Bevallom, nem tartoztak a legnagyobb kedvenceim közé a 2011 utáni WRC-k. A kis bevásárló autók nem olyan ütősek harci díszben, mint mondjuk a Subaru Imprezák, vagy a Ford Focusok voltak. A DS3 tetszett a legjobban, szemfülesebbek észre is vehetik, hogy az oldal hátterében egy ilyen autó látható.
Sebastien Loeb azt nyilatkozta az 1600-as WRC-kről ralis karrierjének befejezése után, hogy ugyanolyan jók, mint a régebbiek, szóval biztosan az én készülékemben van a probléma. No meg a 206 WRC sem volt óriási, a lökhárítókon például nyújtani kellett, hogy meglegyen a minimális hosszúsága az autónak.
2017-től nagyot lépnek előre ezek a kis dögök. Az új szabályoknak köszönhetően óriási szárnyak, diffúzorok és szélesítések jelentek meg rajtuk, a teljesítményük pedig 380 lóerőben lesz korlátozva. Há-rom-száz-nyolc-van-ló-e-rő! Ehhez hozzátartozik a 33-ról 36 mm-re nőtt turbószűkítő, a 450 Nm-es forgatónyomaték, és a 2,5 bar-ban maximalizált turbónyomás.
A szélesítések jobb fékhűtést rejtenek majd, a középső differenciál pedig újra aktív lesz, amilyen 2010-ig volt megengedett. Ha belegondolok az engedékenyebb szabályokba, már most remegő térddel várom a 2017-es Monte-Carlo Ralit, biztosan nagyon jó lesz!
Szóval úgy néz ki, egy újabb „B” csoport van születőben – remélhetőleg tragédiák nélkül – olyan gyártókkal, mint a Toyota, a Hyundai, a Ford, a Citroën, és valaki még a 2016-ban kivonuló Volkswagen, 2017-re fejlesztett autóit is futtatni fogja a versenyeken, ha minden igaz.
Fenyőtűkön ülve várom.