December 7-én rendezték meg az idei Mikulás Rallyt a Veszprém környéki pályákon, én is megjelentem a pálya mellett.
Reggel fél 7-kor volt a találkozó az ösküi templom-kocsma-buszmegálló szentháromságban, ahol már jónéhány régen látott rallyheart-os barátommal köszönthettük egymást, majd elindultunk a pálya felé. Én itt átültem a jobb egybe, ugyanis Alfa33 barátom még nem vezetett Ladát, és ki szerette volna próbálni, és ahogy ő is megengedte a nickjével egyező típusú autóját vezetni, most kicsit viszonozhattam neki a dolgot.
A céltól nem messze, az MSE által javasolt helyen (nagy-nagy köszönet érte!) vertünk tábort egy dombtetőn, és a dermesztő hideg ellenére rendkívül jó hangulatban vártuk az első gyorsot, miközben egyre többen lettünk. Mivel eléggé felhős volt az ég, megnyugtató volt a tudat, hogy morisék egy Suzuki Samurai-jal érkeztek, így ha dagonyává változott volna a lőtér, akkor is kijutunk valahogyan. :-))) Szerencsére azonban az eső megkímélt minket, viszont a szélről ezt nem mondhatom el.
Lassan megindult az első gyors, jó volt újra versenyezni látni itthon Janikát, szinte mindenki látványosan közlekedett, nem volt okunk panaszra. Természetesen ez az érzés az N4-es Mitsubishikig tartott. Közülük Bútor Robi, Kazár Miki és Asi kivételével szinte mindenki nulla látvánnyal közlekedett, de sebaj, egyik barátom szerint legalább volt időnk reggelizni… A többiek közül nem emelnék ki senkit, nagy örömömre a többség inkább a nézőknek autózott, ezért ahogy tavaly, úgy idén is öröm volt nézni a versenyt. Ezen a versenyen is volt, akiket különösen figyelemmel kísértem, mégpedig a Streit Krisztián – Malek Péter – Lada trió volt az, hiszen mol barátom navigált, öröm volt őket bíztatni!
Ezúttal sem maradtunk borulás nélkül, összesen három ilyen esemény tarkította a napunkat. Először egy 205-ös Peugeot borult egy igen komolyat, amit úgy gondoltam, hogy sokáig nem fognak überelni, szerencsére sértetlenül megúszták a dolgot, sőt a gyors végén az autó a saját kerekén távozott! Erről Jordannek sikerült egy szép fényképsorozatot készítenie a www.rallyheart.hu-ra, ami ITT található. Ezután nem sokkal egy Trabant is felborult, ők szerencsére folytatni tudták a versenyt. Ezután az eddigi versenyre járós pályafutásom legnagyobb esését nézhettem meg, amit egy BMW adott elő, 7 és félszer fordult át a tetjén, és a felismerhetetlenségig összetört. Aggódva figyeltük, hogy kiszállnak-e mind a ketten, és nagy megnyugvással vettük tudomásul, hogy igen. Szerencsére karcolásokkal megúszták a srácok, és viccesen a pilóta megjegyezte, hogy csak egy kis gitt kell a kocsira és már jó is lesz. :-))) Ezt a bukást Kisgee örökítette meg hűséges videokamerájával, úgyhogy a rallyzone.hu-n hamarosan megtekinthető lesz a felvétel.
Meglepően látványosak voltak az általam nem kedvelt (nem az embereket nem csípem, hanem magát a tereprallyt) tereprallysok is, tényleg szépen mentek, az X5-ös BMW látványa és hangja után pedig elbizonytalanodtam, hogy most miért is nem bírom ezt a sportágat?!
Ami még nagyon tetszett, az a két N-es Lada, ahogyan az egyikük hátsó szélvédőjén olvasható volt: „Az igazi N csoport”. Hihetetlenül látványosan és gyorsan mentek, lendületből persze, hiszen egy széria Lada nem egy erőgép, minden elismerésem nekik, bárcsak még több ilyen autót láthatnék!
A Suzukik közül is jópáran úgy közlekedtek, mintha búcsúlevél volna a zsebükben, :-))) komolyan meglepődök ezeken a kis kocsikon és pilótáikon, a régi kocka Swift GTI-k hihetetlen tempóval hasítottak! Én személy szerint nagyon kedvelem az Igniseket, mind a S1600-as, mind pedig az N-es változatot, így én a mezőny ezen részét is élvezettel néztem.
Összességében mind a két gyors látványos volt, a régen látott ismerősökből álló társaság pedig nagyszerű, ezért számomra ez a rally lett az év versenye, minden tekintetben! Jövőre igyekszem majd több ORB futamra is eljutni, úgy érzem a régi lelkesedésem a Mecsek Rally-s törés után kezd visszatérni. Hiába no, a rally örök szerelem. :-)))
A képekért köszönet Jordannek /www.rallyheart.hu/!