Volt a 2008-as Országos Bajnokságban egy kicsi, zöld, 1963-as autó, amit mindenki lelkesen várt. Noha a mezőny végén, a Historicban jöttek, mégis üdvrivalgás és intgetés fogadta őket minden kanyarban.
A duen.hu-n megjelent összefoglaló videójuk után úgy gondoltam, megkeresem a Kovács Zsolt (Puki) – Szántai János (Lezúziusz) páros kormánynál ülő tagját, és megkérdezem, honnan indultak, és hová tartanak, mert ugyan a mezőny leggyengébb járgányával mennek, mégis gyorsan belopták magukat a rajongó közönség szívébe.
Hogy kerültél a raliba, melyik volt az első versenyed?
Talán 1991-ben mentem először Salgó Rallyt nézni, és ott egy életre megfertőződtem, onnan nem volt megállás. Versenyről -versenyre jártunk.
1996-ban kaptunk egy Fiat 127-est, amivel megkezdődött rallys pályafutásunk. Az első amatőr versenyt már be sem fejeztük, mert tetőre dobtuk a gépet. Az öcsémmel mentem, akivel építettük az autót éjjel -nappal, aztán pár perc alatt nullára írtuk – valahogy így kezdődött a pályafutásunk.
Miért pont a Trabantot választottad?
Gondoltuk az a legolcsóbb, meg a nagyok is mind azzal kezdtek… A szint még mindig amatőr volt, kisebb-nagyobb sikerekkel. Pár év alatt annyira tudtuk minden”kínját”, hogy folyamatosan a dobogón voltunk vele.
Ezután következett az RTE…
Igen, jött a nagy elhatározás, az RTE, próbáljuk ki magunkat! Egy évig csak előfutni jártunk, pont azért, hogy úgy állhassunk oda egy teljes évhez, hogy minimális gondjaink legyenek. Sajnos az eredményeink nem ezt tükrözik, valami mindig közbejött. Hol egy lassitó, hol egy buszmegálló. Aztán két év után összeállt az autó, és a sok részsiker után végre RTE-ben is dobogóra állhattunk. Az év vége itt sem sikerült, mert az utolsó versenyen, Szendrőn kukára írtuk az autót, az első gyorson. A cél az év végi kategória 3. hely volt, de csak negyedikek lettünk
Honnan jött az ötlet, hogy Historic Trabit építetek, és mekkora kihívás volt ez számotokra?
A Trabi feelingje már annyira vérünkbe ivódott, hogy nem is akartunk mással menni. Gondolkoztunk, hogy magasabb osztályba kéne lépni, de úgy, hogy maradjon a Trabi. Itt jött az óriási ötlet, a P60 és a Historic Rally. Eredetileg utcára akartuk rendbetenni, szintén az öccsémmel, hogy milyen polgárpukasztó lenne leültetve, stb., aztán szétszedtük, lakatoltuk, majd csöveztettük.
Annyira sokba került, hogy nem tudtunk vele menni, azt hiszem csak két versenyen.
Aztán talpra álltunk a következő évben, de már akkor sem mentünk teljes szezont, mert készültünk a nagy Rallye1-be.
Sajnos új navigátor után kellet néznem, aki beszáll a költségekbe, mert Gábor, az öcsém ezt az anyagi terhet már nem tudta vállalni.
Itt került a képbe Szántai János (Lezúziusz), addigi kategória ellenfelem, de egyben barátom is, és a 2008-as Eger Rallyn debütáltunk együtt, óriási sikert aratva a nézők körében.
Hogy bírja az autó az igénybevételt?
A kisautó viszonylag zökkenőmentesen bírja a versenyeket, bár év végére komoly karbantartást igényel. Motor, váltó, futómű teljes felújítás.
Ha már itt tartunk, néhány paraméter az autóról:
három felömlős “Fusi” motor zúg az autóban, 45-50 Lóerő között teljesít. 4 db Bilstein tartja az úton, erősített futóművel. Egy újfajta „spórolós” karburátor eteti, némileg átalakítva. A végsebessége 137km/h volt 5-ös váltóval, és sperrel, ami most is benne van.
Hogy fogadott benneteket, „legkisebbeket” a mezőny többi tagja?
A többiek közé nem ment nehezen a beilleszkedés, hiszen majdnem mindenki ilyen autóval (vagy 601-el) kezdte a pályafutását, így némi könnycseppet csaltunk a szemükbe, hogy újra csatasorba állítottunk egy ilyen vasat.
CSAK A MAGUNK ÉS A KÖZÖNSÉG SZÓRAKOZTATÁSÁRA AUTÓZUNK, HOGY LEGYEN EGY FELEJTHETETLEN ÉLMÉNYÜNK – ÉS NEKIK IS!
Bár ha jók az infóim, az idén bővülünk egy, vagy két 601-el, és akkor meggondolandó, hogy ismét időre hajtsunk. Addig is, míg ez kiderül, marad az ÖRÖMAUTÓZÁS PUKI MÓDRA!
Kipróbálnád-e magad egy nagyobb autóban?
Navigáltam egy közel 400 Le-s Audiban, de a Trabi az Trabi marad, vezettem nagyobb és erősebb autót, de igazából erre van pénzem, még ha sok minden másról le is kell mondanom miatta.
Mi volt az eddigi legszebb pillanat ralis pályafutásod során?
Legszebb pillanat? Mikor visszaszámolnak az ablak előtt, az mindig egy óriási élmény, hogy újra csapathatunk.
Viszont két dolog:
2007-ben megnyertük a Szendrő Rallyt a kategóriánkban, így búcsúzva az RTE futamoktól, ott, ahol egy évvel korábban óriásit estünk, (videó)
2008-ban pedig az Iharos és Goller Historic Bajnokság ” B” csoport bajnokai lettünk.
Mi a tervetek a 2009-es évre?
Tervek? Azok vannak, szeretnénk megvédeni a bajnoki címünket, ha találunk rá egy tőkeerős támogatót, akit most is nagy hévvel keresünk. Ha minden kötél szakad, egy pár versenyen biztosan megyünk, de nem ígérjük, hogy a teljes évet teljesítjük, anyagi okokból kifolyólag.
Kik a támogatóitok?
Szántai Uszodatechnika Kft, Szitién Kft, Völgy Trans Kft, Forgács András vállalkozó, és nem utolsó sorban a www.nogradrallye.hu
Köszönöm a válaszokat!
Köszi, hogy ránk gondoltál!
Pukiék oldala képekkel, videókkal ITT.
R-I-SZ-P-E-K-T
A kitartásért és az autóért.