Colin pályafutásának talán két leghíresebb esése a 2001-es Wales Rally-n, valamint 2002-ben Korzikában történt. Jó, tudom, minden törés híres, ő meg nem is szűkölködött ilyen esetekben, de most kiragadom ezt a kettő ismert eseményt a sok közül.
Míg a walesi versenyről a legemlékezetesebb belsőkamerás felvételét hagyta ránk a bukfenc előtt, addig a következő évben megrendezett korzikai futamról azt a hihetetlen sztorit, miszerint képes lett volna levágatni a sérült ujját, csak hogy versenyezhessen.
Bevezetésként nézzük meg az Y4 FMC rendszámú Focusból azt a bizonyos felejthetetlen walesi belsőt:
Az ominózus eset előtt Colinnal a kormánynál megnyerte az Akropolisz Rallyt 2001-ben – ez volt az első versenye – valamint második lett Új-Zélandon ez az autó.
Az autó karrierje azonban itt nem fejeződött be. A roncsot egy privát versenyző, Paul Benn vásárolta meg, majd építette újjá, és évekig versenyzett vele.
Átlagosan a 4-6 hely környékén ért vele célba, utoljára a 2007-es Malcolm Wilson Rally-n ült a legendás autóban, majd eladta, ettől kezdve Hugh Hunter Írországban terelgette a gyorsaságikon. Hunter még idén is ezzel az autóval ment, de 2011 júniusa óta árulják. Ha van pénzed, hívd a megadott számot és ne feledd, hogy egy próbakörre szívesen beülök.
A másik négykerekű legenda az előbbi tesója, az Y5 FMC nevet kapta a brit hatóságtól. Első versenye a 2001-es Sanremo Rally volt, itt a 8. helyen ért célba, majd 2002-ben negyedik lett a Monte Carlo Rally-n. Ezután Korzikán sikerült alaposan lenullázni, még a bukócső is eltörött benne. Szerencsére a már említett sérüléssel kiszállt belőle McRae, Grist-nek semmi baja nem lett.
Ez után az M-Sport bázisán pihent az autó roncsa egészen 2008-ig. Itt összekapcsolódik a két történet, ugyanis az a Paul Benn vette meg, aki az Y4 FMC-t is helyrepofozta. Újjá lett építve, és megkapta a 2001-es Sanremo-s matricáit is.
Ezután új rendszám került rá, S 982 XJN lett a „neve”. Persze nem állhatott sokáig tétlenül, 2010-ben Paul Benn, majd Michael O’Brien is versenyzett vele.