Bogár-dilemma

Tegyük fel, hogy megboldogult képzeletbeli nagyapádnak volt egy VW Bogara, te pedig felfedezed a 25 éve fészerben porosodó autóját, amivel még az oviba hordott téged.

Mivel szereted az öreg autókat, és a családi hagyományból kifolyólag a Bogarakat is, így úgy döntesz, hogy megmented az enyészettől a német páncélost.

Mivel az alváz teljesen elrohadt, így szerzel helyette egy másikat (attól most vonatkoztassunk el, hogy a váltóalagútban van az alvázszám, tegyük fel, hogy az nem változik). Ráépíted a karosszériát, berakod a motort, váltót, miegymást és használod boldogan a patinásra rozsdásodott gépet.

Aztán ahogy telik az idő, teljesen elrohad a felépítmény is, kénytelen vagy az alvázra új karosszériát szerezni. A nagyjavítás után ismét boldogan tekered a német boxert.

Egészen addig, míg egy napon a motor megadja magát (az nem lehet, hiszen ez egy leVWegős VW!), és ha már így jártál, egy másik motort és felújított váltót is beraksz a masinába.

Ha már ilyen szépen felújítottad, elviszed OT minősítésre, ahol kapsz rá szép új rendszámokat.

Kérdés: nagyapád szeretett VW Bogarában ülsz-e még? Beszélhetünk-e egyáltalán ugyanarról az autóról? Mitől ugyanaz egy autó az alkatrészek cserélgetése után? A forgalmitól, rendszámtól? Hiszen ha a rendszámot kicserélem, attól még az autó ugyanaz marad. Az eredeti alkatrészeitől, vagy fődaraboktól? Miben lakozik az autó önnön maga?

Total
0
Shares
2 hozzászolás
  1. Ez egy nagyon jó kérdés, ami már bennem is többször felvetődött. De nem tudom a választ…..

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share