Aki csak gyönyörködni szeretne a stuttgartiak új csillagában, az csupán jegyezze meg a nevét és nézze meg a fotókat. Vision Mercedes-Maybach 6, az autó csodálatosan szép, talán a valaha is készült legszebb Mercedes. Aki figyelemmel kíséri az autós világ mindennapjait, az nagyon jól tudhatja, hogy a klasszikus luxusautómárkák, illetve a sportautógyártók eddig jobbára csak távolról figyelték az elektromos meghajtású autók „harcát”. Hibridekkel ugyan szinte mindenki jelen van, és igaz az is, hogy a Mercedesnek van már szériában gyártott elektromos autója is (B-Klasse), de amit most mutattak, az nagyon más.
Rendkívül elegáns, amit jól hangsúlyoz a vörös fényezés
A stuttgarti prémiumgyártó is a kivárásra játszik ebben a szegmensben, egyszerre több irányba is fejlesztenek, ma még egyáltalán nem biztos, hogy az akkumulátoros plug-in autóké lesz a jövő, hiszen például a hidrogénüzemű autók fejlesztésébe is több gyártó már jelentős összegeket invesztált, többek között a Mercedes is. A Tesla azonban élenjárónak tekinthető az elektromos autók fejlesztésében, nem régiben mutatták be legújabb modelljüket és a cég egyébként is igen jelentős és nagy terveket szövöget arról, hogy miként hódítják majd meg a világ autóiparát. Erre természetesen a vezető gyártók is figyelnek, ahogyan tavaly a Porsche köszönt be Elon Musk márkájának, úgy az idei Pebble Beach Concours d’Elegance fesztivál keretein belül, – ahol egyébként 10 évvel ezelőtt debütált a Tesla -, a Mercedes-Benz is kiállt a nagyközönség elé és teljes működő valójában megmutatta azt, hogy a jövőben miként is képzelik el az elektromos luxusautókat. Nos, a végeredmény magáért beszél, a Vision Mercedes-Maybach 6 nem csak egyedülálló formai műremek, hanem a műszaki tartalom is elsőosztályú.
Hosszú orr, csónakszerű far, mint a klasszikusok
Az új koncepció feltűnően hosszú, 5,7 méter (222 inch), amely pont egy inchet ráver a Rolls-Royce Phantom Coupe típusra, 2,1 méter széles és az egész kocsitest 24 collos felniken simul rá az útra. Áramvonalas és rendkívül elegáns a forma, amely jóval finomabb, mint amilyen a Mercedes Concept Vision GT-t jellemzi.
A csodálatosan ívelt karosszéria a háború előtti autókat idézi, amikor is az aerodinamika és a szépség még csodákat szült, gondoljunk például a Talbot Lagora, a Bugatti Type 41 Royale vagy a Delahaye 175 S Roadsterre. A hosszú orr, amely az autó teljes hosszának a felét teszi ki, főként a Maybach SW42 típust idézi fel, a hátsó osztott ablakok pedig egyszerre idézik fel a Maybach DS8 Zeppelin Spohn-féle karosszériával szerelt változatát, illetve a Maybach SW35 Stromlinient. A sűrűn rácsozott krómozott hűtőmaszk is főként ezeket a típusokat idézi, amely megkoronázza a formatervet. A két óriási ajtó sirályszárnyszerűen fölfelé nyílik, amelyet anno a Mercedes a 300 SL típussal tanított meg a világnak.
A design meghatározói a háború előtti Maybach típusok
Az utastérben egyértelműen a high-tech jövő dominál némi klasszikus elemmel megfűszerezve, mint amilyen a kormány mögötti óracsoport. Belül a legmagasabb színvonalú anyaghasználat jellemzi ezt a négyüléses óriáskupét, Az anyaghasználatra a bőr, a fa, az üveg, illetve a rózsaarany jellemző. Az első szélvédő igen látványos, hiszen a kiterjesztett valóságnak (augmented reality) köszönhetően számos információ megjeleníthető rajta, a gyár ezt egyszerűen csak aktív szélvédőnek nevezi. A stuttgartiak a belsőre nemes egyszerűséggel csak annyit mondanak, hogy 360 fokos társalgó.
A hosszú orrban két egyedi tervezésű bőrönd lakik, hátul pezsgőhűtő van
A műszaki tartalom sem elhanyagolható, négy elektromos motor hajtja a kerekeket, a rendszer összesen 550 kilowatt teljesítményre, azaz 750 elektromos lóerő leadására képes. Négy másodpercen belül gyorsul százra az autó, a végsebességét pedig 250 km/h-ban maximálták, habár tudna többet is. A 80 kWh teljesítményű akkumulátorcsomagot a mérnökök a luxuskupé padlójában helyezték el, ezzel is kialakítva az egyenletes tömegelosztást.
„Ultimate in luxury”
A hajtáslánc egyébként 350 kWh-s töltőrendszerrel van ellátva, amellyel 5 perc alatt akár vezeték nélkül is 100 km-re elegendő árammal tölthetőek fel az akkumulátorok, a szabványos mérési ciklus szerint a Vision Mercedes-Maybach 6 akár 500 km hatótávolságra is képes, ezekkel az adataival pedig ráver a Tesla Model S-re is. Hogy mi fog megvalósulni ebből a koncepcióból, azt még nem tudni, de annyi bizonyos, hogy az elektromos luxusautók piacán a Mercedes igen komoly műszaki tartalommal fog megjelenni.
Képek: mercedes.com, motor1.com
pont úgy néz ki ez a kocsi mint Szörnyella De Frász verdája..
Csak egy kérdésem van : minek ez ?
Szerintem meg kurva jo… Vegre egy auto, ami a hatarokat feszegeti.
Most fejlesztik a dupla tárolókapacitású litium akkukat. Akkor 1000 km-t tud elmenni egy töltéssel? 🙂
Az már semmivel rosszabb mint a benzinesek.
Nagyon szép autó és ütős a leírás, de ez akkor lesz üzenet a Teslának, amikor a videón nem számítógépes grafika lesz, hanem igazi kocsi…
Ahhoz kepest, hogy ez nyilvan egy megfizethetetlen aru luxus auto, ahhoz kepest eleg gyenge. Kb ugyan annyit tud, mint az evek ota sorozatban gyartott Tesla.
A Tesla is megy 500 km-t es 4 masodpercnel jobban gyorsul.
Saccperkb biztos minimum otszor annyiba kerul mint a Tesla, ennyi penzert elvarhato lett volna valami extrem parameter, peldaul 1000 km-es hatotav.
Az pedig tenyleg durva, hogy ugy nez ki mint a szornyelladefrasz autoja. :)))
Kívülről tényleg elég fosul néz ki, kb. mintha a 70-es évek végének Galaktika magazinjainak a címlapjáról gurult volna le. A belseje jól néz ki, hiába na, a Maya3D és társai pár ügyes grafikussal csodákra képesek.
80kWh-s akkuval 500km-t megy? Ez a böhöm jószág?
80kWh-s akkuval 500km-t megy? Ez a böhöm jószág?
@Kovacs Nocraft Jozsefne: Vélhetően normál használat mellett, városi vagy vegyes közlekedéssel, esetleg hosszabb rávon autópályán. Nyilván kinyomva a szemét ez az érték leesik a töredékére.
Tudni kene hogy az 500 km milyen atlagsebessegre vonatkozhat.
Ha 80-al elmegy 500 km-t, akkor 250-el ami 9-szeres fogyasztas jelent kb 60 km lehet a hatotav.
Sterintem 100km/h mellett van az ertek meghatarozva. Nem röhögtethetik ki magukat egy ilyen autóval. Ami szerintem azert jobb mint a teslae mert alapbol nagyobb kerekeken gurul. Amúgy kurva szep kocsi.
Sterintem 100km/h mellett van az ertek meghatarozva. Nem röhögtethetik ki magukat egy ilyen autóval. Ami szerintem azert jobb mint a teslae mert alapbol nagyobb kerekeken gurul. Amúgy kurva szep kocsi.