Ifj. Tóth János nem csak egy Peugeot 206 WRC-vel versenyzett. Számomra a 2005-ös autója a legemlékezetesebb, amivel abban az évben Bahor Beával az oldalán a bajnoki címet is megszerezték. Erről az autóról szól ez a bejegyzés.
A 624 NZT 75 rendszámú 206 RWC 2002-ben mutatkozott be az Akropolisz Rally-n, Harri Rovanperával a volánnál. Az első versenyen a 4. helyet sikerült vele megszerezni.
Ebben az évben a Richard Burns – Robert Reid páros ment vele még egy versenyt, a Sanremo Rally-n ők is a negyedik helyre hozták be a kis oroszlánt.
A következő évben is ők hajtották a 206-ost, egy versenyen pedig Marcus Grönholm is száguldott vele, Ausztráliában.
2004-ben a Bozian csapat tesztautója volt, majd 2005-ben a BSA-hoz került.
A magyar szurkolók is 2005-től követhették figyelemmel a pályafutását, hiszen ebben az évben az évadnyitó Eger Rally-n már nálunk versenyzett. Nem is akárhogyan, hiszen a bemutatkozó futamon az első helyet szerezték meg vele Janikáék.
A második, miskolci viadalon aztán kiestek, én ezen a versenyen láttam először a járgányt, mert Egerben nem tudtam ott lenni abban az évben.
Ebben az évben még Jean-Pierre Richelmi is ment két versenyt az autóval a francia bajnokságban, mindkét esetben az első helyen futott be vele.
A 2005-ös év meglehetősen sikeres volt a Veszprám Rallytól már 479 YK 74 rendszámmal futó járgánynak, hiszen magyar bajnok lett belőle.
2006-tól aztán Olaszországba költözött a 206-os, Silva Marco ült a kormány mögé, többnyire második – harmadik helyre vitte be a vasat.
2007-ben Matteo Musti és Silvano Luciani versenyzett vele.
2008-ban ismét új rendszámot kapott, ezúttal az NM MR 514 felirat került az orrára-csomagtartójára.
A következő években többen is versenyeztek vele: Devid Attilio Oldrati (2008), Tobia Cavallini (2008-ban a Monza Rally Show-n indult vele), Luca Gulfi (2009), Ennio Boria (2009), Nicola Patuzzo (2010), Tiziano Borsa (2010), majd utoljára 2011-ben a Giuseppe Fugazzotto – Marco Vozzo páros vitte célba a 27. helyen az öreg oroszlánt.
Mint láthatjátok, a nálunk töltött egy év után még jó sok pilóta és verseny kilométer került az autóba, remélem, még sokáig okoz örömöt a pálya mellett állóknak.
Az utolsó személyes emlékem róla az, amikor a 2005-ös Mecsek Rallye-n elszáguld mellettem – no meg az autogramos poszter bekeretezve a falon. 🙂
Az is említést érdemelne,hogy vajon mennyire ugyanaz ez az autó mint amikor elsőnek rajthoz állt. Gyakorlatilag semennyire mert minden alkatrész másikra volt cserélve. Rendszám,alvázszám,motorszám…minden más.
De ettől függetlenül tetszenek ezek az írásaid.
@DonVincenzo: Igazad van, valószínűleg az alvázszám az, ami még egyezik. Örülök, ha tetszik, engem is szórakoztat, mikor kutakodok.