Bizonyára nem kell bemutatnom a világ egyik legismertebb autóversenyzős videóját, ha ide kattintottál. Azért biztos, ami biztos:
Több kérésnek eleget téve – és saját kíváncsiságom által vezérelve – annak jártam utána, hogy hogyan alakult a sorsa az 1990-es filmben szereplő Peugeot 405 T16-nak.
Talán kevésbé ismert a technika, ami a csővázra húzott karbon karosszéria alatt lakik, úgyhogy azzal kezdeném: összkerék-hajtás és kormányzás(!), 1905 ccm-es, 16 szelepes, négy hengeres, 650 lóerős motor, 35 literes tank – mindez együtt csupán 950 kg. Nehéz dolga lehetett Vatanennek az úton tartani.
A Climb Dance négykerekű főhőse a francia hatóságoktól a 939 GVL 75-ös rendszámot kapta, és a tény, hogy egyáltalán kapott, már önmagában is megdöbbentő. (Lelki szemeim előtt felsejlik a kép, ahogy a Peugeot egyik mérnöke elugrik vele a helyi szupermarketbe)
A karrierjével kapcsolatban könnyű dolgom volt: 1988-ban Ari Vatanen, 1989-ben pedig a nyolcszoros Pikes Peak-győztes Robby Unser nyerte meg vele a híres hegyi felfutót.
A bivalyerős oroszlán (képzavar) amúgy nem volt egyke gyermek, egyetlen testvére a Párizs-Dakaron öregbítette a márka hírnevét. Míg a Pikes Peak-vas a C422-es számú karosszériát kapta, addig a ralis tesó a C421-esbe költözhetett be.
A Geoff Page Racing műhelye által felfrissülve jelenleg a Peugeot gyár múzeumában tölti nyugdíjas éveit. Néha azért kiviszik a napra, 2007-ben és 2011-ben például Goodwoodban lehetett megcsodálni.
Vatanen visszaemlékezése szerint amikor először kipróbálták egy ipartelepen az autót, beült mellé Jean Todt (igen, AZ a Jean Todt – akkoriban még ő is az oroszlánokat szerette, később nyergelt át a lovakra) a jobbos ülés helyére. Mikor elindultak, akárhányszor a gázra lépett, Todt eltűnt a szeme sarkából, és rálapult a tűzfalra. Hiába kapaszkodott a Peugeot-os exnavigátor, nem bírt ellenállni az erőknek.
„Lelki szemeim előtt felsejlik a kép, ahogy a Peugeot egyik mérnöke elugrik vele a helyi szupermarketbe”
na erre majd mesélek valamit a vonatkozó posztban.
„A Climb Dance négykerekű főhőse a francia hatóságoktól a 939 GVL 75-ös rendszámot kapta, és a tény, hogy egyáltalán kapott, már önmagában is megdöbbentő. „
miért? csak nálunk ilyen szőrös szívű a hatóság. kultúr helyeken ha megfelel az autó, akkor kaphat rendszámot.
„Néha azért kiviszik a napra, 2007-ben és 2011-ben például Goodwoodban lehetett megcsodálni.”
azt olvastam, hogy megcsókolni. 😀 nem lenne olyan hülyeség, a fanok teikntetében.
@Rocko-: Az a „mese” érdekelne!
@vancello: engem meg a poszt, ahol elmesélhetem. 🙂
@Rocko-: Miről írjak? 😀 Az Audival két napja megakadtam. Elfogyott a Zinternet.
@vancello: pedig én arra várok. 😉