ConCorde RoadCam HD20 autós kamera teszt

Két hónapja kaptam a forgalmazótól egy ConCorde RoadCam HD20 típusú autós kamerát, hogy tartós tesztnek vessem alá. Azóta a mindennapjaim része lett a kis szerkezet, most beszámolok a tapasztalatokról.

Nem kelt feltűnést, csak figyel.

Az ízlésesen csomagolt doboz kinyitása után a kezelési utasítás, egy levehető első kamera, egy ragasztható kameratartó, egy tapadókorongos tartókonzol, a szivargyújtó csatlakozója, adatkábel, valamint a hátsó kamera került elő, a hozzá való vezetékkel.

Minőségi csomagolásban vettem át a szettet.

A használati utasítást elolvasva gyorsan ki lehet igazodni a szerkentyűn, így a csomaggal a kezemben beköltöztem az autómba, hogy megfelelő módon elhelyezzem a kamerákat. Némi kísérletezés után sikerült mindegyiknek megfelelő helyet találni, a hátsó kamerát a hozzá adott kétoldalú 3M ragasztóval rögzítettem a hátsó szélvédő felső élénél, innen látott ugyanis a lehető legtöbbet a négyajtós karosszériából, míg kívülről gyakorlatilag észrevehetetlen, nem zavar bele az összképbe. Az első kamera a rendkívül erős tapadókoronggal lett felcuppantva a belső visszapillantó elé, hogy ne takarjon semmit a kilátásból, viszont mindent megfelelően lásson. Az elhelyezésnél fontos figyelni erre, mert a rend éber őrei szólhatnak azért, ha eltakarja a kilátást.

A vezető szemszögéből semmi nem látszik, így szabályos. Kicsit előre dőlve már látható a kezelőfelület és a kijelző is.

A vezetékeket némi kárpitbontás után szépen elrejtettem, így alig észrevehető, hogy az autóban két kamera figyeli szüntelenül az eseményeket. A készlethez adott kábelek igen hosszúak, szerintem nincs olyan autó, amihez ne volna elég ez a hosszúság.

A visszapillantó tükör takarásában ideális helyen van.

A kamera beüzemelése egyszerű: a szivargyújtóba csatlakoztatva néhány másodperc múlva egy szignált hallatva jelzi, hogy bekapcsolt, és már rögzíti is a történéseket. A mikrofont egy gombnyomással kikapcsolhatjuk, valamint szintén egy gombnyomással válthatunk a mozgásérzékelős és a normál felvételi mód között. Gyakorlatilag ennyi kell a hétköznapi használathoz, a felbontást, vagy a többi beállítást csak egyszer végzi el az ember.

Könnyű a kezelése.

Az első kamera 1920X1080 Full HD felbontásra képes, míg a hátsó a LEGOLCSÓBB kategóriás ELSŐ kamerák felbontásával, 720X480 HD felbontásban rögzít.

Ez a felbontás gyakorlatilag mindenre megfelelő, ami a hétköznapokon szükséges lehet. Tökéletesen kivehető a forgalom minden részlete, a táblák, a zebrán áttekerő kerékpárosok (ejnye!), a járdán sétáló gyalogosok. Egy autós fekete dobozról beszélni olyan, mint az építészetről táncolni, így inkább a mozgóképek beszéljenek helyettem.

Az éjszakai felvételek is értékelhető minőségűek, ami jó hír, hiszen egy ilyen kamerának nem csak fényes nappal kell éberen figyelnie az eseményeket. Igyekeztem a legrosszabb körülmények között készült felvételeket összeválogatni, hogy egyértelmű legyen, mire képes a RoadCam HD20.

Egyáltalán nem feltűnő.

Egy kis plusz, amit még talán a forgalmazó, a 89 Elektronika Kft. sem ír a készülékről: a kijelző beállításával tolatókameraként is nagyszerűen lehet használni, egy Chevy Camaroval (nehéz belőle hátra kilátni) rendelkező ismerősöm világított rá erre az apró, ám hasznos funkcióra.

Hátul is szinte észrevétlenül bújik meg.

A kamera fel van szerelve egy G-szenzorral is, így a hirtelen lassulás, pl. ütközés előtti és utáni másodperceket egy külön mappában felülírhatatlanul rögzíti. Ezeket a felvételeket csak kézzel tudjuk törölni. Normál esetben az erősen ajánlott Class 10-es memóriakártyára rögzített, szakaszokra bontott felvételeket saját magától felülírja a kamera, így gyakorlatilag gondozásmentes a szerkezet, ha nincs rendkívüli esemény, akkor csak a be és kikapcsolásra kell pár másodperces időt szánnunk a szürke hétköznapokon. 

Az én memóriakártyám 8GB tárolására képes, így nagyjából egy óra felvételeit tudom visszanézni a maximális felbontáson. A felbontást kisebbre állítva ez az idő nagymértékben növekszik, de úgy gondolom, hogy ha a repülőgépek fekete dobozának is elég fél óra, akkor egy autóban is bőségesen megfelel. Akinek ez kevés volna, 32 GB-ig bővítheti a saját kameráját. Fontos dolog a jó minőségű és kapacitású memóriakártya megfelelő formázása. Pár másodperc beüzemeléskor, de ennyi szükséges a tökéletes működéshez.

A felvételeket számítógéphez csatlakoztatva egyszerűen vissza tudjuk nézni, vagy le tudjuk menteni, az első és a hátsó kamera képeit külön mappában tárolja az eszköz, egyáltalán nem bonyolult a használata.

A kis szemtanú csendben teszi a dolgát. Az antenna a Lanciám része, nem a kamerához tartozik. 🙂

Hogy mi haszna egy ilyen szerkentyűnek? Amíg nem történik valami rendkívüli, addig semmi, legfeljebb visszanézi az ember, ha szép úton autózott. Viszont abban a pillanatban nagyon-nagyon hasznossá válik, ha pl. egy balesetben tudja bizonyítani az ártatlanságunkat, vagy mondjuk mozgásérzékelő üzemmódra kapcsolva rögzíti a parkoló járgányunknak koccanó másik autót a bevásárlóközpont előtt. Nem tűnik el többé nyomtalanul a szélvédőrepesztő kőfelverődés okozója sem, de számtalan más esetben is jól jöhet a felvétel.

Nagyon hamar a mindennapjaimba olvadt a ConCorde RoadCam HD20. Mikor egyszer véletlenül otthon hagytam, olyan volt, mintha a forgalmit, vagy a jogosítványomat felejtettem volna el magammal vinni. Az autóm részévé vált, és ugyan bízom abban, hogy soha nem lesz szükségem a felvételeire, azért megnyugtat, hogy mindig nyitva tartja a szemeit. A céges autóba is átrakom már reggelente, fél perc az egész.

Így az ünnepek előtt ennél jobb ajándékot nem tudok elképzelni egy autósnak, minden érte adott Forintot megér. A kamerát itt tudod a legkönnyebben beszerezni: www.concorde.hu

 

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share