Eddig csak megfakult képeken láttam ezt az 1984-es, B csoportos prototípust: bizony, ő a Škoda 160 RS MTX. Az utolsó három betű a névben a cseh Metalex nevű vállalatot takarja. Az egykor általuk készített gép teljes felújítás után a 2013-as Rallye Praha Revival keretein belül mutatkozott be ismét, aminek igazán örülök, mert eddig azt hittem, hogy már nem létezik ez a csoda-Škoda.
A kupé karosszériába bújtatott 160 lóerős Lada szív egy közdarab segítségével csatlakozik a Škoda váltóhoz, a motor a jóféle Weber DCOE 45-ös karburátorokon keresztül habzsolja az üzemanyag-levegő keveréket.
A száraz féltengelyes hajtás, a lengőkaros hátsó futómű, a korabeli MTX felnik, elöl-hátul tárcsafékek (a 130 RS-ből érkeztek) mind olyan finomságok, amiken megakad az ember szeme. Ha a 130 RS a „kommunista Porsche” címet birtokolja, akkor a 160 RS a „KGST GT3-as” kell, hogy legyen. Mivel a Škodát és a Ladát is szeretem, igencsak bejön, kis túlzással benne van a KGST járműiparának legJawa. 🙂
Itt nem csak körbenézheted, hanem meg is hallgathatod, milyen egy Lada motoros, B csoportos Škoda:
Szép, igényes munka! Azonban felmerül bennem – ahogyan volt erről szó egy korábbi posztotokban -. hogy ez már így nem Skoda. Ez persze az értékéből nem von le…
Hát igen, a Metalex csodákat alkotott !
Ma azonban a Skodások ÉS a Ladások is furcsán néznek, ha ilyesmivel érkezel találkozóra… 🙂