A Ferrari új Le Mans-i versenyautója

Ferrari 499P Le Mans Hypercar

Nagy a nyüzsgés a hosszú távú autóversenyzés világában, illetve Le Mans új csúcskategóriája körül is. A szériába régi, nagy múltú gyári csapatok térnek vissza. A hypercar kategória talán egyik legjobban várt szereplője a Ferrari, akik környékéről megannyi pletyka, kémfotó és félinformáció szivárgott már ki. Azonban már nem kell többet várni, a maranellói istálló leleplezte a legújabb versenyautóját.

Ahogy már évtizedek óta megszokhattuk, a típusnévben lévő szám egy henger térfogatára utal, ez esetben ez 499 ccm. A Ferrari pályagépének a szívét egy háromliteres V6-os motor jelenti, amelyet két turbó tölt. Azonban a 120 fokos hengerszögű motor nem azonosa 296 GTB/GTS-ben, valamint a modell GT3 változatában használt hajtóművel. Ez egy teljesen új konstrukció, amelyet a márka Attivita Sportive GT részlege fejlesztett. A teljesítménye a hypercar kategória szabályait kihasználva 680 lóerő, ezt egészíti ki az első tengelynél elhelyezett elektromotor, amely 272 lóerővel járul hozzá a versenytempóhoz. Ehhez az F1-es versenyautóból származó 900 voltos akkumulátor tartozik, amely gázelvételkor és fékezéskor töltődik. A hajtáslánc váltóműve hétfokozatú szekvenciális egység.

A Ferrari versenygépe talán az egyik legjobban kinéző az eddig bemutatott autók közül. Az Imolában megrendezett Ferrari Finali Mondali rendezvényen leleplezett autó leginkább a Daytona SP3 vonalaiból építkezik. A vörös-sárga fényezés az 1970-es években futott 312PB típust idézik. Formailag számomra leginkább ez emlékeztet a régebbi Le Mans-i versenyautókra, főleg, amelyek a ’80-as években száguldottak a Circuit de la Sarthe pályán.

A két autó az 50-es és 51-es rajtszámot fogja viselni, előbbi pontosan arra utal, hogy fél évszázada volt legutóbb Ferrari versenyautó a csúcskategóriában. A GT szériákban egyébként gyakran visszaköszön az 50-es szám a lovacskás versenyautókról.

A két 499P versenygéppel már bő 12 ezer kilométernyi tesztkörön vannak túl. Az év végéig befejeződik a teljes homologizáció, így már semmi akadálya annak, hogy a jövő tavasszal, az 1000 mérföldes sebringi futamon rajthoz álljanak.

Képek, forrás: Ferrari

A cikk elkészítése kb. 1,5 órát vett igénybe.

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share