Versenyautó sorsok: Janika 206 WRC-je

Ifj. Tóth János nem csak egy Peugeot 206 WRC-vel versenyzett. Számomra a 2005-ös autója a legemlékezetesebb, amivel abban az évben Bahor Beával az oldalán a bajnoki címet is megszerezték. Erről az autóról szól ez a bejegyzés.

A 624 NZT 75 rendszámú 206 RWC 2002-ben mutatkozott be az Akropolisz Rally-n, Harri Rovanperával a volánnál. Az első versenyen a 4. helyet sikerült vele megszerezni.

Ebben az évben a Richard Burns – Robert Reid páros ment vele még egy versenyt, a Sanremo Rally-n ők is a negyedik helyre hozták be a kis oroszlánt.

A következő évben is ők hajtották a 206-ost, egy versenyen pedig Marcus Grönholm is száguldott vele, Ausztráliában.

2004-ben a Bozian csapat tesztautója volt, majd 2005-ben a BSA-hoz került.

A magyar szurkolók is 2005-től követhették figyelemmel a pályafutását, hiszen ebben az évben az évadnyitó Eger Rally-n már nálunk versenyzett. Nem is akárhogyan, hiszen a bemutatkozó futamon az első helyet szerezték meg vele Janikáék.

A második, miskolci viadalon aztán kiestek, én ezen a versenyen láttam először a járgányt, mert Egerben nem tudtam ott lenni abban az évben.

Ebben az évben még Jean-Pierre Richelmi is ment két versenyt az autóval a francia bajnokságban, mindkét esetben az első helyen futott be vele.

A 2005-ös év meglehetősen sikeres volt a Veszprám Rallytól már 479 YK 74 rendszámmal futó járgánynak, hiszen magyar bajnok lett belőle.

2006-tól aztán Olaszországba költözött a 206-os, Silva Marco ült a kormány mögé, többnyire második – harmadik helyre vitte be a vasat.

2007-ben Matteo Musti és Silvano Luciani versenyzett vele.

2008-ban ismét új rendszámot kapott, ezúttal az NM MR 514 felirat került az orrára-csomagtartójára.

A következő években többen is versenyeztek vele: Devid Attilio Oldrati (2008), Tobia Cavallini (2008-ban a Monza Rally Show-n indult vele), Luca Gulfi (2009), Ennio Boria (2009), Nicola Patuzzo (2010), Tiziano Borsa (2010), majd utoljára 2011-ben a Giuseppe Fugazzotto – Marco Vozzo páros vitte célba a 27. helyen az öreg oroszlánt.

Mint láthatjátok, a nálunk töltött egy év után még jó sok pilóta és verseny kilométer került az autóba, remélem, még sokáig okoz örömöt a pálya mellett állóknak.

Az utolsó személyes emlékem róla az, amikor a 2005-ös Mecsek Rallye-n elszáguld mellettem – no meg az autogramos poszter bekeretezve a falon. 🙂

Total
0
Shares
2 hozzászolás
  1. Az is említést érdemelne,hogy vajon mennyire ugyanaz ez az autó mint amikor elsőnek rajthoz állt. Gyakorlatilag semennyire mert minden alkatrész másikra volt cserélve. Rendszám,alvázszám,motorszám…minden más.
    De ettől függetlenül tetszenek ezek az írásaid.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share