyen, nem a sportkipufogó, a malomkerék felni, esetleg a rugóbarmolás. Ez az írás azért készült, hogy elgondolkozz ezeken a dolgokon, mielőtt „belevágsz”.
A képek a Facebook bugyraiból érkeztek.