Mi a furcsa ezen a korai Fiat Cinquecento maketten?
Úgy van, az ajtó ablakának íve! A Fiatról lemaradt (állítólag pénzügyi okokból), de az Alfa Romeo 145-ről később visszaköszönt ez a jellegzetes vonal. Mindkét autót a 2005-ben elhunyt formatervező, Ermanno Cressoni rajzolta (közreműködött még Andreas Zapatinas és Chris Bangle is, akik szintén nem kis nevek) – és megint egy érdekesség – a 145-ös formaterve eredetileg a Lancia számára készült, belőle lett volna az új Delta.
Mario Maioli – a Centro Stile vezetője – azonban egyszer megjegyezte Cressoninak, hogy a leendő Delta modellje pont olyan oldalról, mint egy Alfa Romeo. Ezért aztán a hűtőrács cseréjével a mester azzá is változtatta, tádám, megszületett a 145-ös!
Érdekes dolgok rejtőzhetnek egyetlen karosszériavonal mögött is.
Ez a vonal megvan a „kocka” Vitarákon is, a tükör csücsül benne, és milyen jó mélyre lelátni rajta :))
Ez csak ott sántít, hogy az új Deltát jóval előbb kezdték el fejleszteni mint a 145-öt. A gyártás között is van 1,5 év. ’93-ban már vehettél Delta II-t, 145-öt pedig csak 1994 áprilisában mutatták be.
Illetve a Delta lényegében egy az egyben a Dedra alkatrészeit használja, úgyhogy ez a része szerintem már el lett döntve korábban, a 145 pedig egyértelműen a 164 formanyelvén alapszik, elég valószínű, hogy nem vette észre 3 ekkora név, hogy a rajzok hasonlítanak a zászlóshajóra, ami egy Alfa Romeo.
Szerintem ez csak egy mendemonda, de nincs valóság alapja.
@siriuswhite: A fejlesztés és a formaterv elkészülte nem mindig fedi egymást. 😉 Sajnos nem tudom már a forrást ennyi idő távlatából, de az egyik fent említett formatervezővel készült interjúból származik az információ.