Premier: az új 5-ös BMW

A bajorok sem maradhattak le a nagy autók piacán történő generációváltásról, hiszen a Mercedes az idei genfi szalonon prezentálta az új E-Klasse típust, amellyel bizony alaposan odatették magukat a stutgartiak, most pedig megérkezett a müncheni üzleti szedán is, az új 5-ös BMW, így már csak az Audin van a sor, hogy lecserélje az öregecske feleség…izé A6-ot. 

2017-bmw-5-series_2.jpgSzemből a kisebbik testvérére hasonlít

Szóval itt van az új G30 kódjelű 5 Series, amely a 2010 óta szolgáló F10-et váltja le, így ezzel a sorban ez a hetedig generáció. Első pillantásra az autó szemből a 3-as BMW-re hasonlít, hátulról pedig az új hetesre emlékeztet. A BMW tervezői szerint inkább a nagyobb testvér volt az irányadó az autó megalkotásakor. Első pillantásra elmondhatjuk egyik olvasónkat idézve a facebook oldalunkról, hogy tökéletesre fejlesztették az újabb BMW-knél “az egymás mellé állítva egyetlen vonaluk sem azonos, külön-külön meglátva mégis tök egyformának tűnnek” filozófiát. Az Audinál már ezt megszokhattuk, hogy szinte teljesen egyformák, a Mercedesnél még csak csak megy a dolog, a BMW így most valahogy beáll a kettő közé. Oké, uniformizált arculat, márkaidentitás, globális termék, de ettől függetlenül talán nem lesz sótlan.

2017-bmw-5-series_3.jpgHátulról 7-es BMW

Az új ötös egyébként a rugalmasan változtatható CLAR platformra épül, mint a 7 Series, így ezt meg lehetett spórolni a fejlesztés során. Az autóban egyébként főként alumíniumot és nagy szilárdságú acélt alkalmaztak, így sikerült 100 kg-ot faragni is a saját tömegből az elődhöz képest. Természetszerűleg a torziós merevség és az autó stabilitása is, a súlypont is lejjebb került és közel 50-50%-os a tömegeloszlás az első és hátsó tengely között.

Lehet hozzá rendelni nagyon drága, illumináló hifit is

Az autó egyébként inkább az előző generáció finomításának tekinthető a külső és belső formai jegyeket tekintve is, újítások inkább a lemezek alatt rejtőznek, ilyen például az Integral Active Steering, ami az aktív hátsókerék kormányzást jelenti, a továbbfejlesztett vezetői asszisztens rendszerek (lassan több titkárnő van egy autóban, mint egy irodában), és a motorokon is újítottak, amennyit csak lehetett.

2017-bmw-5-series.jpgA forma alapvetően robosztus, az előd továbbgondolása

Az új BMW érkezésére 2017 februárjában lehet számítani, kezdetben négyféle motorral lesz rendelhető: az 528i-t az 530i váltja fel, ebben a négyhengeres motor 252 lóerős lesz, a nagyobbik benzines az 540i lesz, amelyben az új háromliteres TwinPower sorhatos teljesít majd szolgálatot 340 lóerővel. Lesz két dízel változat is, az 520d a négyhengeres, az 530d a hathengerest takarja, előbbi 190, utóbbi 265 lóerővel. A váltóművek kapcsán a nyolcfokozatú ZF automata az ismert, a manuális váltót csak a kisebbik dízelhez párosítottak. A februári startot követően nem sokkal érkezik meg az 520d EfficientDynamic Edition, amely kevesebb pingvin elpusztítására képes gázt bocsát ki majd magából, valamint az 530e iPerformance változat, amely egy plug-in hibrid lesz 252 lóerőnyi összteljesítménnyel. Később jön a csúcsot jelentő M550i xDrive, benne a 4.4 literes V8-as motorral, amely 462 lóerő által 4 másodperc alatt lövi állóhelyzetből 100-ra a bajor sportszedánt. 

2017-bmw-5-series_6.jpg

A legerősebb változat az M, összkerékhajtással érkezik

Az összes változat LED fényszóróval jön a trendeknek megfelelően, felárért lehet majd választani adaptív fényszórót mindenféle hókuszpókusszal, és ami még a külsőségeket illeti; két standard szín, 11 metál, hat BMW Individual és két BMW Individual Frozen színben pompázhat az autó, amely alá 17-féle felnit lehet válogatni.

A típus történetében először Ausztriában is gyártani fogják

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share