Időnként előfordul, hogy lelkes amatőr versenyzők videója, vagy fotója kerül a postaládámba. Krisztián is küldött egy felvételt, de nem úszta meg ennyivel a borsodi ralis: feltettem neki pár kérdést, amire a válaszait alább olvashatjátok.
Kérlek, mutatkozz be!
Kovács Krisztián vagyok, de mindenki Pici becenéven ismer, a navigátorom Farkas Marcsi, aki egyben régóta a párom is. 23 éves vagyok, és 3 éves korom óta vagyok bolondja a rallynak, meg a versenyeken való keresztbe autózásnak!
Mitől szuper N-es a Zsigulid?
A „szuper N” az egy gúnynév itt nálunk Borsodban, szerintem csak az én autóm ilyen, ami N-es lenne, csak van benne 1-2 extra, ami miatt mégsem az. Ilyen például a fogasíves karburátor, a Fiat tárcsafékek elöl és a hidraulikus kézifék.
Kik a segítőid?
Az amatőr csapatunk a Szerpentin Racing Team, ahol hárman versenyzünk ilyen kezdetleges versenyautókkal.
Mikor kezdted a versenyzést?
„Versenyezni” 2014-ben kezdtem el, októberben a „DRÓT” Jótékonysági Autós Körversenyen indultam először, ott is olyan felállásban, hogy életem első kilométereit mentem az autóval. Mivel papír nélküli autóról beszélünk, így összerakás óta nem nagyon volt lehetőségem menni vele. ha jól emlékszem, talán 8 km-t sikerült összesen menni vele a verseny előtt.
Mi motivál, mik a céljaid?
A motiváció szerintem annyi, hogy szeretném ezt csinálni. Próbálok inkább előfutónak indulni, ahol összejön rá a pénz, meg ahol lehet. Engem a rallynak az a része izgat inkább, vagyis azt a részét szeretném csinálni, ahol megpróbálunk minél több kanyarba keresztben-hosszában autózni. Ezért is van Ladám. Annyi a probléma ezzel, hogy mivel még nagyon kevés a gyakorlatom ebben, így nehéz szépen autózni. És ezzel válaszoltam a céljaim a versenyzéssel kapcsolatban témára is. Még annyit szeretnék hozzátenni, a célokhoz, hogy hobbiként kezdtem el, és szeretném, ha amíg csinálom, hobbi is maradna Szerintem N-es autótól jobb autó úgyse lesz soha, mert azt az én tűzoltó fizetésem nem engedi meg.
Láttam képeket az autó újjáépítéséről. Milyen a technika? Ki ment vele régebben?
Igen, ez az autó a MÉH telepre jutás közeléből épült újjá. A sztori az, hogy nekem volt egy hójárónak megvett Ladám, aminek a bódéja semmire se volt jó, de megvoltak a „verseny cuccok” benne. Megvásároltam ezt a bódét egy ismertebb navigátortól, Kopcsó Pétertől, de ő nem ment ezzel az autóval, hanem még ő előtte Szinai Rolandé volt, és ő nyúzta elég sokáig. Ment vele libakergetős edelényi versenyektől kezdve rallysprinteken át RTE futamokig, szóval komolyabb A-s versenyautó volt, mielőtt én újjáépítettem. De hozzáteszem szerintem jobb kezekbe került nálam, mint hogy a MÉH telepen kötött volna ki, mert hozzá egy körbe összehajtogatott, összetört bódéként került bukócsővel és komoly futóművel. Hát ez lett belőle. Sajnos – mivel a rallyban benne van – még a 2. versenyemen a Sajókaza – Felsőnyárád Rallysprinten novemberben sikerült nekem is összetörnöm a hátulját, úgyhogy most nálam sem a legszebb állapotban van. Mivel októberre csak össze lett dobva az autó, hogy a hazai novemberi versenyen tudjak vele menni, így van nagyon sok hibája. A videó nézőinek hozzá tenném, hogy nagy csodát ne várjanak, mert egy 70-80 lóerős autóról beszélünk. Egyébként számomra egy nagy kihívást teljesítettem, és ahogy megfogadtam magamnak, végig mentem a felsőnyárádi versenyen, meg még azon kívül 2 kisebb versenyen, ahol rengeteget tanultam. Most az idei évben újra darabokra szedjük, és egy szép, igényes most már tényleg N-es versenyautót készítünk belőle.
Lehet, amíg csinálni fogom ezt az egész rally dolgot, soha nem fogom tudni milyen egy tolókerekes váltóval menni, vagy hogyan lehet fordulni egy kanyarban egy sperr difivel, de én így is élvezem ezt az egészet, hogy autózhatok.
Milyen versenyen, versenyeken tervezed az indulást?
Borsod megyében, Felsőnyárádon lakok. Előtte Ragályon laktunk, szóval a következő verseny, amit teljesíteni szeretnék, az remélhetőleg Kánó – Imola – Ragály között fog zajlani.
Ki a példaképed?
Balázs Öcsi egy olyan versenyző, aki Ladával ment, és szépen autózott. Én azt mondom, Ő az a versenyző, aki engem és még jó néhány embert megtanított erre az „életformára”.
Krisztián ralis oldalát itt találod: piciracing.gportal.hu