Tegyük fel, hogy megboldogult képzeletbeli nagyapádnak volt egy VW Bogara, te pedig felfedezed a 25 éve fészerben porosodó autóját, amivel még az oviba hordott téged.
Mivel szereted az öreg autókat, és a családi hagyományból kifolyólag a Bogarakat is, így úgy döntesz, hogy megmented az enyészettől a német páncélost.
Mivel az alváz teljesen elrohadt, így szerzel helyette egy másikat (attól most vonatkoztassunk el, hogy a váltóalagútban van az alvázszám, tegyük fel, hogy az nem változik). Ráépíted a karosszériát, berakod a motort, váltót, miegymást és használod boldogan a patinásra rozsdásodott gépet.
Aztán ahogy telik az idő, teljesen elrohad a felépítmény is, kénytelen vagy az alvázra új karosszériát szerezni. A nagyjavítás után ismét boldogan tekered a német boxert.
Egészen addig, míg egy napon a motor megadja magát (az nem lehet, hiszen ez egy leVWegős VW!), és ha már így jártál, egy másik motort és felújított váltót is beraksz a masinába.
Ha már ilyen szépen felújítottad, elviszed OT minősítésre, ahol kapsz rá szép új rendszámokat.
Kérdés: nagyapád szeretett VW Bogarában ülsz-e még? Beszélhetünk-e egyáltalán ugyanarról az autóról? Mitől ugyanaz egy autó az alkatrészek cserélgetése után? A forgalmitól, rendszámtól? Hiszen ha a rendszámot kicserélem, attól még az autó ugyanaz marad. Az eredeti alkatrészeitől, vagy fődaraboktól? Miben lakozik az autó önnön maga?
Ez egy nagyon jó kérdés, ami már bennem is többször felvetődött. De nem tudom a választ…..
A Facebook oldalon volt egy-két érdekes válasz, itt megtalálod: http://www.facebook.com/vancello.hu/posts/690049317698565